רגע לפני סיומה של עונת הפרסים בהוליווד עם טקס פרסי האוסקר, שיתקיים ביום ראשון הקרוב בלוס אנג'לס, השחקנית הישראלית שירה האס זכתה הלילה (ו') בהוקרה רשמית נוספת על הופעתה בסדרה "המורדת", עם זכייה בפרס האינדיפנדנט ספיריט לשחקנית הטובה בסדרה עלילתית חדשה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "המורדת"
מתוך "המורדת"
מתוך "המורדת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
האס הייתה כבר מועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה בסדרה מבית נטפליקס, שבה גילמה אישה חרדית במנוסה, אולם מפתיעה יותר היא זכייתו של עמית רהב בפרס המקביל, לשחקן הטוב ביותר בסדרה עלילתית חדשה, על הופעתו ב"המורדת" כבעלה של הגיבורה.
פרסי האינדיפנדנט ספיריט נחשבים לאלטרנטיבה של קהילת הקולנוע העצמאית לתעשייה ההוליוודית המסחרית, ולא מן הנמנע שמתוקף זה הרשו לעצמם המשתתפים להעדיף את צמד השחקנים הישראלים על המועמדים האחרים בקטגוריות אלו.
האס גברה על אל פנינג ("הגדולה"), אבי מקינאני (Work In Progress), מייטריי רמאקרישנאן ("אמת או חובה") וג'ורדן קריסטין סימן ("אנחנו מי שאנחנו"). רהב, מצידו, גבר על קונפידאנס ועל אדם עלי (Little America), ניקו אנאן (P-Valley), והרולד טורס ("זירו זירו זירו"). בפרס האנסמבל לסדרה חדשה זכו מיקיילה קול וצוות שחקני "להרוס אותך", שהוכתרה בטקס גם כסדרה העלילתית החדשה הטובה ביותר - הפרס הגדול של הערב.
2 צפייה בגלריה
מיקיילה קול ב'להרוס אותך'
מיקיילה קול ב'להרוס אותך'
מיקיילה קול ב"להרוס אותך"
(צילום: באדיבות yes)
בזירת הקולנוע יש דווקא יישור קו של בוחרי האינדיפנדנט ספיריט עם האקדמיה, כש"ארץ נוודים" של קלואי ז'או גרף את מירב הפרסים - כולל לסרט הטוב ביותר של השנה, לבימוי, לעריכה, ולצילום. דווקא השחקנית פרנסס מקדורמנד יצאה בידיים ריקות, כשקארי מאליגן הועדפה על פניה בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר, על תפקידה ב"אישה צעירה מבטיחה".
בפרס השחקן הטוב ביותר זכה ריז אחמד על "צלילי מטאל", ופול ראצ'י שלצידו על שחקן המשנה. הבמאי דאריוס מארדר התכבד גם הוא בפרס לבכורת הבימוי הטובה ביותר. אמרלד פנל זכה בפרס התסריט על "אישה צעירה מבטיחה", בעוד אנדי סיארה התכבד בפרס המקביל לתסריט ראשון על "פאלם ספרינגס". בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר זכתה יו-ג'ונג יואן על תפקידה ב"מינארי".
ישראלי נוסף שהתכבד בפרס מטעם האינדיפנדנט ספיריט הוא הקולנוען שאול שוורץ, שנמנה על מפיקי הסדרה "מדינת הגירה", שזכתה בפרס הסדרה התיעודית הטובה ביותר.