ההחלטה של אילון מאסק למתג מחדש את טוויטר עם הלוגו X עלולה לסבך את הרשת החברתית מבחינה משפטית. הסיבה: לכמה חברות, כולל מיקרוסופט ומטא, כבר יש זכויות קניין רוחני על האות בגרסאות שונות.
"יש סיכוי של 100% שטוויטר הולכת להיתבע על זה ע"י מישהו", אמר עו"ד ג'וש גרבן, שמתמחה בסימנים מסחריים. גרבן טען כי בדק ומצא 900 סימונים רשומים של האות X בחברות רבות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הלוגואים של טוויטר ו-X
הלוגואים של טוויטר ו-X
הלוגואים של טוויטר ו-X
(צילום: Dado Ruvic / Reuters)
בעלי סימנים מסחריים יכולים לטעון לפגיעה בהם אם מיתוג אחר יגרום לבלבול צרכנים. ה"עונש" לטוויטר יכול לנוע בין פיצוי כספי משמעותי למניעת השימוש בלוגו החדש שלה.
מאז שנת 2003 מיקרוסופט מחזיקה בזכויות על X בהקשר למערכת משחקי הווידאו שלה - Xbox. מטא, מתחרה ישירה של טוויטר עם הרשת החברתית החדשה שלה Threads, מחזיקה החל מ-2019 בזכויות על X בצבע כחול-לבן בהקשר של חלק מהתכונות והמדיה החברתית שלה. יש לציין כי מיקרוסופט ומטא ככל הנראה לא יתבעו את טוויטר, אלא אם כן ירגישו מאוימות.
אגב, מטא בעצמה עומדת בפני אתגר קניין רוחני כששינתה את שמה מפייסבוק למטא לפני מספר שנים. בשנה שעברה הוגשו נגדה תביעות על ידי חברת ההשקעות Metacapital וחברת המציאות המדומה MetaX, והיא הגיעה לפשרה בתביעה אחרת בנוגע ללוגו החדש שלה "אינסוף" (אינפיניטי).
"בהתחשב בקושי להגן על אות בודדת, במיוחד אות פופולרית כמו X, טוויטר תצטרך להוכיח שהלוגו עצמו אינו דומה ללוגואים אחרים", אמר עו"ד דגלאס מאסטרס, שמתמחה בסימנים מסחריים. "ללוגו של טוויטר אין הרבה ייחודיות, כך שההגנה שלה תהיה מוגבלת".