ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שני) כי שכרם של שרי הממשלה, סגני שרים, נשיא המדינה ונושאי משרה שיפוטית לא יעלה בינואר הקרוב בהתאם לשינוי השכר הממוצע. זאת לאחר שהחלטה זהה התקבלה בשבוע שעבר בכנסת עבור שכר חברי הכנסת. זאת כפי שפורסם ב-ynet בתחילת החודש שעבר, אז נודע כי באוצר מתכננים להקפיא את הצמדת שכר הח"כים והבכירים לעליית השכר הממוצע במשק.
2 צפייה בגלריה
דיון על תקציב 2023 בוועדת הכספים
דיון על תקציב 2023 בוועדת הכספים
ועדת הכספים
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
כך נקבע כי ביום 1 בינואר 2024 לא יעודכן שכר גורמים אלה, ובהתאם גם בעת עדכון השכר בינואר 2025 ישתנה שכרם בהתאם לשכר הממוצע לעומת שכר היסוד שעל פיו אמור היה להיות מחושב השכר בינואר 2024 אילולא התקבלה המלצה זו, כך שעליית השכר הממוצע בשנת 2023 לא תובא בחשבון.
נציג האוצר ציין כי בשנה הראשונה החיסכון הוא של כ-52 מיליון שקל על כל נושאי המשרה, כולל חברי הכנסת, 46 מיליון שקל מתוכם בגין נושאי משרה שיפוטית.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "פנה אליי ח"כ רביבו וגם ח"כ בליאק, ושמחתי על כך כי גם אני התכוונתי לפעול בעניין. ישנה חלוקה - הפיקוח על נושאי משרה והשכר של חברי הכנסת נמצא בוועדת הכנסת והפיקוח על נשיא המדינה, השרים והשופטים נמצאים בוועדת הכספים. השכר איננו שכר נמוך ולכן סיכמתי עם ח"כ אופיר כץ שאנחנו נעשה את זה יחד, הוא יעשה את זה בוועדת הכנסת על חברי הכנסת ואני אביא את זה לכאן".
כלל חברי הוועדה הביעו הסכמה בנוגע להחלת ההחלטה נוכח המלחמה והצרכים הכלכליים השונים במדינה.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום)
מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט: "אנחנו מצטרפים בהסכמה מלאה להצעה, הנסיבות והמצב מחייבים את זה ואין שאלה".
השופט ירון לוי, נציג השופטים "התבקשתי גם לייצג את נושאי המשרה האחרים, בעת חריגה זו שנחתה עלינו וגובה מהציבור הישראלי מחירים כבדים מנשוא, נדרש הציבור כולו להתגייסות וכמובן גם שופטי ישראל מקבלים זאת".