1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: ניצן דרור)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר לאחרונה תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקל על עובד עיריית רמת גן לשעבר, שהורשע בחמש עבירות של לקיחת שוחד מחמישה אנשים שונים בתמורה לקבלתם לעבודה באגף התברואה. השופט אברהם הימן קבע שהוא ניצל לרעה את תפקידו כעובד ציבור והגה תכנית עבריינית ממניעים של בצע כסף.
הנאשם היה פעיל במערכת הבחירות לראשות העיר רמת גן ובתחילת 2014 הוא מונה לתפקיד עוזר למנהל מחלקת שירותי ניקיון באגף התברואה. בסמוך לאחר מכן פנה אליו אדם שהכיר אותו ממערכת הבחירות בבקשה להתקבל לעבודה באגף. הנאשם ביקש ממנו הלוואה בסך 20 אלף שקל ופעל למינויו כממלא מקום פועל טיאוט בעירייה. לאחר שהאחרון החל לעבוד בעירייה, הנאשם לא פרע את ההלוואה.
בהמשך הוא פעם, בסיוע אותו מכר, על מנת למצוא משרות לאנשים שונים בתמורה לכסף. המכר הפנה אליו אנשים שידע שמעוניינים לעבוד באגף והם העבירו לו את התשלום. בסך הכל קיבל הנאשם כ-64 אלף שקל נוספים בתמורה למינוי עוד ארבעה אנשים לתפקידים שונים באגף.
הוא הודה והורשע בחמש עבירות של לקיחת שוחד. בתסקיר שהוגש בעניינו עלה כי מדובר באדם כבן 34, גרוש ואב לארבעה ילדים. בשל המעשים הוא פוטר מהעירייה וכיום הוא עובד בחברת שליחויות. צוין כי נסיבות חייו מורכבות עוד מתקופת ילדותו. בנוגע למניע לביצוע העבירות הנאשם הסביר כי היה במצב כלכלי קשה לאחר לידת בנו ורצה רווח כספי קל.
במסגרת הטיעונים לעונש עתר בא כוח המדינה להטיל עליו 20 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 170 אלף שקל המבטא את כפל סכום השוחד. לדבריו, יש לתת משקל בכורה לאינטרס הציבורי בהרתעת עובדי ציבור ולהעדיפו על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם ושיקולי שיקום.
ב"כ הנאשם ביקשה להקל עמו על רקע נסיבות חייו הקשות וטענה כי התסקיר האחרון בעניינו חיובי ביותר באשר לסיכויי השיקום שלו.
השופט אברהם הימן ציין כי מעשי הנאשם חמורים וראויים לגינוי. עם זאת הוא כתב כי אין ספק שהעונש יפגע בו ובילדיו ויש להתחשב בכך לקולא. כמו כן הוא התחשב בנסיבות חייו המורכבות והקשות של הנאשם עוד מתקופת ילדותו, אם כי הוא נתן להן משקל מוגבל. הוא נתן משקל מסוים גם למצבו הכלכלי של הנאשם כיום, שאינו יציב, וכן לכך שהודה בעבירות וחסך זמן שיפוטי.
בפסק הדין צוין כי אמנם יש להחמיר בעונשם של אלה הפוגעים בטוהר השירות הציבורי, ואולם, לא מדובר באיש ציבור רם מעלה שלקח שוחד, אלא אדם הנושא משרה פשוטה. בנסיבות אלה העונש ההולם הוא מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות ולא מאחורי סורג ובריח. בסופו של דבר גזר השופט על הנאשם תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בגזר הדין • עו"ד גל שר טוב עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין