מסורתית, הסופרבול הוא האירוע הטלוויזיוני הגדול ביותר בארצות הברית. תשעה מתוך עשרת המשדרים הנצפים ביותר אי פעם הם משחקי הגמר של ליגת הפוטבול האמריקנית, ה-NFL, עם יותר ממאה מיליון צופים בממוצע. מדובר בהזדמנות נדירה לחברות עסקיות לחשוף את מרכולתם בפני קהל עצום כל כך של לקוחות פוטנציאלים, ועליה הם מוכנים לשלם את הסכומים המופרכים שדורשות הרשתות המשדרות.
בת המזל שבחלקה נפל לשדר את המשחק בין קנזס סיטי צ'יפס לסן פרנסיסקו פורטי-ניינרס היא רשת פוקס והתעריף האדיר שהיא דרשה למשבצת של חצי דקה הוא 5.6 מיליון דולרים. אולפני הוליווד הם בסופו של דבר גם חברות עסקיות בחיפוש אחר רווחים, כך שגם הם מתפתים להשקיע בפיסות מהסופרבול לצורך הפצת הסרטים החדשים שלהם. וכך גם לפנות בוקר (ב') זכינו לתזכורות מהסרטים הגדולים של השנה, אולם לא היה שם שום דבר שלא ראינו לפני וטריילרים מלאים ראשונים לא נצפו.
1 צפייה בגלריה
לא זמן למות
לא זמן למות
ג'יימס בונד: לא זמן למות

מולאן

במציאות שבה תעשיית הקולנוע כולה מהדקת את החגורה, אולפני דיסני יכולים להמשיך ולפזר כספים. 5.6 מיליון לחצי דקה הם גרושים עבור התאגיד רב העוצמה, אז למה לא השקיע 22.4 מיליון דולר על חשיפת טריילר בן שתי דקות לקראת יציאת "מולאן"? את הזמן הזה הם מנצלים בעיקר כדי לפתות אותנו עם רגעי אקשן מרהיבים בהם נראית הנסיכה האסיאתית בעיצומה של לחימה. רוצים לדעת יותר על סיפור הרקע, העלילה ומי נגד מי? טוב, תמיד תוכלו לחזור לסרט האנימציה מ-1998, שכן העיבוד של הבמאית ניקי קארו אמור לשמור אמונים למקור.

האלמנה השחורה

בניגוד לשחקנית האלמונית ייפי ליו שמגלמת את מולאן, את סקרלט ג'והנסון אין צורך להכיר לקהל הרחב. לכן מארוול מבית דיסני יכולים להסתפק במקרה זה רק בחצי דקה של אקשן סוחף בשיתוף פלורנס פיו, דיוויד הארבור ורייצ'ל וויז כגיבורי על רוסים שכמו ולדימיר פוטין, הם כולם יוצאי יחידת עילית של ה-KGB, הדבר הכי קרוב למשפחה שהיה לנטשה רומנובה לפני עריקתה לאמריקה. כמו ניקי קארו, גם כאן יש במאית שמופקדת על הובלת הסרט ואפשר להתרשם מהקטע הקצר שקייט שורטלנד עשתה עבודה מצוינת בבניית העולם של "האלמנה השחורה".

ג'יימס בונד: לא זמן למות

ברצועה בת חצי הדקה סרט ג'יימס בונד החדש מציג קצת מהאקשן הצפוי לנו מעולם הצללים של התככים והמזימות הבינלאומית, אולם נראה כי על ראש שמחתם של אולפני MGM עומד השינוי הפרסונלי הצפוי בקרוב. "הסרט ה-25 עומד לשנות הכל" - זוהי ההכרזה שבאה עם הטריילר. אנו יודעים שדניאל קרייג צפוי לעזוב את תפקידו כבונד, והנבל בגילומו של רמי מאלק נשמע אומר: "ברגע שהוא ימצא את דרכו החוצה, הוא ימות". האם מדובר ברמז לגורלו של הסוכן השרמנטי? בינתיים לשאנה לינץ' אמורה לנכס לעצמה את התואר 007. השניים מבלים יחדיו גם פה, וגם ליה סיידו, אנה דה ארמס ורייף פיינס זוכים להבלחה של רגע בבניית המתח - לא רק לגבי העלילה, אלא גם בנוגע להפתעה שצפויה מאחורי הקלעים.


סוניק הקיפוד

קהל הצופים של הסופרבול רחב ומגוון אבל אי אפשר להגיד שהוא חלק מקבוצת המיקוד של יוצרי "סוניק הקיפוד", קומדיית האקשן ההיפראקטיבית בכיכובו של היצור הכחלחל המתרוצץ במהירות על-קולית, שהכרנו לראשונה במשחק וידאו ובקרוב יפציע גם על המסך הגדול. על כן, הרצועה בת הדקה שרכשו עבורו אולפני פרמאונט היא פחות טריילר ויותר פרזנטציה משעשעת, המשלבת בין הדמות המאויירת לספורטאים אמריקנים אשר מהללים את סגולותיו הייחודיות. כוכבי הפוטבול מייקל תומאס וכריסטיאן מקאפרי שומרים על צנעה לא אופיינית בצלו, האצנית אליסון פליקס רואה בו השראה ונהג המירוצים קייל בוש מודה שאין לרכבו מספיק מהלכים כדי להתחרות בו. אחרי כל ההקדמה החביבה והארוכה הזאת, נשאר פחות מחצי דקה להתרשם מהסרט עצמו, התזזיתי והמצחיק לפרקים בהובלת סוניק שמופיע באנימציה (בדיבובו של בן שוורץ) כשלצדו ג'יימס מרסדן, טיקה סאמפטר וג'ים קארי מנסים לעמוד בקצב.


בובספוג: מבצע הצלה

בניגוד ל"סוניק הקיפוד" שיוצא לאקרנים ממש אוטוטו, "בובספוג: מבצע הצלה" מיועד להגיע לבתי הקולנוע רק במאי. אולי זו הסיבה שאנשי המדיה בפרמאונט קיפחו אותו עם רצועה של חצי דקה בלבד. למרות זאת, אפשר להגיד שבובספוג וחבריו מנצלים את 30 השניות עד תום עם המון הומור עצמי שמתייחס לזמן הקצר שניתן להם להציג את הסרט בעלות מופרכת. מלבד הרמזים בנוגע להרפתקה אליה יוצאים בובספוג וחבריו בחיפוש אחר גארי שנעלם, אנחנו מקבלים הצצה להופעות האורח של סנופ-דוג וקיאנו ריבס שהגיחו מן המציאות. לא בטוח שהכל מתחבר עלילתית בטריילר הקצרצר הזה, אבל הטעימה הזאת ממנת פירות הים של ניקולדיאון מתקתקה ומפתה. כוכב הים פטריק מזהיר ש"הפרסומות במשחק הזה מאוד יקרות", אולם בסופו של דבר מסכם הלובסטר קראבס: "זה כסף שהושקע היטב".


מקום שקט 2

בסרט האימה אין הרבה על מה להתלוצץ ולכן במקרה זה קיבלנו טריילר קצר נוסף מבית פרמאונט שהולך ישר לעניין ומסתמך על הידע המוקדם שלכם מהסרט המקורי שביים ג'ון קרסינסקי והיה ללהיט קופתי מפתיע ב-2018. קרסינסקי לא יזכה לזמן מסך רב בסרט ההמשך מסיבות הידועות למי שצפה בראשון, אבל הוא ממשיך להשיג על העלילה מכיסא הבמאי וגם כזיכרון בראשה של אשתו על המסך ובמציאות אמילי בלאנט. יחד עם שלושת ילדיה היא יוצאת מהמרחב הבטוח יחסית של ביתה בחיפוש אחר בני אדם אחרים שנותרו חיים אחרי מתקפת המפלצות החייזריות מחודדות השמיעה והציפורניים. היא פוגשת בחוץ את קיליאן מרפי ודז'ימון הנסו ומנסה לשרוד ביחד ולחוד. הטריילר הקצר מבטיח הרבה אקשן, אבל השאלה העיקרית היא האם ההברקה המקורית של אימה דוממת בה הגיבורים נאלצים לשמור על שקט כדי להיחלץ מהמפלצות העיוורות לא תשחק את עצמה.


אהבה בשחקים 2: מאבריק

פרמאונט השלימה את סיבוב הדאווין שלה במשדר הסופרבול עם מטס של חיל האוויר האמריקני מתוך "אהבה בשחקים 2: מאבריק" - פיצוי חביב עבור מי שאינו נמצא באיצטדיון במיאמי וראה את המטס האמיתי מעליו. במהלך חצי הדקה אפשר היה להתרשם מהביצועים המרשימים של טום קרוז שחוזר לתפקיד מאבריק. עם זאת, משיחות הרקע אפשר להבין שעל הקרקע הוא נמצא בצרות בירוקרטיות. בסרט שביים ג'וזף קוסינסקי מככבים גם ג'ניפר קונלי, ואל קילמר, מיילס טלר, ג'ון האם ואד האריס, עם כי הטריילר מוקדש רובו ככולו לקברניט בקוקפיט.


מהיר ועצבני 9

בניגוד לפרמאונט, באולפני יוניברסל בחרו בטקטיקה שונה לגמרי בנוגע למיקסום החשיפה של "מהיר ועצבני 9" בסופרבול. טריילר ראשון ארוך מאוד הופץ ברשת כבר ביום שישי ואותו מנצלים וין דיזל והבמאי ג'סטין לין לא רק כדי להדגים לנו אי-בטיחות בדרכים, אלא בעיקר כדי למתוח את האקשן לכיוון הדרמה המשפחתית ולגלות לנו שמי שמפריע לשבתון שלקח לעצמו דום טורטו (דיזל) מנהיגת שודים לטובת הזוגיות והאבהות, הוא אחיו. ג'ון סינה מגלם את ג'ייקוב טורטו שניצב מאחורי ההגה כנבל/נהג תורן. הטריילר בגרסה זו נמתח לכדי כמעט ארבע דקות! לא כל כך עצבני, ובטח לא מהיר.

התקציר המתומצת ששובץ במשחק עצמו רווי אקשן, בלי מלים מיותרות, ויש בו רמז על תחייתו של האן לו בגילומו של סונג קאנג. הוא אומנם נהרג ב"מהיר ועצבני 6" ביחד עם אהובתו ג'יזל ישר - הלוא היא גל גדות - אבל בניגוד לפול ווקר המנוח אין מניעה ללהק את השחקן הקוריאני מחדש. כך שמי שלא נמאס לו לצפות בשרירנים מחליפים מהלומות ונעים במהירות מסחררת על מגרש הפוטבול, יכול בהמשך להתרשם מהעדכון הארוך והמעמיק יותר בנוגע לחבורה הממוכנת של טורטו ושות'.


המיניונים 2

המקרה היחיד בו שידור הסופרבול שימש כפלטפורמה לחשיפה ראשונה לאחד מסרטי השנה הוא "המניונים 2" - Minions: The Rise of Gru. אילומיניישן, חטיבת האנימציה של אולפני יוניברסל, מבקשת להכין אתכם ללהיט אנימציה נוסף שסובב סביב היצורים הצהובים ההיפראקטיבים, ואליהם צפויים להצטרף ברנשים מפוקפקים אבל לא מפחידים מדי וגם הרבה פירוטכניקה מאויירת וקשקשת בלתי פוסקת.


האיש הבלתי נראה

אליזבת מוס כבר נהנית ממעמד של כוכבת-על בטלוויזיה בזכות הופעותיה בסדרה "סיפורה של שפחה" ו"מד מן". אבל השחקנית שזוכה להערכה רבה בנוף הקולנוע העצמאי האמריקני צריכה גם לעשות כסף ולצורך כך עליה להשתלב בהפקות מסחריות יותר בדיוק כמו שמורה להיות The Invisible Man. מוס מגלמת כאן אישה שסובלת מאלימות מצד בן זוגה - תחילה כשהוא בחיים, ואחר כך כשהוא הופך לרואה ואינו נראה. בחצי הדקה שלפנינו לא רואים הרבה, אבל הסיפור די שקוף.