העברתם של 35 אלף תושבי העיר שדרות למשך שבוע בלבד לבתי מלון והארחה ברחבי הארץ תעלה לתקציב המדינה כ-70 מיליון שקל. כמו כן המדינה החלה כבר במימון מגורים חליפיים לאלפי תושבי עוטף עזה וכאן התקציב לאורך חודשים צפוי לחצות את 100 מיליון השקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
על פי החוק, מס רכוש מממן את שיכון מי שביתו נפגע בבתי מלון ובדירות, אולם מפונים שביתם ורכושם לא ניזוקו ימומנו מכספי תקציב המדינה ולא מקרן הפיצויים של מס רכוש, כפי שהוסבר ל-ynet היום על ידי גורם ממשלתי.
1 צפייה בגלריה
ההרס בשדרות
ההרס בשדרות
ההרס בשדרות
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ההערכות על עלות פינוי משפחה משדרות מבוססות על נתון של כ-7,000 משקי בית. לעתים יש לשכן משפחה שלמה בדירה או במספר חדרי מלון או בבית הארחה ובמקרים אחרים ישוכנו אנשים בודדים המהווים משק בית בחדר אחד. העלות הממוצעת תהיה כ-10,000 שקל לשבוע.
לפי שעה טרם הוחלט במשרד האוצר כיצד ימומנו את הוצאות המלחמה שיכללו תקציב גבוה מאוד של מיליארדי שקלים כתוספת למערכת הביטחון, לפחות 3 מיליארד שקלים לשיקום 20 ישובים בעוטף כזה שבהם ההרס הוא כמעט מוחלט, פיצוי עובדים שלא יכולים להגיע למקומות עבודתם (בעיקר הורים לילדים עד גיל 14 ומקומות עבודה בעוטף עזה) ומימון כל ההוצאות הנוספות האחרות הנובעות מהמלחמה שמשכה טרם ברור.
אחת האפשרויות שנדונו באוצר היא יצירת "קופסאות" כפי שהיה בעת משבר הקורונה (המימון עדיין נמשך) ולדברי גורם בכיר במשרד האוצר "נצטרך לקבל על כך החלטה בקרוב מאוד".