כשנה וחצי לאחר שאושרה להפקדה, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה אתמול סופית את תוכנית מתחם "הסוהו" באשדוד. מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה, שמטרתה לשנות את פני אזור התעשייה הכבדה קריית איתנים בצפון-מזרח העיר ולהפוך אותו לרובע מעורב שימושים, שיכלול מגדלי מגורים, מתחמי תעסוקה, שטחי מסחר ומבני ציבור.
תוכנית התחדשות אזור התעשייה משתרעת על שטח בהיקף של כ-65 דונם וכוללת הקמה של כ-1,100 יחידות דיור, מתוכן 660 דירות קטנות (עד 75 מ"ר). בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-17 אלף מ"ר עבור מבני ציבור וכ-116,700 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, שישולבו בחזיתות הבניינים, וב-3 מתחמים שונים ברחבי המתחם. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקצה שטח של 7 דונם לטובת בית ספר.
1 צפייה בגלריה
מתחם הסוהו באשדוד
מתחם הסוהו באשדוד
מתחם הסוהו באשדוד
(הדמיה: מן-שנער אדריכלים)
התוכנית, שקודמה על ידי החברות אפרידר ואלדר, ממוקמת בחלק הדרום-מזרחי של הרובע לאורך שדרות בן גוריון. במסגרת התוכנית, שנערכה על ידי אדריכל עמי שנער ממשרד מן-שנער אדריכלים, יוקמו 16 מבנים בני 6-30 קומות. הוועדה הותירה בידי היזמים את האפשרות לצמצם את כמות יחידות הדיור, תוך הגדלת שטחן הממוצע.
יצוין כי בימים אלה מקדמת הוועדה המחוזית דרום את התוכנית הכוללנית למתחם רובע ה"סוהו", שמטרתה לעודד יציאה של תעשייה ומפעלים משטח הרובע לטובת הקמת מתחם מעורב שימושים עם 5,500 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור ושטחים פתוחים.
בחודש שעבר אישרה הוועדה המחוזית דרום תוכנית ראשונה למגורים בקריית איתנים, הכוללת 200 דירות שיוקמו ב-2 מבני מגורים בני 9 ו-30 קומות ברחוב האורגים על שטח כולל של כ-6 דונם. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-22,700 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, שישולבו בקומות התחתונות של מבני המגורים. בוועדה ציינו כי תוכנית זו מיישמת את המדיניות להפיכת האזור לרובע עירוב שימושים, תוך התבססות על שימורו של מרקם התעשייה והמלאכה הקיים.
מתכננת מחוז דרום במינהל התכנון, מיכל מריל, מסרה כי "אישור תוכנית התחדשות מתחם הסוהו יתחיל בפועל את תהליך ההתחדשות, ישנה את אופי האזור ויעודד מתחמי תעשייה נוספים להתחדש, תוך יצירת רובע חדש הכולל חיים עירוניים תוססים".