הדולר ממשיך להתחזק היום (חמישי) אל מול השקל ונסחר סביב 3.85 - שיא של כשבע שנים. במקביל, האירו נסחר בעליות גם הוא סביב 4.12 שקלים. השער היציג של הדולר נקבע על 3.848 שקלים, אך מאז חזר לטפס במסחר הרציף ליותר מ-3.85, והשער היציג של האירו נקבע על 4.118, ומאז גם הוא עלה ברציף שוב מעל 4.12.
הקפיצה מעל 3.8 החלה אתמול, כשהתקווה המסוימת לפשרה פוליטית התהפכה בחשש ממשבר חוקתי שהתגבר עם נאומו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ששיגר מסר מאיים לעבר שופטי בג"ץ. רה"מ נתניהו שיתף את נאומו של אוחנה היום בחשבונות הרשמיים שלו ברשתות החברתיות.
עוד ברקע למסחר: הודעתו הצפויה של נגיד בנק ישראל אמיר ירון בשבועות הקרובים לגבי המשך כהונתו, כאשר ההערכות הן שירון יודיע שלא ימשיך ברקע היחסים המורכבים בשנה האחרונה עם רה"מ ושר האוצר שיחליטו על זהות הנגיד הבא.
לאחר שב-ynet דווח לראשונה לפני כשבועיים שנתניהו בוחן מועמדים, בכלכליסט דווח אתמול כי בלשכת רה"מ מנהלים מגעים אינטנסיביים עם פרופ' אפרים (אפי) בנמלך - פרופ' לכלכלה ישראלי-אמריקני מאוניברסיטת נורת'ווסטרן.
נתניהו נפגש היום עם כלכלני סוכנות הדירוג מוד'יס שנמצאים בארץ לקראת פרסום דוח נוסף על כלכלת ישראל בתחילת אוקטובר, כשהחשש הוא שבמידה ואכן המאבק בין הממשלה לבג"ץ יגיע לשיאו, הדבר יכול להביא להורדת דירוג לישראל, מה שיהווה מכה לכלכלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
הדולר שוב עולה
(צילום: Shutterstock)
הזינוק של שער הדולר עלול לגרום כבר בקרוב לגל התייקרויות, כשבאוצר מעריכים שגם מחירי החשמל עלולים לעלות, מכיוון שהסכמים לרכישת גז טבעי ופחם נקובים בדולר.
להמשך היחלשות השקל בשיעורים ניכרים יש כבר השלכות על תחומים רבים במשק: משקי הבית ספגו הפסדים ניכרים ולמעט הייצואנים למעשה, כל המשק יוצא נפסד מהעלייה הניכרת בשערי המטבעות הזרים, בעוד השקל הפך לאחד המטבעות הנחלשים בעולם בעת האחרונה ופוחת בשיעורים משמעותיים לעומת כל המטבעות כמעט.
פורסם לראשונה: 11:26, 06.09.23