קבוצת קסטרו-הודיס הגישה היום (א') תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך 49 מיליון שקל נגד שתי חברות המחזיקות ומנהלות נכס בצריפין ונגד מנהליהן של אותן חברות: השרה וסגנית יו"ר הכנסת לשעבר רוחמה אברהם שהיא מנהלת חברת השתתפויות בנכסים בישראל בע"מ ונגד חיים מבורך שהוא מנכ"ל חברת האם - החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל בע"מ, והדירקטורים שלהן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בכתב התביעה נטען כי הנתבעים מכרו נכס בצריפין שבבעלות הסוכנות, למרות מו"מ שנוהל עם קסטרו במשך שנה להשכרתו ל-20 שנה ולאחר שהצדדים הגיעו להבנות בחודש אוגוסט 2021 על התנאים להשכרת המתחם הלוגיסטי בצריפין בהסכם ארוך טווח, ואף נקבע תאריך לחתימתו - לאחר ראש השנה.
2 צפייה בגלריה
קסטרו ברמת אביב
קסטרו ברמת אביב
קסטרו
(צילום: איימי נקדאי)
מדובר במרכז לוגיסטי ענק שקסטרו הייתה אמורה לרכז בו את כל המחסנים הלוגסטיים שלה ברחבי הארץ. לטענת קסטרו, מועד החתימה שתואם נדחה על ידי הנתבעות ובאותה עת, התגלה לחברה באמצעות גופי התקשורת כי החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל בע"מ יצאה במכרז בזק למכירת הנכס, שבסופו של דבר נמכר לחברת אמות בספטמבר 2021. לטענת קסטרו, בדיעבד התברר לה שהנכס נמכר לחברת אמות ב-1.5 מיליארד שקל. לפיכך, קסטרו טוענת להפרה לכאורה של הסכמות להתקשרות עם החברה.
מקבוצת קסטרו-הודיס נמסר כי "צר לנו כי לאחר מו"מ ארוך שנמשך חודשים רבים וסיכום הבנות בדבר השכרת הנכס לטווח ארוך של 20 שנה אשר מהווה מהלך אסטרטגי משמעותי לקבוצה, הנתבעות הפרו את ההסכמות להשכרת הנכס האסטרטגי, ולא עדכנו במהלך המו"מ להשכרת הנכס, על כוונתן למכור את הנכס ולא לעמוד בהסכמות. הנתבעות פעלו בחוסר תום לב, וגרמו לקבוצה לשנות את תוכניותיה תוך גרימת נזק כלכלי כבד".
2 צפייה בגלריה
ח"כיות לשעבר רוחמה אברהם
ח"כיות לשעבר רוחמה אברהם
רוחמה אברהם
(צילום: רן אביטל)
בכתב התביעה הועלו טענות בדבר התנהלותם הפסולה של הנתבעות וניהול משא ומתן בחוסר תום לב. במסגרת התביעה, קסטרו עותרת לחיוב הנתבעות, יחד ולחוד, בכל הנזקים, ההוצאות, התשלומים וההפסדים שנגרמו לה כתוצאה מהתנהלותם הפסולה, בסכום כולל המוערך כאמור על ידה בכ-49 מיליון שקל.
המתחם המדובר בצריפין, שממוקם בסמוך למרכז הלוגיסטי של מותג האופנה קסטרו, אשר בו מתרכזת עיקר פעילותה הלוגיסטית של החברה, תוכנן להשכרה לטווח ארוך במטרה לאחד בין התשתיות הלוגיסטיות של כלל מותגי הקבוצה לאחר המיזוג שנעשה עם קבוצת הודיס (הודיס, אורבניקה, קרולינה למקה ברלין, טופ טן וקיקו מילנו). מטרת איחוד המרכזים הלוגיסטיים הייתה לתמוך בצמיחת מותגי הקבוצה לצד מינוף היתרונות לגודל וייעול התהליכים הלוגיסטיים אשר היו מביאים לחסכון כספי משמעותי.
עוד מציינת קסטרו כי איתור מרכז לוגיסטי מתאים והתאמתו לצרכי החברה הוא הליך ארוך הכרוך בהשקעה כספית גבוהה, ועצם ביטול העסקה פוגע בתכנון צמיחתה והתייעלותה של הקבוצה.
את קסטרו מייצג משרד עו"ד נשיץ ברנדס אמיר ושות'. טרם הוגש כתב הגנה.