רכישות ופתיחת סניפים חדשים תרמו לעלייה במכירות וברווח הנקי של רשת יוחננוף, אבל המכירות בחנויות זהות ברשת המזון ירדו ב-4.5%. כך עולה מדו"חות כספיים שפרסמה היום (א') החברה. ברקע: החקירה ברשות ניירות ערך בה נחקר בין היתר איתן יוחננוף, בעלי הרשת, בחשד לתיאום עליות מחירים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרווח הנקי של הרשת זינק ב-180% ל-29 מיליון שקל. המכירות הסתכמו ב-925 מיליון שקל, לעומת 820 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אבל השיפור הושג לא באמצעות גידול ברכישות הצרכנים ברשת, אלא על ידי פתיחת חנויות חדשות שהוסיפו למחזור המכירות 146 מיליון שקל והתוספת שתרמה רשת זול סטוק שיוחננוף רכש 51% ממניותיה וכלולה כעת בד"וחות הכספיים.
1 צפייה בגלריה
תמונתו של איתן יוחננוף
תמונתו של איתן יוחננוף
איתן יוחננוף, בעלי רשת יוחננוף
(צילום: עמית שעל)
בנוסף, ברבעון המקביל אשתקד הרווחיות של יוחננוף נפגעה בגלל הוצאה חד-פעמית בגובה 25 מיליון שקל שרשמה על הפחתת שווי ציוד שרכשה יחד עם יינות ביתן מחנות באיירפורט סיטי שנסגרה לחצי שנה בשל שיפוצים וחלק מהציוד המיושן בה נזרק.
בניכוי כל הגורמים הנ"ל, רשמה החברה כאמור ירידה של 4.5% במכירות בחנויות זהות ברשת המזון. המכירות למ"ר ירדו ל-12,306 שקל לעומת 13,117 שקל ברבעון המקביל אשתקד. לטענת הרשת, הירידה במכירות נובעת מהעובדה שברבעון מקביל אשתקד המכירות היו גבוהות במיוחד בגלל הקורונה ואילו ברבעון זה סבלה ממיעוט ימי מסחר בגלל חגי תשרי.
מומחה להגבלים עסקיים: תיאום מחירים יכול להיות גם בקריצת עין
(צילום: שמוליק דודפור)
מנגד, הציגה הרשת עלייה ברווח הגולמי שצמח ל-19.3% ושיעורו מהמכירות טיפס ל-27.1% מהמכירות, תודות לשיפור כוח הקניה בעקבות התרחבות הרשת ופתיחת סניפים חדשים ובנוסף התרומה של זול סטוק שמוכרת פריטים זולים לבית (בעיקר מסין), ענף בו הרווחיות הגולמית גבוהה בהשוואה לענף המזון. גם שיעור הרווח התפעולי מסך המכירות של הרשת השתפר והגיע ל-7.4%, לעומת 6.7% ברבעון המקביל אשתקד.
רשת יוחננוף מונה כיום 34 סניפים ולחברה חוזים לפתיחת תשע חנויות נוספות בשנים הקרובות. לדברי יוחננוף: "המשכנו גם ברבעון את מגמת הצמיחה, פתחנו סניפים, הרחבנו פעילות קיימת, השקנו מותג פרטי וגם ברבעון הבא אנו מתכננים להמשיך את מגמת ההתרחבות".