משרדי התיירות, רשות האוכלוסין וההגירה ושרת הפנים, איילת שקד, הודיעו היום (ה') כי בשל התמשכות משבר הקורונה וביטול הגעתם של עובדים זרים לטובת הענף, יוגדלו המכסות להעסקת עובדים פלסטינים ב-1,000 עובדים נוספים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתי המלון אשר עומדים בקריטריונים יהיו רשאים להגיש את הבקשות להיתר או לתוספת מכסה החל מיום א' הקרוב (01.08.2021), באמצעות דואר אלקטרוני ללשכת שירות למעסיקים שברשות האוכלוסין וההגירה. את טופסי הבקשה ניתן להפיק באתר האינטרנט של רשות האוכלוסין וההגירה. כמו כן, הקצאת ההיתרים תבוצע בשיטת "כל הקודם זוכה", וזאת עד לסיום המכסה.
1 צפייה בגלריה
מלונות על שפת הכינרת
מלונות על שפת הכינרת
מלונות על שפת הכינרת
(צילום: shutterstock)
אולם, המחסור בעובדים זרים לא קיים רק בענף המלונאות. משבר הקורונה החריף גם את המחסור הכרוני בעובדים סיעודיים בישראל והתוצאה היא כ-20 אלף עובדים שחסרים, עלויות כבדות למשפחות למי שכן מסכים לבוא ודרישות חריגות מצד המטפלות והמטפלים. "מישהי הסכימה לעבוד רק עם מטפל נוסף, אחרת הסכימה רק אם נקלח בעצמנו את אמא", סיפרה ל-ynet שושי אבוטבול, שכבר חודשיים לא מוצאת מטפלת סיעודית עבור אימה בת ה-95.
"אני נמצאת בדירה שלה ימים ולילות ומטפלת בעצמי באמא, ומחסירה באופן משמעותי שעות בעבודה; המשכורת שלי ירדה ב-50%. רק בחודשיים האחרונים ראיינתי קרוב לעשר מטפלות; אף אחת מהן לא הסכימה לבוא לעבוד פה, ומי שהסכימה העמידה תנאים הזויים", היא הוסיפה.
בתוך כך, אתמול נחתו לראשונה 48 מטפלות סיעודיות מהפיליפינים במסגרת ההסכם הבילאטרלי בין המדינות. אולם כאמור, מדובר רק בטיפה בים.