המדדים המובילים שהתחילו את הבוקר (ראשון) עם עליות של כאחוז, סיימו את יום המסחר בבורסה בת"א בירידות של כאחוז לאחר שראש הממשלה נתניהו האשים את לפיד וגנץ בכישלון השיחות בנוגע למהפכה המשפטית - והודיע שכבר השבוע תשוב הקואליציה לקדם את החקיקה שסחררה את ישראל. לטענתו, "זה יהיה באופן אחראי - אבל בהתאם למנדט שקיבלנו".
בפתיחת המסחר עלו מדדי ת"א 35 ות"א 125 ב-0.7%, ות"א בנקים עלה ב-1.2%. אחרי אמירת נתניהו בסביבות השעה 11:00 התהפכה המגמה ות"א 35 ירד בכ-0.8% ות"א 125 ב-0.7%. בסיום יום המסחר ירד ת"א 35 ב-1% ות"א 125 ב-0.8%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
נתניהו התייחס בדבריו בפתח ישיבת הממשלה לאירועי השבוע שעבר, שבהם הקואליציה ניסתה לדחות את ההכרעה על נציגי הוועדה לבחירת שופטים בניגוד לסיכומים - וכשלה בכך. "מה שהוכח בשבוע שעבר זה שגנץ ולפיד שיחקו משחק", טען ראש הממשלה. "במשך שלושה חודשים הנציגים שלהם לא הסכימו להסכמה המינימלית ביותר. המטרה שלהם הייתה למסמס כל תיקון במערכת המשפט. לכן נתכנס השבוע ונתחיל בצעדים מעשיים באופן מדוד ואחראי".
הבורסה פתחה היום את שבוע המסחר כשברקע נתוני האינפלציה שהפתיעו לטובה: מדד המחירים לצרכן עלה רק ב-0.2% בחודש מאי. עם זאת, השאלה כעת היא אם הייתה זאת הבלחה חד-פעמית. לצד זאת, ב-10 ביולי נדע אם הריבית תועלה בעוד רבע אחוז ל-5%. שני אירועים משמעותיים מרמזים שהסיכוי נמוך. הבנק הפדרלי של ארה"ב עצר לראשונה אחרי שנה ורבע את העלאות הריבית לאחר שהאינפלציה שם ירדה מרמת שיא של כ-9% לשיעור שנתי של 4%. בנוסף, מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל יצאה הבשורה המפתיעה על מדד מאי הנמוך וירידת האינפלציה השנתית משיעור של 5% ל- 4.6% "בלבד". זה יכול לגרום לוועדה המוניטארית לשחק משחק זהיר יותר, למנוע סכנת האטה גדולה ומיתון גם בישראל, ולהותיר בעוד שלושה שבועות את הריבית בשיעורה הנוכחי 4.75% וזו כרגע התחזית.
פורסם לראשונה: 12:12, 18.06.23