איך קראו לתוכנית הספורט של הערוץ הראשון אי אז בשנות ה-70? "מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר"? תוסיפו לזה מצחיק יותר, וקיבלתם את העונה השנייה של הלהיט הנטפליקסאי נוטף הסקס, "חם, לוהט, רותח!", שעלתה אתמול (ד'). בעולם של פוליטיקלי קורקט ו-MeToo שמקפידים בקלה כבחמורה כלפי כל רמיזה מינית, "חם, לוהט, רותח!" נראית כמו סדרה מז'אנר מדע בדיוני, או מדויק יותר לומר פנטזיה. חבורת צעירים - נשים וגברים מוכווני סקס, פלרטטנים וחסרי בושה מכל העולם - מקובצים באתר נופש יוקרתי ומפנק באי שקר כלשהוא לקיץ של.. ובכן, קיץ של הימנעות מכל מגע פיזי שיש לו קונוטציה מינית. על השולחן: מאה אלף דולר שיחולקו בין המתמודדים שיגיעו לקו הסיום של העונה, כלומר אם יישאר מהם משהו, כי כל הפרה של חוקי התוכנית תעלה להם כסף, והרבה.
סוס מנצח לא מחליפים ונטפליקס בהחלט ניצחה עם להיט הפנדמיק "חם, לוהט, רותח!", כשהעונה הראשונה עלתה בשיא עונת הקורונה. והנה מגיעה העונה השנייה והיא כוללת טיפוסים מוחצנים יותר, הורמונליים יותר (אם זה בכלל אפשרי), עריכה מהודקת יותר והרבה מודעות עצמית. כל אלה הופכים את העונה הזאת - או לפחות את חלקה הראשון, כי נטפליקס, בהתאם לרוח התוכנית, עובדת אתכם עכשיו על דחיית סיפוקים ותעלה את העונה בשני חלקים - לאחד השעשועים המענגים ביותר בארגז הצעצועים שלכם.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
על הנייר היא משתייכת כמובן לסוגת ריאליטי השידוכים, שמפצירה במתמודדים שלה להפגין קצת פחות שטחיות ולהכיר את האדם שמולם לפני שהם פוסלים אותו או משתגלים איתו, אבל על מי אנחנו עובדים. "חם, לוהט, רותח!" בהחלט שמה מכשול בפני העיוורים שהיא קוששה לתוכנית, היא לא מהססת להקניט אותם אבל היופי הוא שנדמה שלאיש לא אכפת, כולל המתמודדים עצמם, שהם הראשונים להעיד על היעדר המעצורים המיניים שלהם, מה שהופך את כל הסיפור לחגיגה צבעונית של חלקי גוף חשופים, נופים מהממים וטסטמוניות מבריקות. מכיוון שצילומי העונה הזאת נעשו אחרי שידור העונה הקודמת, ההפקה נאלצה להמציא ריאליטי פיקטיבי בשם "מסיבות בגן עדן" שאליו כביכול לוהקו המתמודדים, ורק לאחר 12 שעות אל תוך הצילומים התברר להם שהם תחת חסותה של "לנה", המנחה הווירטואלית של העסק, או כמו שהקריינות המצוינת של הסדרה מכנה אותה - מטהר האוויר שלכם.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"חם, לוהט, רותח!" היא על פניו ריאליטי שטחי וטראשי, אבל גם מתוכו אפשר לדלות לא מעט פנינים על טבע האדם. העונה הראשונה אפילו הביאה לעולם זוג - הארי ופרנצ'סקה - שנפרד לאחר שנת זוגיות קורונה מסוקרת. העונה הזאת לוהקה על ידי טיפוסים קיצוניים אפילו יותר - ותעיד המהירות הפנומנלית שבה הם החלו לאבד מכספי הפרס בעקבות הפרות. אם את העונה הראשונה סיימו המתמודדים עם 75 אלף דולר, חבורת החשקניים הנוכחית איבדה 21 אלף דולר ביממה הראשונה. אבל אפילו פה אפשר לראות את הנטייה הטבעית של זוגות בלעדיים להיווצר וסימפטומים כמו קנאה, שברון לב וציפייה לנאמנות, גם בקרב אנשים שמעידים על עצמם כפלרטטנים כרוניים שמתקשים להתחייב למערכות יחסים. הפרס, כמובן, הוא לא האישיו, והוא ממילא זעיר במונחי ריאליטי, בטח אחרי החלוקה. הפרס האמיתי הוא המסלול המהיר לעוד כמה מיליוני עוקבים, שהם שוויי ערך לכסף מזומן בעולם הרשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
מתוך "חם, לוהט, רותח!", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
גם בלי ההפסדים הכספיים של היממה הראשונה, ניכר שהעונה הזאת היא בוטה וישירה יותר, ומכריזה ביתר שאת על מותו של המשחק המקדים. האיסור על מגע גופני הופך את העניין לנחשק עוד יותר, בטח כשזה מגיע לאנשים ששמים את כל יהבם על היכולת שלהם למשוך מינית את האדם שמולם. חלק מהמשחק הוא להפר את החוקים בסתר ואז להעמיד פנים שלא עשיתם כלום ולהשאיר את השאר חשדנים ומבולבלים. אם אף אחד לא יעשה כלום - אין משחק. אבל אם כולם יעשו הכל, גם אז המשחק מאבד מטעמו. עונה שלישית של "חם, לוהט, רותח!" כבר הוזמנה וצולמה, נשאר רק לקוות שהעונה הזאת תשמור לא רק על ערכי ההפקה הגבוהים אלא גם על האיזונים שנובעים מהמינון הנכון בין סקס ושמירה על הידיים שלכם במקום שבו אפשר לראות אותן.