“עסק הוא רק תירוץ להתפתחות אישית’. זה המשפט שאני נוהג לומר לבעלי עסקים. תראה, אם מישהו רק הרוויח כסף מבלי להתקדם בחיים - זה פחות מעניין אותי. אותי מעניין שהוא גם ישתפר כבן.ת זוג, כהורה וכאזרח במדינה ובעולם”. כך אומר דני וידיסלבסקי, מנכ”ל חברת "וידיס שירותי ניהול", הידוע כמאסטר בניהול ומומחה להתנהגות אנושית לאור התוצאות המשמעותיות והניסיון הרב שלו באימון אישי ועסקי. לפני יותר מ-25 שנה החל לאמן מנהלים ובעלי עסקים להצלחה כלכלית ופריצות דרך אישיות, ומאז עברו תחת ידיו וידי הצוות שלו מעל ל-4,000 מאומנים אישיים ו-37,000 משתתפים בסדנאות.
1 צפייה בגלריה
דני וידיסלבסקי
דני וידיסלבסקי
דני וידיסלבסקי
(צילום: אמיר טל טרי)

בפעילותו שם וידיסלבסקי דגש על העוצמה המנטלית של בעל העסק. הוא חקר ופיתח שורה של כלים המאפשרים להגיע אליה. וידיסלבסקי זיהה קשר ישיר העוצמה המנטלית של בעל העסק לבין שיפור הפעילות השיווקית והעסקית. בנוסף, וידיסלבסקי מדגיש את החשיבות של האסטרטגיה בעסק. “בניית אסטרטגיה שיווקית נכונה תאפשר ביצוע פעולות קלות וזולות”, הוא קובע. “עסק בעל תקציב פרסום גבוה אך ללא אסטרטגיה שיווקית יכול להשיג פחות לידים, תוצאות והכנסות מעסק מקביל עם תקציב שיווק נמוך יותר - אך בעל אסטרטגיה שיווקית נכונה. לכן, כשמגיעים ל’וידיס שירותי ניהול’ עצמאים ועסקים שאנו מזהים שהצד השיווקי שלהם עובד על אוטומט, לא עובד בכלל או עובד על אסטרטגיה שגויה - אנחנו נכנסים לתמונה”.
איך?
“בנינו נבחרת של בעלי עסקים שאנו קוראים לה ‘קומנדו לעסקים’. מדובר בקבוצה מובחרת של בעלי עסקים שאנחנו מלווים כל שבוע ומסייעים להם לשפר את הישגיהם תוך יישום השיטות הבלעדיות שפיתחנו. אלו לא חייבים להיות עסקים בקשיים או במשבר. אני יכול לתת דוגמאות רבות של עסקים מצליחים שהגיעו אלינו, ובעזרתנו התרחבו אפילו עוד יותר. למשל, רופאת שיניים עם ותק של 30 שנה שרצתה לפרוץ את תקרת הזכוכית שהרגישה שחוסמת את העסק שלה. הגדרנו יעדים, היא הרחיבה את המרפאה, גייסה עוד רופאים וסייעות וההכנסות שלה עלו לפי 4, כשגם קודם הן לא היו נמוכות. או למשל מנהלת בית ספר ותיק למוזיקה שפתחה במהלך הליווי שלנו עוד שני סניפים וקרוב לשילשה את הכנסות העסק. כך אנו לוקחים ומסייעים לעסק אחר עסק. יש לנו מאות עדויות מצולמות. לרבות סדרת דוקו-ריאליטי שעקבה אחרי העצמאיים שהשתתפו ב’קומנדו לעסקים’”.
כיצד מטפלים בבעלי עסקים שסובלים מחוסר במה שאתה מכנה “עוצמה מנטלית”?
“מעבר לקומנדו עסקים, יש לנו שירותי ייעוץ עסקי עם עבודת אחד על אחד. בעלי העסק יושבים איתנו ואנו מסייעים להם אישית ופרטנית להתגבר על המחסומים המנטליים שלהם בדרך להצלחה עסקית. וגם יש לנו בית ספר לניהול, שבו לומדים את השיטות שלנו בסמינרים ובמפגשים פרונטליים או דיגיטליים לנושאים ספציפיים, כך שבעל העסק לא תלוי רק בנו ויש לו את הכלים והשיטות לעשות זאת בעצמו. בין לקוחותינו ישנם כאלו שנעזרים בנו מזה זמן רב ובקביעות, שעוברים אצלנו ייעוץ שבועי קבוע, שבו אנו עוזרים להם להגדיר ולהשיג את מטרותיהם”.
אפשר לנחש שבתקופת מלחמה כמו זו הנוכחית שירותיכם נדרשים במיוחד
“נכון. וכך גם היה במשברים אחרים כמו תקופת הגבלות הקורונה. עכשיו אנחנו בתקופה שבה אם בעל עסק משתמש בכלים הרגילים כיום הוא מגלה שהם כבר לא מספיקים למצב הנוכחי. ישנה שורה של נסיבות מיוחדות: עובדים ולקוחות שנקראים למילואים, ימי השבתה, עסקים שמגיעים לסף חדלות פרעון. לכן, בתקופה הזו אנו משתמשים בכלים עסקיים שונים שהתווספו לסל המוצרים שלנו. בתקופה זו הצד המנטלי מקבל דגש מיוחד נוסף, כך שבעל העסק יצליח לעבור את התקופה היטב, מבלי להתרסק”.

מרגישים שליחות

עם פרוץ המלחמה פתחה “וידיס שירותי ניהול” קו חם לעסקים. כל בעל עסק יכול לפנות אליו ולקבל שירות בחינם מצוות אנשי מקצוע מתנדבים. דרך נוספת של החברה להירתם הוא סיוע לבעלי עסקים מילואימניקים על ידי אספקת כלים ניהוליים מתקדמים, ושיתופי פעולה עם קולגות שיקלו עליהם בעת היעדרם מהעסק. “כך, כשהם בחזית, נלחמים ושומרים על המדינה - אנו מסייעים להם לשמור על העסק ולאפשר לתפקד ולייצר לפחות הכנסות מינימליות”, אומר וידיסלבסקי.
ואיך המלחמה השפיעה על העסק שלך?
“השפיעה בצורה משמעותית, כי התפקיד שלנו הוא לעזור לבעלי עסקים וזה המגזר שנפגע בצורה הקשה ביותר. המלחמה לא השפיעה כלכלית על שכירים, חברות ענק או רשתות בינלאומיות. עבור אלו מדובר במכה קלה בכנף. עבור עסקים קטנים ובינוניים מדובר בזעזוע שיכול לטלטל עד כדי מצב סגירה. סטטיסטיקות סגירת העסקים כיום הן הגבוהות ביותר מאז קום המדינה! מפרוץ המלחמה קיבלנו מבול בלתי פוסק של בקשות, ממש היינו צריכים להתמודד עם קריאות שירות בממדים היסטריים. מצד אחד זה לא קל ומצד שני - הרי בשביל זה אנחנו כאן. הצוות שלי ואני מרגישים שליחות. אמנם אנחנו לא יכולים להשפיע על התנהלות המלחמה - אך יכולים להשפיע על מאבק בעלי העסקים לא לקרוס בה”.
מרגישים כבר חזרה לשגרה?
“לכאורה כן, אך היא מבלבלת. קודם כל, כי המלחמה לא הסתיימה, אלא מדשדשת. רוחות מלחמה נושבות בצפון בעוצמה ומי יודע אם ומתי הכל יידלק שם. לכן, אי אפשר עדיין לנוח על זרי דפנה, מה גם שיש עדיין מגויסים רבים למילואים - בהם בעלי עסקים. לכן, על עסקים עדיין לנקוט בגישה חירומית ולא ליפול לשאננות מסוכנת. הכי חשוב עכשיו לבצע את הפעולות בצורה הנכונה והמדויקת ביותר, לפני שתהיה החמרה או התעצמות במלחמה”.
בעברך היית שחקן כדורסל. אתה משלב את מה שלמדת שם במה שאתה עושה היום?
“בהחלט. מדי שבוע אני מגיש ברדיו תל אביב תוכנית בשם ‘מאני טיים’, בה אני משתמש בעברי כשחקן כדורסל מקצועני כדי ללמד כיצד לעשות נכון עסקים. אני משתמש במושגים פשוטים מעולם הכדורסל וכך הופך את נושא ניהול העסק ממשהו כבד, רציני ומורכב - למשהו קל יותר לביצוע וליישום”.