שר האוצר אביגדור ליברמן העביר היום (ג') לאישור ועדת הכספים של הכנסת תיקון לפיו תקרת דמי הניהול בקרנות החיסכון של פנסיונר שיחל לקבל קצבת זקנה תעמוד על שיעור של לא יותר מ-0.3% בשנה. זאת בדומה לתקרה שכבר נקבעה לקרנות ברירת המחדל שזכו במכרז של משרד האוצר. טיוטת התיקון פורסמה כבר לפני שנה, ולפני יותר משנתיים הממונה על שוק ההון הבטיח לקדם אותו. בזמן הזה המשיכו לשלם פורשים רבים את השיעור הגבוה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חיסכון לפנסיה
חיסכון לפנסיה
דמי ניהול נמוכים יותר על הפנסיה
(צילום: Shutterstock)
נכון להיום, בקרן פנסיה מקיפה ניתן לגבות עד 0.5% מהסכום הכולל שנצבר ועד 6% מההפקדות החודשיות. אם הגוף הפנסיוני גובה דמי ניהול גבוהים מהתקרה, ניתן להגיש נגדו תלונה לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.
לפי האוצר, מרבית העמיתים אינם משלמים את דמי הניהול המקסימליים הקבועים בתקנות ודמי הניהול הממוצעים בפנסיה עומדים כיום על שיעור של כ-1.95% מההפקדות ועל שיעור של כ-0.2% מהצבירה.
עם זאת, שינוי זה טרם קיבל ביטוי משמעותי כמצופה גם בדמי הניהול המשולמים על ידי פנסיונרים, שרובם עדיין משלמים את דמי הניהול המקסימליים. מטרת מהלך זה היא להביא שינוי והנחה משמעותית מובטחת גם עבור ציבור הפנסיונרים בישראל.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ההחלטה עושה צדק עם האזרחים הוותיקים שעבדו וחסכו כל השנים וכעת יזכו להנות מפירות החיסכון, כאשר עבור חלק לא מבוטל מהם מדובר בצעד משנה אורח חיים".
ד"ר משה ברקת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "הורדת תקרת דמי הניהול לפנסיונרים הינה צעד משלים להליך קרנות ברירת מחדל, בהן נקבע כי בעת פרישה דמי הניהול המרביים יעמדו על כ- 0.3%. בצעד זה אנו מוודאים כי כלל הפורשים לפנסיה יהנו מהנחה מובטחת בדמי הניהול, מה שיוביל להעלאה בקצבאות הפרישה".