התאחדות הקבלנים בוני הארץ הודיעה היום (ראשון) על פרישתה מארגון המעסיקים "נשיאות המגזר העסקי". נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו, אמר ל-ynet כי הפרישה נובעת משורה של טעויות, לטענתו, שבוצעו על ידי הארגון ובהן החבירה להסתדרות בראשותו של ארנון בר דוד והשבתת המשק בחודש מרץ.
"אנחנו מייצגים 3,000 קבלנים ושיפוצניקים. יש שם דעות שונות ואנחנו לא יכולים לקבוע להם לשבות מסיבות פוליטיות", טען סרוגו. "אנחנו לא נגד ולא בעד, אבל החבירה של גוף של מעסיקים - ואנחנו הקבלנים מעסיקים - להסתדרות, לא מקובלת עלינו ולא נעשתה אף פעם בעבר על ידי לשכות התיאום של הארגונים הכלכליים. נשתף כעת פעולה עם התאחדות התעשיינים ויתכן שנצטרף שוב אליהם כפי שהיה בעבר".
2 צפייה בגלריה
ראול סרוגו ועידת הנדל''ן של ynet וידיעות אחרונות
ראול סרוגו ועידת הנדל''ן של ynet וידיעות אחרונות
ראול סרוגו
(צילום: יאיר שגיא)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet.
2 צפייה בגלריה
רון תומר, דובי אמיתי וארנון בר דוד בר-דוד
רון תומר, דובי אמיתי וארנון בר דוד בר-דוד
רון תומר, דובי אמיתי וארנון בר דוד בר-דוד
(צילום: מוטי קמחי, יח"צ, אלכס קולומויסקי)
נשיאות המגזר העסקי שבראשה עומד כיום יו"ר התאחדות האיכרים דובי אמיתי, הוקמה בשנות ה-50 של המאה ה-20 ומאז חברה בה התאחדות הקבלנים. מדובר בגוף שבו ישבו בעבר כל ראשי הארגונים העסקיים המרכזיים בישראל, עד שלפני מספר שנים התפצלו ממנו התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר.
פרישת הקבלנים עשויה להוביל לשינוי בגודל של שני הגופים העיקריים הנאבקים בשנתיים האחרונות בשאלה מיהו הארגון היציג הגדול של המעסיקים - המגזר העסקי ושותפיו או התאחדות התעשיינים ושותפיה.
לאחרונה חתם דובי אמיתי בשם המעסיקים על צווי ההרחבה במשק, לאחר שנקבע כי המגזר העסקי הוא הגוף הגדול יותר של המעסיקים. השאלה כעת היא מי יחתום בעתיד על הסכמים מסוג זה.
מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר: "לצערנו, נשיאות המגזר העסקי, במתכונתה ובפעילותה הנוכחית איננה מייצרת ערך מוסף להתאחדות הקבלנים בוני הארץ שמצדיק את המשך החברות בה. בהתאם לכך, התקבלה החלטה על ידי הנשיאות של התאחדות הקבלנים בוני הארץ להפסיק את חברותה בנשיאות המגזר העסקי".
מנשיאות המגזר העסקי נמסר: "הנשיאות הינה 'ארגון גג' המאגד ומייצג את האינטרסים המשותפים של כלל המעסיקים במשק, כלפי מקבלי ההחלטות הממשלה, הכנסת, ארגונים מקבילים ועוד. הודעתו של ראול סרוגו מגיעה לאחר הליך בחירות יסודי שהתקיים ליו"ר נשיאות המגזר העסקי רק בדצמבר האחרון, שבסופה נבחר פה אחד מר דובי אמיתי על ידי כלל הענפים המרכיבים את המשק הישראלי, לרבות הקבלנים, ולא בכדי.
"הנשיאות בראשותו של אמיתי פעלה רבות לטובת קידום ענף הבנייה ומהלך זה, שנראה כגחמה אישית של הפורש, מהווה פגיעה ישירה בראש ובראשונה בציבור שולחיו ואנו מצרים על כך. הממשקים המקצועים בין הנשיאות וארגוני העובדים הינם הכרחיים לגוף שחלק ממהותו הוא טיוב שוק העבודה. מתוקף אחריותה כלפי המצב הכלכלי השברירי בו נמצאת כיום מדינת ישראל הנשיאות תמשיך לפעול ככל יכולתה בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים, הן בממשלה והן בכנסת לטובת הסכמות רחבות כי זהו צו השעה. הנשיאות תמשיך לייצג במקצועיות ובמסירות את כלל הארגונים והעסקים הפועלים בישראל".