גל עליות המחירים נמשך. ענקית הייבוא והשיווק חברת שסטוביץ מעדכנת את המחירים של חלק ממוצריה: בין היתר, פסטה ברילה תתייקר ב-10%, תה פמפדור יתייקר בשיעור של עד 10%, שוקוטה חטיפי שוקולד יתייקר בשיעור של עד 15%, המחיר של "פרי" חטיף בריאות יעלה בשיעור של עד 10% ומיונז "מאסטר שף" יתייקר ב-8%.
מדובר במגוון מצומצם יחסית של מוצרים בתחום המזון - מכל מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה שהחברה מייבאת. העלייה הנדרשת היא בטווח נמוך יותר בהשוואה לחברת דיפלומט, שהגישה בשבוע שעבר בקשה למחירון חדש עם עלייה של עד 25% במוצרים, שלא היו חלק מהתייקרות הקודמת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
פסטה ברילה (ארכיון)
פסטה ברילה (ארכיון)
פסטה ברילה (ארכיון)
גם חברת מרס, יבואנית חטיפי השוקולד סניקרס, סוכריות m&m וחטיפים כמו באונטי, טוויקס ומרס, בנוסף למסטיקים אורביט ואחרים, מעלה מחירים בשיעור של עד 10%, החל מהחודש הבא. העלייה האחרונה, בגובה 5%, בוצעה ביוני 2012.

כבר ביולי 2022 שסטוביץ רצתה להעלות מחירים

נזכיר, כי ביולי 2022 הודיעה שסטוביץ על עליית מחירים של 10% במגוון מוצרי מזון של מאסטר שף, טונה, שוקולד צוקוטה ועוד. זאת לאחר שהעלתה בתחילת השנה את מחירה של פסטה ברילה בכ-12%, ואת המחירים של משחות שיניים קולגייט, מוצרי הטואלטיקה של פלמוליב ועוד. הבקשה מיולי לא בוצעה לבסוף לאחר ששרת הכלכלה דאז אורנה ברביבאי ושר האוצר דאז אביגדור ליברמן פנו במכתבים זועמים לחברות שביקשו להעלות מחיר ודרשו מהן לבטל את העלייה.
כעת טוענת החברה שהספקים בחו"ל שלחו מחירון חדש וכי המחירים מושפעים מעליית שער האירו והוצאות נוספות. שסטוביץ מצטרפת בזאת לחברות טמפו, טרה, תנובה, מחלבות גד ודיפלומט, שכולן הודיעו בשבוע שעבר על עליית מחירים, שבמקרה או שלא, בוצעה לאחר שהוחלט כי מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, שהיו אמורים לעלות ב-16%, יעלו ב-9.28%, והיתרה תתפרס על פני השנתיים הקרובות. הביקורת נגד המדינה הייתה שלא טיפלה בזמן בהתייקרות מוצרי החלב ובכך נתנה למעשה גושפנקא לכל יתר השוק להעלות מחירים.
טרה החליטה להעלות את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים שלה בשיעור של עד 9%, לאחר העלאה של 8.28% במחירי המוצרים המפוקחים. כך, שוקו באריזה של ליטר יעלה ב-5.49%, קוטג' ב-5.5%, שמנת לבישול 15% ב-5.5%, גבינת קרם שמנת ב-8.22%, שמנת מתוקה 32% ב-9.26%, גבינת לאבנה ב-9.26%.
2 צפייה בגלריה
מילקי ודנונה
מילקי ודנונה
מוצרי חלב של שטראוס
(צילום: מירב קריסטל)
גם חברת שטראוס הודיעה על עדכון מחירון מוצרי המחלבה לקמעונאים בשיעור ממוצע של 2.33%. החברה מסרה כי ההחלטה על עדכון המחירים הגיעה בעקבות החלטת הממשלה לעדכן את תעריפי מוצרי החלב המפוקחים וחלק מהמוצרים שאינם מפוקחים, כמו: חלב יוטבתה לסוגיו שאינו מפוקח, גבינות סקי, יוגורטים, קוטג', שמנת חמוצה, שמנת להקצפה ומשקאות פרו.
המוצרים שמחירם התעדכן מהווים כ-30% מסך מוצרי החלב של המחלבה. המחיר של מעדנים כמו מילקי ודניאלה וגם של משקאות שוקו לא עלה. לדברי החברה, עליית המחיר שהיא מבצעת כעת מכסה רק חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת בגין עליית מחיר החלב הגולמי. עדכון המחירים יכנס לתוקף החל מעוד שבוע.
גם מחלבת גד מעלה את המחיר של מוצרי מוצרי החלב בשיעור ממוצע של 5%, ואילו חברת דיפלומט הגישה כאמור בשבוע שעבר בקשה למחירון חדש עם עלייה של עד 25% במוצרים שלא היו חלק מהתייקרות הקודמת, בהם: עוגיות אוראו ולוטוס, פרינגלס והיינץ ונוטרילון ב-7%. לגבי מוצרי קלוגס, המחיר יישאר כמו שהוא, אך האריזה תוקטן.