“אנחנו רואים את האדם כמכלול, לא רק כמישהו שצריך רק טיפול שיניים”, אומר רופא השיניים ד”ר ג’רי כהן. “יש לנו 18 רופאים ומומחים במקום אחד שיחד מייצרים עבור המטופל את הטוב ביותר. מציעים לו שיטות טיפול המשלבות תחומים אחרים ומפיגות את הלחץ והחששות, משתמשים במכשור המתקדם ביותר כדי לפתור בעיות שבאו לידי ביטוי במצב השיניים אבל לאו דווקא מתחילות מהן”.
2 צפייה בגלריה
(צילום: medical on line)

ד”ר ג’רי כהן, ד”ר מאיר אנג’י וישראל גרשון, שמנהלים את אחת ממרפאות השיניים הפרטיות הגדולות והמצליחות בישראל של מומחים בתחום, יודעים שטיפול שיניים נחשב אצל רבים לתהליך מפחיד במיוחד. הם מציעים במרפאה טיפולים מצד מיטב המומחים העוסקים בשיקום הפה, כירורגיית פה ולסת, רפואת חניכיים, השתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש וטיפולים אסתטיים גם דנטליים וגם של הפנים, ועושים זאת בשיטות ייחודיות.
“המוטו של המרפאה הוא שאהבת האדם והאמפתיה לכאב האנושי יקרים לליבנו. אנו פועלים בראייה הוליסטית שבה יש לראות את האדם כמכלול, את כל הבעיות שהוא סובל מהן ולא רק את מצב השיניים שלו או מקום אחר בפה, אלא באמת להתמודד עם הבעיות האמיתיות שהובילו אותו למצבו הנוכחי”, אומר ד”ר כהן.
איך זה בא לידי ביטוי בפועל?
“למשל, מטופל שמעשן שיש לו סכרת לא מאוזנת או חוסר איזון הורמונאלי או כל בעיה אחרת, אנחנו מפנים אותו לרופא משפחה ומומחים כדי שיעזרו לנו לפתור את הבעיה כמכלול. הם יעזרו לו וכך גם מצב השיניים והפה שלו ישתפר. חוסר איזון בגוף משפיע בשלל צורות. מחלות חניכיים ושיניים עלולות לשבש את הבריאות הכללית של הגוף. כשלא מצחצחים שיניים, כשמעשנים, לא מגיע לטיפולים אצל השיננית או מזניחים באופן כללי את הגוף זה עלול לשבש באופן תהומי את הבריאות הכללית של המטופל”.
ד”ר אנג’י: “הסטרס יכול להביא גם לשינויים תזונתיים, גורם לברוח לכיוון המתוקים ופחות לטפל בעצמנו ולהיות מודעים לנושא השיניים. ההמלצה היא לא לוותר לעצמנו בנושא התזונה וההיגיינה. להגיע לטיפולים כי דווקא בעת כזו צריך יותר השגחה וטיפול”.
במרפאת המומחים של ד”ר כהן מודעים ל”חרדה הדנטלית” בקרב הציבור. בהתאם לכך, נעשה שימוש בפתרונות מתקדמים לטיפול בתופעה והצוותים אף יצאו להכשרות רבות ומגוונות המאפשרות להם כיום, בין היתר, להציע טיפול בשימוש בהיפנוזה, דהסנסיטיזציה, דמיון מודרך, שימוש בגז צחוק ועוד.
יתרונה הגדול של המרפאה הוא בהיותה one stop shop המציעה את כל האפשרויות במקום אחד. כך, כל תוכנית טיפול נבחנת בו במקום על ידי מספר מומחים והלקוח מקבל תשובה מיידית. “בחינת תוכנית הטיפול מכמה כיוונים ועל ידי כמה מומחים, תוביל בהכרח לתוצאה מוצלחת ונכונה יותר שתישמר לאורך זמן. לנו כצוות קל יותר לנהל כל מקרה כי אנחנו מתייעצים זה עם זו”.
בכלל נדמה ששיניתם את הכללים ברפואת השיניים בריכוז כל המומחים במקום אחד.
“נכון, למשל מטופל שצריך טיפולי חניכיים וגם שתלים ויישור שיניים מקבל את כל הטיפולים במרפאה אחת. לכל מטופל יש רופא מטפל ראשי משקם שאחראי על כל הטיפול. הוא זה שמפנה לרופאים מומחים שנמצאים יחד עימו בקשר הדוק. במרפאה עובדות שתי רפלקסולוגיות האמונות על הרגעת המטופלים, הורדת הסטרס והשריית אווירה חיובית העוזרת לריפוי. מפלס החרדה יורד והטיפול מתבצע בנועם. שילוב הרפלקסולוגיה בטיפול רפואי הוכח בשלל מחקרים כמזרז החלמה, משפר את הטיפול ומעלה את אחוזי ההצלחה”.
2 צפייה בגלריה
ד”ר ג’רי כהן
ד”ר ג’רי כהן
ד”ר ג’רי כהן
(צילום: medical on line)

הציוד המתקדם ביותר

אל היחס האנושי והאמפתי, מצטרף גם המכשור המתקדם והעדכני ביותר. “התחום שלנו מתפתח כל הזמן, ואנחנו נשארים מעודכנים כדי שנוכל להציע ללקוחות שלנו את הטיפולים בצורה הנוחה ביותר שמנטרלת חששות ומקלה על הטיפול. למשל, השתלת שיניים ממוחשבת שמבוקרת על ידי מחשב ונחשבת למדויקת ובטוחה יותר. Wand - מכשיר פלאי מונחה מחשב וסנסור, מחליף את המזרק הקונבנציונלי בהרדמה מקומית ובכך מנטרל את אחד הפחדים הגדולים ביותר של מטופלים. קשתיות בלתי נראות ליישור שיניים במקום מראה הברזל הגשר, ציפוי שיניים המאפשרות לשנות בזריזות ובקלות את החיוך למראה אסתטי ונעים”.
אפיק נוסף שבו יש יתרון למרפאה שבה 18 מומחים הוא שימור היסטוריית המטופל, כך שגם הביורוקרטיה מתקצרת. כל צילומי הרנטגן וצילומי הפנים מבוצעים ונשמרים בקפדנות במרפאה, וכך אין צורך להפנות את המטופלים לרופאים מומחים במרפאות אחרות, מצב החוסך זמן או העברת נתונים לא נכונים. כל תיעוד של טיפול נשמר ומונגש לכל הרופאים ולטובת המטופלים, וכך התמונה מלאה הרבה יותר ומאפשרת התייעצות מקיפה ומקצועית הרבה יותר”.

המלחמה ואנחנו

עם תחילת “חרבות ברזל” נרתם כל צוות המרפאה לסייע לחיילים, אנשים שאיבדו את ביתם, משפחות מפונים ואנשים שנדרשו לטיפולים דחופים. במרפאה זיהוי מיד את אחד הגורמים הראשיים למצב שיניים לא תקין אצל רבים: הסטרס. “הסטרס המתמשך בתקופה הזו במדינה מוביל למקרים ההולכים ומתרבים של הידוק בשחיקה בשיניים. הדבר גורם לנזקים משמעותיים, החל משברים בסתימות ובכתרים ועד לשבר של השן ובאובדנה. הלחץ המופעל על השיניים גדול גם במהלך שעות הערות וגם במהלך השינה”, אומר ד”ר ג’רי כהן. “עבדנו ותרמנו טיפולים החל מהיום הראשון למלחמה, ולאט לאט אנחנו מבחינים ביציאה מההלם וחזרה למצב טיפולים סדיר”.
האם ישנו מסר אופטימי שהייתם רוצים להעביר לציבור בשעה המורכבת הזו שלנו?
ד”ר כהן: “מתוך אידיאולוגיה לא העלנו מחירים למרות כל העלאות המחירים במשק. אני חושב שזה לא הזמן ללחוץ עוד יותר על אנשים אלא ראוי שנתחשב באחרים. אני מאמין שרק אם נהיה מאוחדים, נכבד האחד את השני, נראה את הקהילה שאנו חיים בתוכה בכללותה וכל אדם יתרום יותר בתחומו. מצבנו יוטב ונוכל לצאת מהמשבר יותר מהר. אנחנו כמרפאה נמשיך לתרום כמיטב יכולתנו בתחום שלנו”.