שחקני הוליווד וכוכבי הסדרה "גלי" נפרדים בכאב ובתדהמה מהשחקנית נאיה ריברה, שגופתה נמצאה אמש (ב') באגם פירו בקליפורניה. ריברה, שידועה בעיקר הודות לגילום דמותה של סנטנה לופז בסדרה, הוכרזה כנעדרת למשך כמה ימים לאחר שבנה בן הארבע, ג'וזי, נמצא לבדו בסירה ששכרו. בחמשת הימים האחרונים נערכו חיפושים נרחבים אחריה באגם בעזרת הליקופטרים, מל"טים וצוות צוללנים.
2 צפייה בגלריה
נאיה ריברה
נאיה ריברה
נאיה ריברה
(צילום: AP)
השחקנית ג'יין לינץ', ששיחקה לצדה של ריברה ב"גלי" כמאמנת המעודדות סו סילבסטר, צייצה בטוויטר: "נוחי בשלווה, נאיה. איזה עוצמה הייתה לך. שלום ואהבה למשפחתך".
הזמרת דמי לובאטו, שהשתתפה גם היא בסדרה בתפקיד אורח כחברה של סנטנה, כתבה באינסטגרם: "לעד אמשיך להעריך את ההזדמנות לגלם את בת הזוג שלך ב'גלי'. הדמות ששיחקת הייתה פורצת דרך בשביל המוני נערות קוויריות בארון (כמוני באותו זמן)". לובאטו הוסיפה: "האמביציה וההישגים שלך נתנו השראה לנשים לטיניות בכל רחבי העולם. הלב שלי יוצא לקרובייך".
כריס קולפר, שגילם בסדרה את דמותו של קורט, כתב: "איך אתה יכול לבטא את כל האהבה והכבוד שלך למישהו בפוסט אחד? איך אפשר לסכם עשור של חברות וצחוק רק במילים? מי שהיה חבר של נאיה פשוט לא מסוגל לעשות את זה. לזוהר ולהומור שלה אין אח ורע. היופי והכישרון שלה היו מעולם אחר. היא אמרה את האמת גם לבעלי השררה, בביטחון וללא מורא. היא הייתה יכולה להפוך יום רע ליום נפלא תוך הערה אחת. היא העניקה השראה ועודדה אנשים אפילו בלי לנסות. להיות קרוב אליה - זה היה כמו לענוד בו זמנית אות של כבוד וחליפת מגן. נאיה הייתה באמת יחידה במינה, ותמיד תהיה".
ג'נה אושקוביץ, שגילמה בסדרה את טינה כהן צ'אנג, כתבה: "אין מילים, ועדיין ישנם כל כך הרבה דברים שאני רוצה להגיד. אני לא מאמינה שאוכל אי פעם לנסח את מה שאני מרגישה, אבל נאיה, הייתה לך עוצמה וכל מי שזכה לשהות סביבך ידע את זה והרגיש את האור והשמחה שהפצת כשנכנסת לתוך החדר. זהרת על הבמה והמסך, והקרנת אהבה מאחורי דלתות סגורות".
אושקוביץ המשיכה: "הייתי כל כך בת מזל שזכיתי לחלוק איתך רגעי צחוק, מרטיני וסודות. אני לא מאמינה שהתייחסתי לנוכחות שלך כמובנת מאליה. החברות שלנו ידעה גלים, כמו שקורה בחיים ככל שמתבגרים, לא אביט לאחור בחרטה. אהבתי אותך ואני מבטיחה לשמור על המורשת של הכישרון, ההומור, האושר והנאמנות שחיית לאורם. את כל כך אהובה. לעולם מגיע אותך, ונבטיח שג'וזי והמשפחה שלך ירגישו את נוכחותך בכל יום. מתגעגעת אלייך".
קווין מקהייל, שגילם ב"גלי" את ארטי אברמס, כתב באינסטגרם שהוא "לא יכול לדמיין את העולם" ללא נוכחותה של ריברה. "אני אסיר תודה על כל הדרכים שבהן היא הפכה אותי לאדם טוב יותר. היא לימדה אותי איך להיאבק למען עצמי, ולדבר בטובתם של דברים ואנשים שהיו חשובים לי. אני אסיר תודה על הרגעים שגידלתי שרירים בבטן רק מלצחוק כל כך חזק ממשהו שהיא אמרה".
אמבר ריילי, שגילמה בסדרה את מרסדס ג'ונס, כתבה באינסטגרם: "השותפה המועדפת עליי לדואט. אני אוהבת אותך. אני מתגעגעת אלייך. אין לי מילים כרגע, רק המון תחושות. נוחי על משכבך בשלום, מלאך, ותדעי שהמשפחה שלך לעולם לא תצטרך לדאוג משום דבר".
אחת הכוכבות הראשיות של "גלי", ליאה מישל, שגילמה את רייצ'ל ברי ועוררה לאחרונה סערה כשנטען שהתנהגה בגזענות על סט הסדרה, עשתה מחווה צנועה ומשותפת לריברה ולקורי מונטית', כוכב הסדרה שמת ב-2013 - לפני שבע שנים בדיוק, בגיל 31 ממנת יתר - ושאיתו ניהלה מערכת יחסים. היא העלתה לחשבון שלה באינסטגרם תמונות של שני השחקנים המנוחים מצילומי התכנית, בשחור-לבן, בלי להוסיף מילה.
2 צפייה בגלריה
נאיה ריברה ב"גלי"
נאיה ריברה ב"גלי"
לאה מישל ונאיה ריברה ב"גלי"
(צילום: באדיבות FOX)
האולפני פוקס, שהפיקו את "גלי", אמרו ל"הוליווד ריפורטר" כי "נאיה ריברה הייתה כישרון עז, ויכולה הייתה לעשות עוד כל כך הרבה דברים. זו טרגדיה נוראית. לעד נהיה אסירי תודה על התרומה הבלתי נשכחת שלה ל'גלי', מהפרק הראשון ועד האחרון. הלבבות שלנו שבורים, ומחשבותינו עם משפחתה, חבריה ובנה הצעיר".
גם אנשי בידור ששיתפו פעולה עם ריברה מחוץ ל"גלי" הספידו אותה. מנדי מור כתבה: "זה לגמרי שובר את הלב. שולחת אהבה לבנה ולאהוביה". ריקי מרטין העלה לטוויטר תמונה משותפת עם ריברה, וכתב "זיכרונות יפים, בוריקה" (האופן שבו מכנים את עצמם פורטוריקנים). לין מנואל מירנדה, גם הוא ממוצא פוטוריקני, הסתפק בציוץ של לב שבור.