בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לאחרונה ערעור שהגישה העירייה על החלטה לעכב הליכים בתביעת פינוי שהגישה נגד חברת "בתי תל אביב הלבנה". העיכוב יהיה עד להכרעה בתביעה שמנהלת החברה נגד העירייה בטענה שמימשה אופציה להוסיף ולחכור את הנכס שממנו היא פועלת ברחוב המסגר.
מזה כעשור מתנהלת במחוזי תביעה שהגישה "תל אביב הלבנה", המיוצגת על ידי עו"ד פז יצחקי-וינברגר, נגד העירייה. החברה מבקשת להצהיר כי היא מימשה אופציה להארכת תקופת החכירה של הנכס ל-49 שנה (החל מספטמבר 2010).
בדצמבר 2020 הגישה העירייה תביעת פינוי נגד החברה ונתבעים נוספים שנמצאים בנכס. היא טענה, בין היתר, שחוזה החכירה שלהם הסתיים. החברה טענה מנגד שיש לעכב את הדיון בתביעת הפינוי עד להכרעה בתביעה המתנהלת במחוזי. ביוני 2021 קיבל בית משפט השלום את בקשת העיכוב וקבע שהממצאים שייקבעו במחוזי ישליכו על הליך הפינוי, ויש חשש לממצאים סותרים.
1 צפייה בגלריה
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
(צילום: דנה קופל)
העירייה לא השלימה עם התוצאה והגישה בקשת רשות ערעור באמצעות עוה"ד יניב אזולאי ואלון גרוסבוים. היא טענה כי אין להכשיר מצב שבו החברה ומחזיקים נוספים יחזיקו בנכס ללא כל זכות וללא תשלום יותר מעשר שנים.
החברה ביקשה לדחות את הערעור והדגישה כי בהליך בבית המשפט המחוזי מתוכננת ישיבה לסיום שמיעת הוכחות בינואר הקרוב. היא הוסיפה כי ברור שממצאים שייקבעו בהליך בבית המשפט המחוזי ישליכו על ההליך בתביעת הפינוי. החברה טענה בנוסף כי החכירה שלה מסתיימת רק בשנת 2066 והיא שילמה את מלוא דמי החכירה כך שתביעת הפינוי בעניינה מקדימה את זמנה.
שופטת המחוזי אביגיל כהן קיבלה את בקשת רשות הערעור אך דחתה את הערעור לגופו. היא הדגישה כי ההליך במחוזי שבו העירייה היא הנתבעת מתנהל מזה שנים רבות ונכון לעכשיו קבועה ישיבת הוכחות למועד לא רחוק באופן יחסי.
בפסק הדין צוין כי העירייה בטוחה אמנם שאין ממש בטענות החברה והמשיבים הנוספים אך עדיין תלויה ועומדת במחוזי תביעה בה בית המשפט מתבקש להצהיר כי יש למשיבים זכויות בנכס.
השופטת הבהירה כי אין מקום שבית משפט שלום ידון ויעסוק בסוגיות שממילא ייבחנו בבית המשפט המחוזי. "הגשת תביעת הפינוי רק כתשע שנים לאחר שהחל להתנהל ההליך במחוזי ממחישה כי אין דחיפות מיוחדת בביצוע פינוי דווקא עתה", כתבה. העירייה חויבה בהוצאות בסך כולל של 12 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ העירייה: עוה"ד יניב אזולאי ואלון גרוסבוים • ב"כ החברה: עו"ד פז יצחקי-וינברגר • ב"כ המשיבים הנוספים: עו"ד בנימין לוי • ynet הוא שותף באתר פסקדין