חברת דואר ישראל ממשיכה לייקר את שירותיה ואחרי שהעלתה מחירים של חלק משירותי החבילות ומשלוחי המכתבים, מגיע תורם של שירותי בנק הדואר. החל מה-16 בינואר ישלמו לקוחות הבנק לראשונה דמי ניהול חודשיים של 4.5 ששקלים ועמלת תשלום שוברים (חברת החשמל, ארנונה, וחשבונות נוספים) של 2 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
סניף דואר
סניף דואר
סניף דואר
(צילום: מירב קריסטל)
לפי הדואר, מדובר בחלק ממהלך כולל כחלק מהרפורמה בדואר ולקראת ההפרטה בעוד שנה, במסגרתו אוכלוסיות נתמכות קצבה ישלמו פחות על פעולות מרכזיות בחשבון וייהנו מהוזלת כרטיס הדביט 'דיירקט' שמאפשר משיכת כספי החשבון מכל כספומט ותשלום בבתי עסק. בדואר מציינים כי בחשבונות רגילים, הפעולות באשנב יתייקרו אך ימשיכו להיות בתמחור תחרותי ביחס לבנקים, והפעולות בדיגיטל יוזלו משמעותית.
הגדרת האוכלוסייה הזכאית להנחת חשבון נתמך קצבאות היא בפיקוח ממשלתי של משרד התקשורת, הרגולטור של דואר ישראל. ככלל, זכאי להנחה מי שבחשבונו הופקדה קצבת נכות, קצבת הבטחת הכנסה או קצבת זקנה במהלך 6 החודשים האחרונים ברצף. לפי הדואר, החיוב מתבצע על פי התעריפון הרגיל, ובסוף החודש, בכפוף לעמידה בתנאים הנ"ל, מועבר זיכוי אוטומטי לחשבון בגין ההנחה.


מהדואר נמסר: "המהלך הוא חלק משינוי אסטרטגי ועסקי נרחב בדואר ישראל ובבנק הדואר, ומיועד לקדם את החברה לעידן הנוכחי מבחינת רמת השירות והיכולות הדיגיטליות, ולאפשר לדואר ישראל איזון פיננסי לאחר שהחברה הפסידה ב-2022 יותר מרבע מיליארד שקלים. בחודש שעבר, הודיעה חברת דואר ישראל על מהלך עדכון תעריפים בשירותי הדואר בסניפים, בהם מחיר הבול ומחירים מפוקחים כמו מכתב רשום ודואר 72, וכעת מגיעה ההתייקרות בבנק הדואר, לצד הוזלת התעריפים לאוכלוסיות החלשות ביותר, שמסתמכות על שירותי הבנק. בשני המהלכים, בדואר ובבנק הדואר, החלו בדואר ישראל במדיניות חדשה לחברה, של הנחות בדיגיטל".

התייקרות שירותי הדואר בחודש שעבר

כאמור, לפני כחודש עלה מחירו של שירות דואר 24 עלה ב-73% מ-4.40 שקלים ל-7.60 שקלים, תוספת של 3.20 שקלים למכתב מהיר. במשקלים הגבוהים יותר מדובר בהתייקרות של 13%-85%.
במקום זאת החברה השיקה שירות איטי יותר בשם דואר 72 - שיעלה 4.20 שקלים - מחיר מפוקח, נמוך מהמחיר הקודם של דואר 24 שעמד על 4.40 שקלים, אבל כאמור זמן המסירה ארוך יותר. מחיר בול למשלוח בתוך הארץ עלה ב-70 אגורות מ-2.60 שקלים ל-3.30 שקלים, התייקרות של 27%. מחיר מכתב רשום עלה מ-12 שקלים ועוד שקל למסרון אישור מסירה, ל-16.30 שקלים כולל המסרון, התייקרות של 25%. במשקלים השונים מדובר בהתייקרות של בין 7% ל-36%.
בדואר מסרו אז כי "ההוצאה של לקוח פרטי על שירותי דואר בישראל נמוכה ביותר. הצרכן הפרטי כבר כמעט ולא שולח מכתבים, וגם המעט שעדיין שולחים יורד משנה לשנה".
לגבי מכתב רשום נמסר: "מדובר בשירות שכבר כמעט אין לו שימוש, והוא מביא להפסדים גדולים לדואר.
"ההשפעה בעליית מחירי שליחת מכתבים תהיה בעיקר בשוק העסקי, על חברות ענק ששולחות מיליוני מכתבים בשנה (חברות האשראי, סלולר, בנקים ועיריות). המחיר אחיד לכל הארץ, לכן אין סכנה לקיפוח הפריפריה על ידי החברות ששולחות מכתבים, משום שעלות שליחת המכתב זהה לכל יעד".