3 צפייה בגלריה
הדמיות פנטהאוז
הדמיות פנטהאוז
הדמיות פנטהאוז
(צילום: ראדקו התחדשות עירונית)
על מעט מאוד שכונות בתל אביב אפשר להגיד שהן נמצאות במיקום מנצח עם פוטנציאל שעוד לא מימש עצמו עד הסוף, על אחת כמה וכמה אם מדובר בשכונה הממוקמת בצפון העיר. אבל נווה אביבים היא אחת כזו. למי שלא מכיר, מדובר בשכונה הגובלת בשכונות רמת אביב ג', שיכון ל' ואפקה, מרחק קצר מאוניברסיטת תל אביב ומקניון רמת אביב. ולא פחות חשוב, השכונה הוותיקה מאופיינת בבנייה נמוכה יחסית ונמצאת מרחק לא רב מהשטח שעליו פעל בעבר שדה התעופה שדה דב. כזכור, שדה דב פונה ונהרס, ונכון להיום מקודמות במקום תוכניות לבנייה ופיתוח שיפתחו נתיב משמעותי מנווה אביבים עד לחוף הים. מדובר באזור שעתיד להתפתח באופן דרמטי בשנים הקרובות ולהוות פנינה של ממש. זו הסיבה ששכונות ותיקות כמו נווה אביבים עוד לא מימשו את מלוא הפוטנציאל העתידי. אבל עוד לפני הפוטנציאל העתידי – כבר היום נווה אביבים היא אחת הפנינות של תל אביב־יפו.

בנייה נמוכה ושטחים ירוקים
השכונה כולה משתרעת על פני כ־770 דונם בצפון העיר. היא כוללת למעלה מ־5,000 דירות וכ־12 אלף תושבים ממעמד סוציואקונומי גבוה. השכונה החלה להיבנות בשנות ה־60 של המאה הקודמת, וחלק ניכר ממנה נבנה במהלך שנות ה־70. הבנייה המשיכה עד שנות ה־90, אז מוצו פחות או יותר שטחי הבנייה הפנויים.
בשכונה בתי ספר, גנים, מעונות סטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ועוד מוקדי עניין. יתרון נוסף של נווה אביבים טמון בבנייה הנמוכה ובשפע השטחים הירוקים. מדובר במקום מושלם לגידול ילדים, כולל כל מה שצריך במרחק הליכה. הצפיפות, העומס, מצוקת החניה והפיח, שמאפיינים חלקים אחרים של העיר ללא הפסקה, לא מורגשים באזור זה, והעובדה שרוב הבנייה ותיקה מעניקה דגש ויתרון מיוחד לפרויקטים חדשים, שמעטים מהם עוד אפשר למצוא באזור. אחד מהם הוא פרויקט יהודה הנשיא 10-12 של חברת ראדקו התחדשות עירונית.
3 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט יהודה הנשיא 10-12 ת"א
הדמיית פרויקט יהודה הנשיא 10-12 ת"א
הדמיית פרויקט יהודה הנשיא 10-12 ת"א
(צילום: ראדקו התחדשות עירונית)

מפרט עשיר ויוקרתי
מדובר בפרויקט שבנייתו החלה לאחרונה במסגרת התחדשות עירונית בשכונה. במקום שני בנייני מגורים ישנים בני ארבע קומות הולך ונבנה כיום בניין בוטיק ייחודי ומודרני בן 8 קומות ו־64 יח"ד חדשות. מפרט הדירות וגם מפרט השטחים הציבוריים עשיר ויוקרתי והתכנון מודרני וחדשני. בבניין החדש מתוכנן לובי מפואר, חדר עגלות ואופניים, מועדון דיירים וחניון תת־קרקעי. תמהיל הדירות מגוון וכולל דירות 3, 4 ו־5 חדרים, דירות קרקע נגישות ופנטהאוזים. מיקום פרויקט מיטבי, כך שבמרחק הליכה ניתן למצוא הן מוקדי מסחר והן מוסדות חינוך מובילים. כמו כן הפרויקט נהנה מנגישות מצוינת לצירי תנועה מרכזיים, דוגמת דרך נמיר והיציאה הצפונית מהעיר תל אביב־יפו.
עוד מוקדי עניין משמעותיים שנמצאים במרחק קצר מהפרויקט הם האוניברסיטה, קניון רמת אביב וגם, כאמור, חוף הים ובעתיד גם רצועת חוף שוקקת ומוקדי מסחר ובילוי רבים, וזאת כחלק מהרובע החדש שייבנה במקום שדה התעופה הישן.
לנוכח כל המתואר, רכישת דירה בפרויקט יהודה הנשיא מעמידה את הרוכשים בנקודת הזמן הנכונה ביותר בכל הקשור להתפתחות האזור כולו. ראשית מדובר בבניין חדש, שכולל חניה תת־קרקעית, ממ"ד, דירה מרווחת עם מרפסת ותכנון איכותי. ובהחלט לא מדובר במוצר שכיח בשכונה שבה יש לא מעט בניינים ישנים.
3 צפייה בגלריה
צילום מאירוע ההריסה
צילום מאירוע ההריסה
צילום מאירוע ההריסה
(צילום: ראדקו התחדשות עירונית)

חברה עם ניסיון מוכח
בהתחדשות עירונית חשוב למצוא חברה, שמכירה את האזור והינה בעלת ניסיון מעשי ומוכח בהתחדשות עירונית. במקרה של ראדקו יזכו הרוכשים לשני הדברים גם יחד, ועוד הרבה יותר.
מי שמחפש לראות דוגמה לבניין שבו השלימה החברה את התהליך, לא יצטרך להרחיק, וימצא את מבוקשו ממש מעבר לפינה. זאת משום שלחברה פרויקט סמוך ברחוב התנאים 4-10, שבנייתו הסתיימה לא מזמן, ובעלי הדירות כבר אוכלסו בדירות החדשות. השלמת הפרויקט גם מבטיחה שהחברה מכירה ובקיאה באזור ויודעת לתת מענה לכל צורך.
דוגמה נוספת לכך שמדובר בחברה מובילה עם רעיונות פורצי דרך קשורה לאירוע הריסת המבנים הישנים בפרויקט יהודה הנשיא 10-12, שהיה הכול מלבד שגרתי. לאחר שפונו בעלי הדירות והבניין נותר ריק ומוכן להריסה, נערך בו ערב בלתי נשכח, שבמסגרתו הופיעו בבניין הישן חברי להקת טררם. מי שנכח באירוע מספר, כי חברי הלהקה נפרסו בחלונות, במרפסות ובכל מקום בבניין, בליווי תופים גדולים, וזאת יחד עם מופע אורות מורכב שהאיר את כל הבניין. עוד כלל האירוע הופעה של להקת "רוח חדשה", קבוצה מוזיקלית המורכבת מצעירים עם מוגבלויות, וכן דברים שנשאו נציגי הדיירים הנרגשים, לצד יצחק רפאלי נשיא החברה, רפי רפאלי יו"ר הדירקטוריון, וננה חן מנכ"לית החברה. בתום הערב המרגש נהרסו בנייני המגורים הישנים, מה שהחל רשמית את הקמת הפרויקט החדש.

מלבד המיקום האיכותי של פרויקט ההתחדשות העירונית יהודה הנשיא 10-12, גם החברה שיזמה אותו נמצאת בשורה הראשונה של חברות הנדל"ן העוסקות בתחום. ראדקו היא אחת החברות המובילות בתחום הנדל"ן, שפועלת רבות גם בכל הקשור להתחדשות עירונית. לחברה פעילות ענפה בארץ וגם מעבר לים, ועומדות מאחוריה למעלה מ־25 שנות פעילות, שבהן יזמה ובנתה אלפי יחידות דיור בפרויקטים שונים.
פורסם לראשונה: 13:00, 28.12.23