קבוצת קסטרו הודיעה הבוקר (שלישי) על השהיית ההנפקה בבורסה תל אביב של רשת ההלבשה אורבניקה לאור "המצב בשווקים".
החברה הגישה לפני חודש טיוטת תשקיף לרשות לניירות ערך, כשבמקביל ביצעה עסקה עם קשת לפיה הזכיינית תקבל 5% מאורבניקה עבור זמן שידור בשווי 60 מיליון שקל, שמשקף שווי חברה בסך 1.2 מיליארד שקל. אבל לאור חולשת הבורסות בעולם והצפייה להאטה, השווי שהייתה מצליחה לקבל אורבניקה היה נמוך משמעותית, ולכן החליטה לגנוז את ההנפקה.
1 צפייה בגלריה
רשת אורבניקה: מגוון רחב של מכנסיים קצרים בחזית החנות
רשת אורבניקה: מגוון רחב של מכנסיים קצרים בחזית החנות
סניף של אורבניקה
(צילום: מירב קריסטל)
במקביל, ולמרות ההודעה על חוסר הוודאות שנוצרה בשווקים, קסטרו הודיעה על חלוקת דיבידנד, לראשונה מזה ארבע שנים, בסכום של כ-84 מיליון שקל.
אורבניקה הושקה בשנת 2015 על ידי קבוצת הודיס, עוד טרם המיזוג עם קסטרו. לרשת 19 חנויות וכן אתר מכירות אונליין. מחזור מכירותיה בשנת 2021 הסתכם ב-338 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על 35 מיליון שקל.
קסטרו פעלה להנפיק את אורבניקה, בין היתר, על מנת לגייס כסף לפתיחת 32 סניפים נוספים בהשקעה כוללת של 125 מיליון שקל. זאת כשהיעד הוא להגיע עד שנת 2025 ל-50 סניפים. למרות השהיית ההנפקה, בקסטרו טוענים כי ימשיכו בתוכנית לפתיחת הסניפים על ידי מימונה ממקורות עצמאיים.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר: "חלוקת הדיבידנד הינה סמל להצלחת החברה ולתכנית האסטרטגית שיושמה בשנים האחרונות. החלוקה מתבצעת לאחר כ-4 שנים שלא חילקנו דיבידנד לבעלי המניות, ואנו נמשיך לפעול ולפתח את מותגי הקבוצה עפ"י התכניות העסקיות שלנו".