בלהה (בילי) מצגר היא לא עורכת דין שגרתית. יעידו על כך שלל תפקידיה שמאתגרים את שניתן להספיק בכל שעות היממה לצד תחזוקת בית ומשפחה עם ארבעה ילדים, אך יותר מכך ניכר שהיא פועלת מתוך חזון אמיתי לשנות. מבחינתה, לימודי המשפטים הם לא פחות משליחות חברתית שתכליתם להביא לאזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית שירותי עריכת דין ברמה הגבוהה ביותר, ולהנגיש אותם לציבור. “כל אג’נדת השלוחות - טבריה, באר שבע ירושלים ואילת - בנויה על כך. בקרוב נפתח שלוחה נוספת בקריית שמונה, שמתעכבת בשל המלחמה”, היא מגלה.
1 צפייה בגלריה
עו”ד בלהה מצגר
עו”ד בלהה מצגר
עו”ד בלהה מצגר
(צילום: תומר Q Elite Beauty)

חברת עורכי הדין “מצגר ושות’” היא מותג מוביל בקטגוריית משרדים בגודל בינוני, וחולשת על הטיפול בדיני תעבורה, התחדשות עירונית, משפט אזרחי, תביעות כספיות, ליווי בעלי עסקים וייצוג שוטרים וכוחות ביטחון בהליכים מול משרד הביטחון. בראשו עומדת עו”ד בלהה מצגר, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים, בוגרת הכשרות וקורסים מטעם משטרת ישראל ולשכת עורכי הדין. בעברה הרחוק הייתה שוטרת במשטרת ישראל - בהשראת שני הוריה השוטרים.
“אני בן אדם של עשייה, ולשמחתי יש לי סביבה תומכת מאוד. בן הזוג שלי מעורב מאוד בגידול הילדים והעסקים, אמא שלי עוזרת בבית וגם במשרד ואבא שנותן לי השראה. תמיד אני אומרת שבלעדיהם זה היה הרבה יותר קשה”, היא מסבירה. פעילותה של עו”ד מצגר כוללת נוסף על העבודה המשפטית הרגילה גם ייצוג לקוחות, לצד כהונה כמ”מ מקום יו”ר לשכת עורכי הדין במחוז חיפה, חברת ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין, יו”ר פורום לשיווין מגדרי בלשכת עורכי הדין, יו”ר ועדת התחדשות עירונית במחוז חיפה ומ”מ יו”ר ועדת התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין, נציגת המגזר העסקי באשכול רשויות המפרץ, וחברת הנהלה בקיבוץ אושה.

להיות הכי טובים

בעוד משרדי עו”ד בולטים בדרך כלל ממוקמים במרכז הארץ, המטה של עו”ד בלהה מצגר נמצא בחיפה והסניפים בצפון ובדרום מתוך אג’נדה חברתית ברורה: “הדגש על הפריפריה הוא מכוון, החזון שלי הוא שלקוחות מהפריפריה לא יצטרכו לנסוע לפירמה גדולה בתל אביב כדי לקבל שירות משפטי איכותי, אלא יוכלו לקבלו את השירות באזור מגוריהם דוגמת טבריה, באר שבע ירושלים ואילת”.
הפירמה, שהחלה דרכה בצפון הארץ, פועלת כ-One stop shop של כלל השירותים המשפטיים ללקוחות פרטיים ועסקיים. מעטפת השירותים המשפטיים מוצעת על ידי צוות של עורכי דין מנוסים ומובילים. “כדי להצליח בשוק תחרותי כל כך - אנחנו חייבים להיות הכי טובים”, אומרת עו”ד מצגר. “לנהל פעילות עניפה, לספק שירות אישי, לתת ללקוחות את התחושה שתמיד יש להם למי לפנות. אני זמינה ללקוחותיי 24/7, הם יודעים את זה, מתקשרים אליי כשהם צריכים - ותמיד מקבלים מענה”.
ניהול משרד ובו כמה מחלקות גם מוביל לסיעור מוחות טוב יותר בכל תיק
“אכן, אני גם מעורבת באסטרטגיה של כל תיק ותיק של המשרד - גם כאלה שלא אני מובילה. אנחנו עושים ישיבות עבודה שבועיות עם כל מחלקה, עוברים על כל התיקים, רואים מה קורה ואיפה אפשר להשתפר. אני מציבה יעדים ומוודאת עמידה בהם. כתוצאה מכך, רוב הלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים, מה שמכנים ‘לקוח מרוצה’”.
איך עוברת הפירמה את התקופה מפרוץ המלחמה?
“בצורה מיטבית בהתאם לנסיבות”, משיבה עו”ד מצגר. “מהר מאוד הבנו שהמלחמה לא תעצור אותנו. גם אם הייתה ירידה בפעילות במחלקה מסוימת - באחרת הייתה עלייה שקיזזה אותה. למשל, ישנה עלייה משמעותית בפניות של בעלי דירות המעוניינים לבחון אפשרות של קידום הליכי פינוי-בינוי והתחדשות עירונית במטרה להחליף דירות ישנות בדירות חדשות שבהן יש ממ”ד. אנשים הבינו שכשהדירה לא מוגנת - בזמן מלחמה ושיגורי טילים הם חשופים לסיכון גדול. פניות בנושא שנעשו עוד לפני פתיחת המלחמה ונתקעו בשלב מסוים - אם מסיבה בירוקרטית ואם כי ישנם בבניין דיירים שלא שיתפו פעולה - הותנעו מחדש.
“בתקופה הזו אף גייסתי צוות משפטי נוסף כדי לתת מענה מלא לכל פעילות החברה. השלוחות החלו לחוות עומס, נכנסו להן פרויקטים רבים והיה צורך בכוח אדם נוסף. אמנם עקב פרוץ המלחמה פרויקט פתיחת שלוחה בקריית שמונה נתקע - אך אין לי ספק שנחזור לשם בהקדם”.

שירות היקפי בימי המלחמה

עם פרוץ המלחמה, הודיע משרד “מצגר ושות’” ללקוחותיו הקיימים שיסייע להם ללא עלות בכל הקשור לקשיים בירוקרטים מול המדינה, מענקים וסוגיות הקשורות לחיילים. בעלי העסקים שאותם מייצג המשרד עודכנו על זכויותיהם והוצע להם ייעוץ משפטי במקרה הצורך. המשרד הקים מחלקה חדשה לייצוג כוחות ביטחון מול משרד הביטחון והגיש כבר עשרות תביעות הכרה, בעיקר בנוגע למצבי פוסט-טראומה.
“לשמחתנו, משרד הביטחון הגמיש את התנאים, כך שקיבלנו הכרה בדרישות, אך עדיין לא החל תהליך משמעותי וזה עשוי לקחת זמן”, אומרת עו”ד מצגר. “התובעים קיבלו הכרה במצבם במהירות, אבל זו רק תחילת הדרך. הם עומדים לפני שנה לפחות של טיפולים ומעקבים ואנו מלווים אותם כל הדרך ברגישות ומקצועיות “.
יש תיק מהתקופה שנחקק במיוחד בזיכרונך?
“יש הרבה, אחד מהם הוא תביעה של שוטרת שעבדה במוקד 100 וקיבלה בשבעה באוקטובר פניות מצוקה של אזרחים מותקפים. היא ממש התפרקה במוקד ומאז סובלת מחרדות, מתקשה לתפקד ונמצאת בטיפולים. אנו מלווים אותה בהליך מול משרד הביטחון לקבלת הכרה ונכות”.
לאחרונה פתחתם שלוחה בקפריסין דווקא. מה המטרה?
“עשינו זאת כי הבחנו בעלייה משמעותית של ישראלים שרוצים לרכוש בה דירות למגורים והשקעה. הכוונה היא להעניק שירותים משפטיים וליווי במציאת נכסים והענקת מעטפת נרחבת לאנשים פרטיים ולאנשי עסקים ישראליים בקפריסין. המדינה השכנה הפכה בשנים האחרונות ליעד פוטנציאלי לישראלים, חלקם אף מעתיקים אליה את חייהם וחלקם מבצעים בה השקעות נדל”ן או עושים בה עסקים. לרכישת נדל”ן מחוץ לישראל, בין אם למגורים ובין אם להשקעה, תמיד יש צורך בליווי מקצועי, מתחילת התהליך ועד סופו. ככל שיותר ישראלים עוברים לחיות ולעשות עסקים בקפריסין - כך יש שם צורך בשירותים משפטיים מתאימים, מישראלים לישראלים - ובעברית, כמובן. בשביל זה אנחנו גם שם”.