נהג מערבל בטון שהיה מעורב שלא באשמתו בתאונה קטלנית יפוצה על ידי חברת הביטוח שלו "שלמה" בכ-200 אלף שקל בגין הקשיים הנפשיים שעימם הוא מתמודד מאז האירוע. תביעה שהגיש הסתיימה בפשרה שקיבלה לאחרונה תוקף של פסק דין בבית משפט השלום בחיפה.
בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד ראובן מלאך סיפר הנהג (45) כי במאי 2021 – במהלך חופשה מעבודתו כמנהל ייצור במפעל לייצור מכונות רנטגן – הוא נסע במערבל בטון בכביש 899 בצפון הארץ. בשלב מסוים הוא התנגש בעוצמה ברכב פרטי, שבו ישבו בני זוג בשנות ה-70 לחייהם שנהרגו במקום לנגד עיניו. לדבריו, מלבד הפציעות הקלות בגופו הוא החל ללקות בנפשו. לדבריו, מאז התאונה החלו להתעורר אצלו סיוטים קשים והתפתחה אצלו תסמונת פוסט טראומטית.
1 צפייה בגלריה
דיכאון חורף
דיכאון חורף
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הוא צירף אסמכתאות מגורמים טיפוליים שאליהם הופנה, ומהן עולה שהוא מתקשה להירדם בלילות, אכול רגשות אשמה, תמונות ההרוגים אינן מרפות ממנו ולמעשה הפך מאדם בריא וספורטיבי בעל אורח חיים טבעוני שאוהב לקרוא ספרים – לשבר כלי שלא מפסיק לבכות, שוכח דברים, סובל מבריחת שתן ומטופל בנוגדי חרדה ודיכאון.
הוא שיתף כי למרות חלוף הזמן והטיפולים שקיבל, מצבו לא הוטב והוא ממשיך לסבול ממצב נפשי קשה ומהפרעות שפוקדות אותו יומם לילה. לדבריו הוא עובד פחות מהרגיל ומתקשה לבצע מטלות יומיומיות פשוטות כמו עריכת קניות או סיוע בעבודות הבית. מלבד זאת, טען, הוא יזדקק לנוכח מצבו לטיפולים רפואיים ונפשיים ולסיוע מצד גורמים שלישיים בתפקודו השוטף – עניינים הכרוכים, מטבעם, בהוצאות כספיות.
מנגד טענה חברת הביטוח באמצעות עו"ד סיגל שירזי כי התאונה אירעה במהלך עבודתו של התובע כנהג מערבל הבטון (לצד עבודתו במפעל מכונות הרנטגן), ומשכך מדובר בתאונת עבודה שבנזקיה אמור לשאת הביטוח הלאומי, ולא היא. בהתאם היא טענה שגם אם בית המשפט יקבע בסופו של דבר שעליה לפצות את התובע, יש לקזז מסכום הפיצוי הסופי את הגמלאות שלהן הוא זכאי מביטוח לאומי בשל הכרה באירוע כתאונת עבודה.
אלא שכאמור, בנובמבר האחרון הגיעו הצדדים להסכם פשרה שלפיו "שלמה" תשלם לנהג 201,258 שקל ובכך יסתיים ההליך המשפטי. יומיים לאחר מכן אישר השופט אחסאן כנעאן את ההסכם.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד ראובן מלאך • ב"כ הנתבעת: עו"ד סיגל שירזי • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין