חמישה ימים לפני החלטת הריבית של בנק ישראל, השקל נחלש היום (ד') בשיעור משמעותי למדי מול המטבעות הזרים. הדולר נסחר בירידה של כאחוז סביב 3.57 שקל. מול האירו נחלש השקל ב-0.9% ונסחר סביב שער של 3.87 שקל לאחר שכבר נסחר בבוקר ב-3.87 שקל. הבורסה בתל אביב ננעלה באדום למרות מגמה חיובית בשווקים הבינלאומיים. מדד הדגל ת"א 35 נחלש ב-1.6%, ת"א 125 איבד 1.8%, ת"א בנקים נפל ב-3.4% ות"א נדל"ן מחק 3.1% מערכו.
ברקע, ההתבטאות החריפה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהתייחס בקולו אמש ליממות הסוערות שעברו על ישראל עד הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, ואמר כי "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג. היא לא יכולה להמשיך בדרך הזו, אני מקווה שנתניהו יגיע לפשרה הוגנת. די הבהרתי את זה". הוא הוסיף כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן בתקופה הקרובה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
השקל הוסיף להתנדנד גם ביממה האחרונה, אולם המטבע הישראלי התחזק בכ-10 אגורות ביומיים האחרונים בשל התקווה שתימצא פשרה סביב הרפורמה המשפטית. בינתיים, כאמור, נחלש שוב. מניות הבורסה בתל-אביב חזרו גם הן אתמול ברובן לירידות שערים, אחרי העליות החדות ביום ההודעה על עצירת החקיקה, מה שמצביע שהאמונה, שעכשיו הכל יסתדר ומצדדי ומתנגדי הרפורמה יגיעו להסכמה מהירה סביב נוסח פשרה מניח את הדעת - רחוקה עדיין מאוד.
ל-ynet נודע כי כבר הבוקר התכנסו חברי הוועדה המוניטארית של בנק ישראל לדיון ראשון בשאלה בכמה להעלות את הריבית ביום שני. מדובר הפעם בהחלטה לא קלה, שכן מחד המצב הפוליטי בישראל לא יציב והאינפלציה בפברואר הייתה גבוהה מהצפוי ועליה בחצי אחוז, אולם מנגד הוצגו בבנק ישראל כבר נתונים על האטה בפעילות המשק ובגביית המיסים.
הוועדה תחליט סופית על גובה הריבית אחרי שתקיים שתי ישיבות נוספות, בימים ראשון ושני. הריבית צפויה לעלות ברבע עד חצי אחוז לאחר עליות בשיעורים דומים בארה"ב, בגוש האירו ובבריטניה בימים האחרונים.
פורסם לראשונה: 09:55, 29.03.23