אחרי שנים שבהן דמויות כמו טוני סופרנו ו-וולטר וייט פוצצו לנו את האונות עם האנטי-גיבור שלהם, הגיע טד לאסו והמציא את הגלגל מחדש עם האנטי-אנטי גיבור - הגיבור החיובי, הסלחן, המתחשב והאופטימי, שמגיע אל הצופה לא באמצעות המגרעות והתכונות השליליות שלו, אלא באמצעות התגובות מלאות החמלה שלו לאירועים ולאנשים בחייו. אולי זה לא מקרה שהעונה הראשונה של "טד לאסו", שעלתה בשנה שעברה באפל TV פלוס כסדרה קטנה ולא מקודמת, מצאה את עצמה אחרי תקופת דגירה כלהיט המוביל של החברה, בניגוד ל"תוכנית הבוקר", בואכה ג'ניפר אניסטון, שהופגזה על ידי התותחים הכבדים והייחצונים המוכרים לאנושות אבל לא קצרה את יבול הבאזז המיוחל.
בסוף השבוע עלה באפל TV פלוס הפרק הראשון של העונה השנייה, ש-12 הפרקים שלה יעלו אחת לשבוע בחודשיים הקרובים, והבהירה שההצלחה לא עלתה לה לראש. ג'ייסון סודייקיס, בוגר SNL ושלל קומדיות קולנועיות, גילם את טד לאסו לראשונה במערכונים קצרים ששודרו ב-NBC SPORTS בשנת 2013, כחלק מקידום שידורי הפרמייר ליג הבריטית בערוץ. לפני שנתיים הוא עשה את הבלתי יאומן ויחד עם ביל לורנס וברנדן האנט (שמגלם את המאמן בירד בסדרה) הוא הפך את הקריקטורה של מאמן פוטבול אמריקני שמגיע לאמן קבוצת כדורגל בלונדון לדמות עגולה ונוגעת ללב, שמככבת בקומדיית פיל-גוד שנונה להפליא ומלאת חיים. וקחו בערבון מוגבל את עניין הקומדיה, לא כי היא לא מצחיקה - היא קורעת - אבל בחצי מהזמן שצפיתי בה מצאתי את עצמי בוכה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "טד לאסו", עונה 2
מתוך "טד לאסו", עונה 2
מתוך "טד לאסו", עונה 2
(צילום: +Apple TV)
העונה הראשונה והמושלמת של "טד לאסו" הסתיימה, כזכור, כשקבוצת ריצ'מונד נאלצת לרדת ליגה; רבקה וולטון (האנה וודינגהאם) משנה כיוון ומפסיקה לחתור להרחבת המועדון כחלק מנקמה באקס הנוטש שלה, וכחלק מהקו הזה היא מחזירה את היגינס (ג'רמי סוויפט, "אחוזת דאונטון") למשרה הקודמת שלו; רוי קין (בראט גולדשטיין) נאלץ לפרוש מהקבוצה ומהספורט בעקבות פציעה, בעוד שהוא וקילי (ג'ונו טמפל) מתבססים בזוגיות הפאקינג מקסימה שלהם.
3 צפייה בגלריה
מתוך "טד לאסו", עונה 2
מתוך "טד לאסו", עונה 2
מתוך "טד לאסו", עונה 2
(צילום: +Apple TV)
וקין אינו היחיד שבוחן מחדש את עתידו: בעונה השנייה, ג'יימי טארט (פיל דאנסטר), שמחזיק באחד הסיפורים הכי אמוציונליים בסדרה, פורש גם הוא ממנצ'סטר סיטי ומצטרף לסדרת ריאליטי חשקנית. ובינתיים בריצ'מונד - לאסו, בירד ונייתן (ניק מוחמד) מקבלים חיזוק מנהיגותי בצורת ד"ר שרון פילדסטון (שרה ניילס, "להרוס אותך"), שלוקחת את המושכות במקום שבו האופטימיות העליזה וחסרת הגבולות של לאסו לא מספיקה, כדי לטפל במקרים מורכבים יותר שמטלטלים את השחקנים נפשית, וגורמת גם ללאסו עצמו להסתכל פנימה ולהבין איפה הפוזיטיביות שלו משמשת אותו ובאילו נקודות היא מאפשרת לו להדחיק את המציאות. גם אם הדילמות העונתיות עדיין לא נחשפות בפרק הראשון, הקומדיה וההיכרות עם הדמויות והציפייה לאירועי העונה השנייה בהחלט נותנות עבודה.
כל זה נשמע כמו נרטיב שיכול בקלות לתאר את העונה הקרובה של "בטיפול", אבל הנכס הגדול ביותר של "טד לאסו" - ולפחות הפרק הראשון לעונה השנייה ממחיש שהיא עדיין שם - הוא היכולת שלה למזג בצורה מושלמת בין קומדיה עשויה היטב לבין מהלכים רגשיים ואנושיים, ממש כמו החיים עצמם, כלומר אם החיים שלכם מצחיקים. לא מעט התחקו מאז עליית הסדרה על הדמיון בין טד לאסו לסודייקיס עצמו מבחינת מבנה אישיות, כמו גם מבחינת אירועים בחיים (ממש כמו לאסו, גם סודייקיס גדל בקנזס, וגם הוא התמודד בשנתיים האחרונות עם פרידה מזוגתו לשעבר, אוליביה ויילד), וסודייקיס עצמו הודה שקו העלילה שמערב פסיכולוגית הוא "הכיוון שהסיפור הלך אליו, כי לפעמים יש סיפור בתוכך ולשם הוא הולך".
3 צפייה בגלריה
מתוך "טד לאסו", עונה 2
מתוך "טד לאסו", עונה 2
מתוך "טד לאסו", עונה 2
(צילום: +Apple TV)
"טד לאסו" הפכה באופן הדרגתי ואורגני לסדרה הכי טובה של אפל TV פלוס, וככזו היא גם תתפקד כפיתיון מטעם החברה למשיכת מנויים חדשים: תקופת הניסיון החינמית הארוכה שאפל העניקה לראשוני הנרשמים כשעלתה לראשונה מסתיימת בימים אלה, מה שאומר שמי מהם שירצה לצפות בפרקים השבועיים של "טד לאסו" יצטרך לשלוח את היד לכיס לפחות עד אוקטובר. הבשורה הטובה היא שאם יש משהו ששווה את השקל שלכם, זאת כנראה הסדרה הזאת.