מותו של אדי ואן היילן, מייסד וגיטריסט להקת הרוק ואן היילן, הכה בעצב ותדהמה את עולם המוזיקה. ואן היילן, שהלך לעולמו אתמול (ג') אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, היה גיטריסט אגדי ופורץ דרך, שהוביל את להקתו להצלחה עולמית בשנות ה-70 וה-80 עם להיטים כמו: Jump, Runnin' With the Devil, Panama ו-Why Can't This Be Love.
1 צפייה בגלריה
ואן היילן
ואן היילן
אדי (מימין) עם להקת ואן היילן
(צילום: Fin Costello/Redferns/GettyimagesIL)
חברו ללהקה, דיוויד לי רות', שהיה סולנה הראשון של ואן היילן, העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה משותפת שלהם וכתב: "איזה מסע נהדר זה היה". גם סמי הייגר, סולן נוסף של הלהקה באחד מגלגוליה המאוחרים, העלה לטוויטר תמונה משותפת שלו עם ואן היילן וכתב: "שבור לב וחסר מילים. שולח את אהבתי למשפחה". מייקל אנתוני, בסיסט הלהקה, העלה תמונה לאינסטגרם שלו וכתב: "אין מילים... שבור לב, אהבתי למשפחה".
View this post on Instagram

What a Long Great Trip It’s Been..

A post shared by David Lee Roth (@davidleeroth) on

מוזיקאים רבים הביעו את צערם ברשתות החברתיות ובתקשורת. להקת מטאליקה העלתה לאינסטגרם תמונה של חברי שתי הלהקות מסיבוב ההופעות המשותף שלהן והוסיפה: "נעצבנו מאוד לשמוע על פטירתו בטרם עת של אדי ואן היילן. הוא היה עבורנו דמות נערצת ומעוררת השראה, ואחרי שבילינו קיץ ביחד ב-1988 – גם חבר".
המפיק המוזיקלי, קווינסי ג'ונס, שעבד עם ואן היילן בין השאר על הלהיט Beat It של מייקל ג'קסון (בו ניגן ואן היילן את סולו הגיטרה הנודע), כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נוח בשלום, אדי ואן היילן הנהדר. היית נפלא ב-Thriller, ודבר לא ישתווה לסולו הגיטרה שלך".
גם בריאן מיי, גיטריסט להקת קווין, העלה לאינסטגרם תמונה שלו עם ואן היילן, וכתב: "אני הרוס לחלוטין מהבשורה העצובה. האיש הנפלא הזה היה צעיר מדי כדי להילקח. איזה כישרון, איזו מורשת – כנראה גיטריסט הרוק המהמם והמקורי ביותר אי פעם", מיי הוסיף: "אני חושב עליו כילד - ילד פלא תמים - תמיד מלא שמחה, תמיד צנוע. האצבעות הקסומות שלו פתחו צוהר לנגינה מסוג חדש. אני מוקיר את הרגעים ששיתפנו. פטירתו מותירה לי חור ענק בלב".
פיט טאונסנד, גיטריסט להקת דה הו, אמר למגזין "רולינג סטון": "זו טרגדיה מוחלטת שאיבדנו אותו. הוא היה גיטריסט פורץ דרך עם טעם וסגנון מעולים, וגם נגן וירטואוז שהדהים אותנו כל פעם. כל נגן גיטרה איבד היום מורה לחיים".
מייקל מק'קריידי, גיטריסט פרל ג'אם, כתב באינסטגרם של הלהקה: "אדי היה כמו מוצרט בגיטרה. הוא שינה הכול".