התעשייה האווירית הודיעה (ה') כי חתמה על חוזה בהיקף של יותר מ-200 מיליון דולר, לאספקת מטוסי מודיעין למדינה באירופה, החברה בארגון נאט"ו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בחוזה רביעי שעליו מדווחת התע"א למכירת המטוסים למדינות באירופה, אחרי שאיטליה רכשה ב-2012 שני מטוסים ב-750 מיליון דולר, וב-2020 דיווחה החברה על עסקה נוספת עם מדינה ביבשת למטוס כזה, בשווי 350 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
מטוס מודיעין
מטוס מודיעין
מטוס מודיעין
(צילום: התעשייה האווירית )
לפי דיווחים באירופה משתתפים שני המטוסים שרכשה איטליה בפעילות נאט"ו סביב אוקראינה, ובאיסוף המודיעין על פעילות הכוחות הרוסים שמעבירה הברית לאוקראינים, ומעניקים לה יתרון משמעותי בקרב.
מטוסי המודיעין שמכרה החברה עד כה, המבוססים על התקנת מכ"מים ומערכות ניתוח מידע מתוצרת חטיבת אלתא של התע"א, מותקנים על גבי מטוס המנהלים האמריקני גאלפסטרים G550, שייצורו הופסק באחרונה. בתע"א סירבו למסור האם בעסקה החדשה יתבצע שימוש במטוס גדול יותר של החברה, או שעבור הפרויקט יירכשו מטוסים משומשים שיעברו הסבה.
עד כה סיפקה התע"א לחיל האוויר הישראלי חמישה מטוסי מודיעין וביון כאלה, בדגמי בקרה אווירית ואיסוף מידע אלקטרוני. מטוס שישי, שמתמקד באיסוף מידע על פעילות קרקעית, נמצא כעת בהליכי הסבה וכניסה לשירות.
לפי פרסומים זרים, גם סינגפור רכשה מהתע"א ארבעה מטוסי גאלפסטרים שהוסבו לבקרה אווירית.