בשיתוף בנק הפועלים
הם חסידי ברסלב שמשתדלים לטוס לאומן בכל ראש השנה, ללמוד את ספרי רבי נחמן וללכת אחרי עצותיו, ובאופן כללי להשתדל לדון כל אדם לכף זכות ולחיות בשמחה. אה כן, ויש להם גם חומוסייה מצליחה. את רועי וחן כרמל מכרמיאל פגשנו לפני שלוש שנים במסגרת השתתפותם בפרויקט משפחה בצמיחה, שבו סיפרו על האתגרים ועל המורכבות בשילוב בין עסק משפחתי עם גידול של 4 בנות קטנות. כעת חזרנו אליהם לברר האם וכיצד הועילו להם ההמלצות והתובנות שאותם קיבלו בפרויקט.
הצטרפו לפרויקט "משפחה בצמיחה" - לחצו כאן להרשמה
ראשית, תזכורת קצרה: רועי (44) וחן (41) התגלגלו לעסקי החומוסיות בצורה מאוד לא שגרתית. הדבר קרה בשנת 2015 במהלך ימי "שבע הברכות" של חתונתם. באחד מימים אלו הזמין אותם אליהו שמואלי, בעליה של רשת חומוס אליהו (רשת חומוסיות כשרה למהדרין) לעשות את סעודת המצווה אצלו בחומוסייה ביוקנעם־עילית. השניים אכלו, טעמו והתלהבו. כאשר עלה בשיחתם עם אליהו כי הוא מוכר זיכיונות להפעלת סניפים חדשים של הרשת הם החליטו לשקול את הרעיון בצורה רצינית.
הם בדקו מה העלויות ואחרי שהצליחו להבין את כל המשמעויות הכרוכות בפתיחת עסק – החליטו ללכת על זה ופתחו את הסניף בכרמיאל, ובכך הפכו לאחד מהזכיינים הראשונים של הרשת. לזוג ארבע בנות בגילי 9-4 ואחד האתגרים שעימם הם מתמודדים עד היום הוא השילוב בין גידול משפחה לבעלות ותפעול עסק תובעני.
2 צפייה בגלריה
"שיפרנו תהליכים". חן ורועי כרמל
"שיפרנו תהליכים". חן ורועי כרמל
"שיפרנו תהליכים". חן ורועי כרמל
(צילום: דנה קופל)
"מאז השתתפותנו בפרויקט עברו על העסק שלנו הרבה שינויים" מספר רועי. "בזמנו היינו זכיינים של חומוס אליהו ובינואר 2021 החלטנו לצאת לדרך עצמאית לגמרי, התנתקנו מהרשת ופתחנו חומוסייה פרטית בבעלותנו בשם חומוס הכרמל. במקביל לזה שעזבנו את הרשת עברנו גם למיקום אחר בכרמיאל, למקום יותר קטן ואינטימי שמתאים יותר לאופי החומוסייה שלנו".

תקופת התאוששות

מרבית השינויים שעברו על העסק, קרו לדברי רועי במהלך משבר הקורונה המתמשך, כך שהזוג מצא את עצמו נכנס ללחץ כלכלי לא פשוט ונכון להיום הם מגדירים את התקופה הנוכחית כתקופת התאוששות עבורם. "במהלך תקופת הקורונה כאשר העסקים נסגרו נאלצנו לעבוד רק עם משלוחים וטייק־אוויי שאנשים ביצעו והתקופה בהחלט לא הייתה פשוטה עבורנו כלכלית. אפשר לומר שספגנו מכה לא פשוטה לאורך כל המשבר ובעזרת אנשים טובים הצלחנו לעבור אותה בשלום. כיום אנחנו בסוג של התחלה חדשה ואני מאמין שהשינוי שאותו עשינו, גם מבחינת היציאה לעצמאות מלאה וגם מבחינת שינוי המיקום, יעשה לנו יותר טוב בהמשך".
מה מגישה החומוסייה כיום?
"מנות חומוס שונות, שקשוקות, פלאפל וסלטים. היעד הבא שלנו הוא להרחיב את התפריט שלנו גם למנות בשריות".
במסגרת פרויקט "משפחה בצמיחה" קיבלו השניים בזמנו ליווי וייעוץ ממומחי בנק הפועלים. בין היתר עלו ההמלצות לבנות חזון ותקציב, להקפיד על ניהול תזרים מזומנים, לבצע הפרדה בין ההתנהלות העסקית להתנהלות הפרטית, לדאוג להגדרת תפקידים ברורה בעסק ולהבין מהי נקודת האיזון של החומוסייה – הנקודה שבה הפדיון מכסה את כל ההוצאות, וכך לדעת מה גודל הפוטנציאל לצמיחה.
"הליווי והייעוץ שאותם קיבלנו ממומחי הבנק סייעו לנו לחדד ולהבין לעומק את החשיבות של הפרדת חשבונות בין זה של המשפחה לזה של העסק, לעבוד עם מטרות מוגדרות ויעדים ברורים, והכי חשוב לדעת כיצד לאזן בין חיי המשפחה לבין ניהול העסק, שיווי משקל שמעניק לנו איזון נפשי", מעיד רועי. "כתוצאה מההשתתפות בפרויקט נכנסנו לדברים האלו לעומק, שיפרנו תהליכים פנימיים וכמובן המענק שאותו קיבלנו סייע לנו מאוד".
2 צפייה בגלריה
משפחה בצמיחה חן כרמל רועי כרמל עוזי מסינגר
משפחה בצמיחה חן כרמל רועי כרמל עוזי מסינגר
"הליווי והייעוץ שאותם קיבלנו ממומחי הבנק סייעו לנו לחדד ולהבין לעומק את החשיבות של הפרדת חשבונות בין זה של המשפחה לזה של העסק". חן ורועי כרמל
(גיל נחושתן)

מצטרפים לפרויקט

פרויקט משפחה בצמיחה חוזר בימים אלה בפעם השביעית. במסגרת הפרויקט שמתקיים בשיתוף "ידיעות אחרונות", ynet ובנק הפועלים, ייקחו חלק חמש משפחות נבחרות שניצבות בפני אתגרים וצמתים כלכליים מרכזיים כמו: חתונה, לקיחת משכנתא וקניית דירה, תכנון פנסיוני, ניהול עסק משפחתי ועוד. המשפחות יוכלו ללמוד כיצד באפשרותן לשפר את התנהלותם הכלכלית. המשפחות ייהנו מלווי מקצועי של צוות יועצים שיסייעו להם להתנהל פיננסית בצורה נכונה ומתוכננת, באמצעות הכוונה, טיפים וכלים דיגיטליים חדשניים.
חמש המשפחות שייבחרו להשתתף בפרויקט יזכו גם בחשיפה בידיעות אחרונות ו־ynet ובמענק השתתפות בסך של 20,000 ש"ח. כל זאת בכפוף לתקנון.
איך נרשמים: משפחות שמעוניינות להירשם מוזמנות למלא את טופס ההרשמה המקוון עד ה־3.6. לחצו כאן להרשמה
בשיתוף בנק הפועלים