המנה הכי נמכרת בצ'וקה, רשת עממית בת 20 שנה לאוכל אסייתי, היא עוף בלימון חמוץ-מתוק. "זה תופס 50% ממכירות הרשת", אומר ניר מעתוק, בעלי הרשת שמשיק ביום ראשון הקרוב סניף בדיוטי פרי בנתב"ג, שלמעשה יהיה הראשון של אוכל אסייתי בדיוטי פרי.
מעכשיו, הנוסעים יוכלו לאכול במקום או לקחת אריזות טייק-אווי לטיסה, החל מנתחי עוף בציפוי מטוגן ועד קומבינציות סושי. זאת לאחר שחברות תעופה רבות הפסיקו להגיש ארוחות בטיסות לאירופה. צ'וקה ממוקם ליד סניף ארומה לשעבר, במקום גלידריה שפעלה במקום. מעתוק: "כשהרכבנו את השלט בנתב"ג, עוד לפני הפתיחה, אנשים באו ואמרו לנו 'עוף בלימון זה זיכרון ילדות'".
1 צפייה בגלריה
yk14570804
yk14570804
ניר מעתוק. "אנחנו כמו משפחה"
(צילום: עוז מועלם)
הרשת מפעילה כיום 23 סניפים בקניונים רבים, כשלקבוצה של מעתוק, שמחזור מכירותיה השנתי כ-150 מיליון שקל, שלושה מותגים נוספים: "סושי בזל", שרכשה לפני כשנה, זיכיון של "ווק טו ווק", שמפעילה 11 סניפים בישראל, ו"צ'יינה טאון" עם שני סניפים. בנוסף, לאחרונה חבר מעתוק לשף יוסי שטרית ובינואר ייפתח סניף ראשון של "ברטה", פסטה-בר איטלקי בקניון רמת אביב, בתקווה לפיתוח רשת לאוכל איטלקי במחירים עממיים. צ'וקה, שהתחילה בימים שאוכל סיני היה הלהיט, הוסיפה במשך השנים גם סושי יפני ומוקפצים תאילנדיים, מה שמזכה אותה בתואר "אסייתית".
אחרי השירות הצבאי נכנס מעתוק כשותף בזיכיון של סניף "אפרופו תאי נודלס", שפעל בקניון הגדול של עופר בפתח-תקווה. "כשרשת אפרופו שקעה, באתי למנכ"ל הקניון ואמרתי שיש לי רעיון לפתוח במקום מותג אסייתי חדש, צ'וקה, שזה סינית ביפנית. שיפצתי, הבאתי שף והמכירות זינקו. הסניף השני היה בקניון ערים בכפר-סבא, שפועל עד היום. הפריצה הגדולה הייתה בסניף רמת אביב. זה פתח לנו דלתות. אחרי שנכנסנו לרמת אביב כל הקניונים רצו גם. בשבילי להיות כעת בדיוטי פרי זאת אמירה שמצביעה על חוזקה של הרשת ושדרוג לקבוצה".
"כשהרכבנו את השלט בנתב"ג, עוד לפני הפתיחה, אנשים באו ואמרו לנו 'עוף בלימון זה זיכרונות ילדות'"
המחירים? ארוחה של מנה ראשונה, עיקרית ושתי תוספות עולה 79 שקל בסניפים. מעתוק: "רשות שדות התעופה דרשה במכרז מחיר זהה לסניפים, אבל מתירה לגבות כמו בסניף דגל של הרשת. יש לנו סניף אחד ביהוד שהוא יותר מסעדה והמחיר יקבע לפיו. מדובר במחיר גבוה בעד 10%, כי שכ"ד בנתב"ג גבוה יותר".
האוכל האסייתי פופולרי. קבוצת קיסו, שמתמחה באוכל אסייתי, עשתה השנה אקזיט והכניסה משקיעים ידועים לפי שווי 350 מיליון שקל. מימי ונונו קנתה את ג'ירף. אבל מעתוק דווקא לא מחפש משקיעים. "למרות שיש ביקושים של משקיעים וקרנות השקעות לעסקי מזון, בשלב הזה אני עדיין מתפתח ובמאמצים להביא חדשנות ולהמציא את עצמנו כל הזמן מחדש. הכנסנו עכשיו שף יפני במטרה לשדרג מנות. זכיינים הולכים איתי שנים ואנחנו כמו משפחה. אני פוחד שמשקיע ישנה את הדינמיקה הזו של משפחה", סיכם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פורסם לראשונה: 00:00, 06.11.25