בתוך כל השכול והכאב, המשיך המשק הישראלי לעבוד, להוציא לפועל תוכניות שיועדו לשנה הזו כחלק מתוכניות אסטרטגיות ארוכות טווח שנבנו עוד לפני המשבר האחרון. חברות המשיכו לפתח מוצרים, אחרות התרחבו לתחומים חדשים, יש גם מי ששינה לחלוטין את העולם כפי שהכרנו. המנועים הכלכליים של ישראל כולה, שחלקם מחוברים ישירות לעולם כולו, הצליחו לפרוץ דרך ולאפשר לחיים להימשך. ניצחון הרוח הישראלית לא היה מובהק כל כך, והוא הגיע בדיוק כשהכל נראה שחור ומר.
1 צפייה בגלריה
עינת פרידמן
עינת פרידמן
עינת פרידמן. עורכת אחראית
(צילום: גיא הכט)
כשניגשנו לסיכום השנה ולבחירת האנשים שעשו את 2023, גילינו עוצמות נדירות של מנהלים, מנכ”לים, רופאים, אנשי עסקים, אדריכלים, אנשי טכנולוגיה והייטק, ספורטאים, שליחים חברתיים. אנשים שליבת העשייה שלהם הושפעה מהמלחמה המתמשכת ברצועת עזה, אך ידעו בתוך תוכם שאסור לתת לטרור לנצח. הבינו שאסור לנו לאפשר למבקשי רעתנו להרוס את המרקם שנוצר בחלקת האלוהים שלנו ולשבש את הקשר של מדינת ישראל אל העולם, הנהנה מהייצור והחשיבה הישראלית המתקדמת המשנה לטובה את חיי כולנו וחיי תושבי העולם: מוסלמים, נוצרים, דרוזים, ויהודים.
פגשנו, למשל, את עופר לינצ’בסקי, מנכ”ל חברת גדות שחוללה מהפכה בתחומה ורכשה גם את נמל חיפה יחד עם חברת ענק הודית; את מלי ביצור-פרנס, המנכ”לית והבעלים של חברת הייעוץ תפן, שיודעת לנתח את מדינת ישראל ולהצביע על כשלים לצד נקודות אופטימיות; כדורסלן ה-NBA דני אבדיה, שהפך לשגריר הסברה של ישראל עם פריצת הלחימה; האדריכל המוביל מיכאל (מיכי) סתר, ששינה את פני הענף בעיצוב סביבת עבודה לחברות המובילות בעולם ובישראל; ארז בוגנים מנכ”ל חברת סינאל, שהכניסה טכנולוגיה חדישה לעולם העבודה; המנכ”ל דגן הלוי מחברת “אלעד”, שמציגה את הדור הבא של השירות והפרסונליזציה באמצעות בינה מלאכותית; המנכ”ל אור אלעזרא, שמספר על התפישה הירוקה של קבוצת אלעזרא; יורם סגל, מנכ”ל מכון מור, שמבשר על הקמת עוד שישה סניפים ברחבי הארץ; המנכ”לית עינת שפירא-פלד שמובילה את השינוי בשופרסל BE; יוסף חדאד, איש ההסברה הישראלית בעולם; הבעלים והמנכ”לית חוה זינגנבוים, שהצילה ביוזמה מחממת לב עשרות עסקים קטנים ובינוניים בתחום הקוסמטיקה מקריסה; שמענו מאדריכלית ורד גינדי על שיטת הניהול החדשנית שלה, ומעוד עשרות אנשים על ההתמודדות עם המשברים שכפו עליהם בשנים האחרונות הקורונה וגם המלחמה.
כולם יחד, וכל אחד לחוד, הם האנשים שמרכיבים את הפאזל של שנת 2023, והם לא שכחו לרגע בתוך העשייה הנרחבת שלהם את החיילים והחיילות, את אנשי כוחות הביטחון, את מפוני הדרום והצפון שזכו ליד מושטת, את החטופים והחטופות שכולנו מתפללים לשובם במהרה. הם לא שכחו את היותנו עם אחד, הנלחם על מדינתו כבר 76 שנה, ויכול לנצח רק אם יישאר מאוחד, ואת חשיבות התרומה האדירה של כולנו להפיכת ישראל והעולם כולו למקום טוב יותר.
מהבחינה הזו, אנשי השנה הם ניצחון הטוב על הרע, האור הגדול שנותן תקווה לימים טובים יותר שעוד יבואו, והם יבואו, אפשר לראות אותם גם מבעד לדמעות.
שלכם,
עינת פרידמן
עורכת אחראית
פורסם לראשונה: 11:01, 10.01.24