280 אלף קשישים קיבלו מענק חימום: לקראת החורף העביר היום (שני) הביטוח הלאומי מענק מיוחד בסך 563 שקל, ישירות לחשבונות הבנק של הקשישים הזכאים. תכלית המענק - להקל על ציבור הגיל השלישי בתשלומי החשמל לצורך חימום בעונת החורף.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המענק שולם לאזרחים ותיקים שהגיעו לגיל פרישה ומקבלים תוספת השלמת הכנסה בנוסף לקצבת האזרח הוותיק או לקצבת השארים שלהם, וכן למי שהגיע לגיל פרישה ומקבל בנוסף לקצבת אזרח ותיק תוספת עבור נכות.
1 צפייה בגלריה
חימום תנור קור חורף
חימום תנור קור חורף
הביטוח הלאומי העביר מענק לקשישים זכאים מענק כדי להקל על תשלומי החשמל לחימום בחורף
(shutterstock)
המענקים שהועברו היום הגיעו לסך של כ-150 מיליון שקל וכאמור, שולמו באופן אוטומטי לחשבונות הבנק של הזכאים.
מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: "תנאי מזג האוויר ושינויי האקלים נותנים את אותותיהם גם במדינת ישראל. זו הסיבה שיש לבחון כעת את הגדלת מענק החימום המועבר באמצעות הביטוח הלאומי לטובת האזרחים הוותיקים. לקראת החורף ובעידן הקורונה, שעדיין לא פסח עלינו, המענק צפוי לסייע, ולו במעט, לאזרחים הוותיקים, לחימום ביתם בימי החורף הקרים".
יש לציין כי עליית מחירי הנפט בעולם לאחרונה יגרמו לעלייה של כ-10% לפחות בעלות חימום הדירות לעומת החורף והאביב האחרונים, והדבר מחייב למעשה שיטת הצמדה של המענק למחירי הנפט והסולר להסקה.

תוספת של מאות שקלים לקצבת ילדים נכים

ועדת העבודה והרווחה, בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום, אישרה היום תיקון לתקנות הביטוח הלאומי, המגדיל במאות שקלים בחודש את קצבתם של ילדים נכים. התקנות מממשות את ההסכמות שהוכרזו בשבוע שעבר בין ועדת העבודה והרווחה, משרדי האוצר והרווחה ונציגות של ארגוני הנכים, במסגרתן תושווה קצבת ילד נכה לקצבת שר"מ (שירותים מיוחדים), בהתאם לאחוזי הנכות.
"עד היום, תקנות ילד נכה קבעו 3 רמות של תלות בקרב ילדים", הסביר עו"ד שלומי מור מהביטוח הלאומי. "היום אנחנו מוסיפים עוד שתי רמות: 112% - שזה ילד שתלוי במידה רבה מאוד בעזרת הזולת, ורמה נוספת בעיקר של ילדים בסיטואציות ייחודיות שמידת תלותם חריגה - 235% מקצבת השר"מ, שזה יוצא בפועל 7,168 שקלים בחודש".
כמו כן, אושרו תקנות המורידות את רף הזכאות לקצבת שר"מ מ-60% ל-40%, מה שיאפשר בין היתר לאנשים עם מוגבלות שכלית או נפשית, שרבים מהם לא מקבלים כיום שר"מ, להגיש בקשה ולבדוק את זכאותם.
יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן: "התקנות וההסכמים שמאושרים כאן הם תוצאה של שיחות שארכו חודשים ארוכים, בהן עלו על הנייר כל הצרכים שהם רבים, מגוונים וכמעט אינסופיים. תמיד אפשר לבקש עוד וכל הצרכים הם לגיטימיים אבל ללא ספק השגנו כאן יחד, בעבודה מאומצת, הישגים חדשים ומשמעותיים עבור אוכלוסיות מגוונות בהן ילדים נכים, מונשמים, סיעודיים ועוד".