לכלכלה האמריקנית נוספו בחודש יולי 528 אלף משרות חדשות, הרבה מעל לתחזיות. שיעור האבטלה ירד ל-3.5% מ-3.6% חודש קודם לכן, כך לפי הנתונים הרשמיים שפורסמו היום (ו').
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תחזיות האנליסטים ציפו לתוספת של 258 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז שלהי שנות ה-60.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מכריז על חיסולו של מנהיג אל-קאעידה איימן א-זווהירי
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מכריז על חיסולו של מנהיג אל-קאעידה איימן א-זווהירי
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP)
עוד עולה מדו"ח התעסוקה שפרסם משרד העבודה האמריקני, כי השכר השעתי הממוצע טיפס ב-15 סנט, שהם 0.5% ל-32.27 דולר, בעוד ששעות העבודה השבועיות נותרו ללא שינוי על 34.6 שעות.
הנתונים החזקים עזרו להרגיע חששות לגבי האטה בכלכלה לנוכח האינפלציה הגבוהה. "בשלב זה הכל בסדר", הגיב על הנתונים ג'יימס נייטלי, הכלכלן הראשי בבנק ING. "נגיד בדצמבר או בתחילת השנה הבאה אז אנחנו עלולים לראות מספרים נמוכים יותר".
ההערכה היא כי התוצאות יעניקו לבנק הפדראלי המרכזי מרחב תמרון נוסף להמשך העלאת הריבית כדרך לבלום את האינפלציה.
סקטור הפנאי והאירוח הוביל את העליות עם תוספת של 96 אלף משרות, ואחריו סקטור השירותים העסקיים עם תוספת של 89 אלף משרות. בסקטור הבריאות נוספו 70 אלף משרות, ובסקטור הציבורי 57 אלף משרות. עליות מרשימות נרשמו גם בסקטור הבנייה עם תוספת של 32 אלף משרות ובסקטור הייצור עם 30 אלף משרות.
הנתונים הם הטובים ביותר מאז פברואר, וגבוהים מהממוצע בארבעת החודשים האחרונים של 388 אלף משרות חדשות. לפי הדו"ח, מאז השפל שנרשם באפריל 2020 בשל התפרצות הקורונה נוספו לכלכלה האמריקנית 22 מיליון משרות חדשות. פירוש הדבר כי יש כיום יותר משרות בסקטור הפרטי מאשר היו בפברואר 2020 לפני הקורונה. בסקטור הציבורי עדיין לא השלימו את הפערים.
בשבוע שעבר פורסם כי כלכלת ארצות הברית התכווצה ברבעון השני של השנה ב-0.9% בחישוב שנתי, וזאת לאחר התכווצות של 1.6% ברבעון הראשון. בהגדרה הסטנדרטית המקובלת, שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית מצביעים על כלכלה במיתון. עם זאת, כלכלנים חלוקים בנוגע למצבה של כלכלת ארה"ב, וזאת משום שבדרך כלל ירידה בתוצר לא מגיעה ביחד עם נתוני תעסוקה טובים. חלק מהכלכלנים טוענים כי שיעורי התעסוקה הגבוהים מצביעים על כך שלא מדובר עדיין במיתון.