הם נערצים בכל העולם, מוכרים מיליוני אלבומים וזוכים בפרסים ללא הרף, אחד מהם אפילו עוטר בפרס נובל. אבל בדבר אחד כמה מהאמנים הגדולים בעולם לא יכולים להתגאות: שיר שהגיע למקום הראשון במצעד הלהיטים המרכזי בארצם.
החודש בוב דילן כמעט הצליח להימלט מהרשימה הזאת לאחר ששיר חדש שהוציא התברג במקום הראשון במצעד שירי הרוק. השיר, Murder Most Foul על רצח קנדי הוא שיר המקור הראשון שלו מזה 8 שנים (בשבוע שעבר הספיק להוציא אחד נוסף) וגם השיר הארוך ביותר שכתב - ודווקא הוא כמעט והביא את אחד האמנים החשובים של המאה ה-20 לצמרת המצעדים. ועדיין, כשבאמתחתו פרס נובל, תואר כאחד מהאמנים שמכרו הכי הרבה אלבומים אי פעם (מעל ל-100 מיליון עותקים), עשרות פרסים ממדליה נשיאותית ועד עשרה פרסי גראמי ופרס אוסקר - הטרובדור המיתולוגי שכמה מאלבומיו העפילו למקום הראשון במצעד האלבומים האמריקני, לא הגיע מעולם לפסגה האולטימטיבית של המצעד האמריקני - ה-HOT 100.
שני המצעדים הנחשבים ביותר בעולם המוזיקה הם ה-HOT 100 בארצות הברית, וה-TOP 40 בבריטניה. המצעד האמריקני מדרג את 100 השירים המושמעים והנמכרים ביותר במדינה ומתפרסם במגזין "בילבורד" לצד מצעדים ז'אנריים של רוק, פופ או היפ הופ; ואילו הבריטי מדרג את 40 השירים הנמכרים ביותר באותו השבוע בחנויות התקליטים ובדיגיטל ומשודר ברשת BBC. המצעדים אמורים לשקף את הטעם המוזיקלי של שניים מהשווקים החשובים בעולם.
בראש שיאני המצעדים נמצאים כצפוי הביטלס שכבשו את ה-HOT 100 לא פחות מ-20 פעמים, יותר מכל אמן אחר. במקום השני מריה קארי (19 שירים במקום הראשון) ואחריה אלביס (18), ריהאנה (14) ומייקל ג'קסון (13). אלביס שולט גם במצעד הבריטי עם 21 שירים במקום הראשון ואילו המופלאים מליברפול במקום השני (17) אחריהם קליף ריצ'ארד, ווסטלייף ומדונה שסוגרת את חמשת המקומות הראשונים. ריהאנה הצליחה להעפיל לפסגה 9 פעמים ממש כמו הספייס גירלז. אבל אנחנו איגדנו לכם רשימה של עשרה אמנים שדווקא לא הצליחו להכניס ולו שיר אחד לטופ.
1 צפייה בגלריה
ניר קרטר, איימי ווינהאוס, ברוס ספרינגסטין
ניר קרטר, איימי ווינהאוס, ברוס ספרינגסטין
ניר קרטר, איימי ווינהאוס, ברוס ספרינגסטין
(צילום: AP)

ברוס ספרינגסטין

מגה כוכב, האמריקני האולטימטיבי, מכר 70 מיליון אלבומים בארצות הברית בלבד והעפיל פעם אחר פעם לצמרת מצעד מכירות האלבומים בארצו. הוא הצליח לכבוש את מצעד שירי הרוק אבל במפתיע מעולם לא את המקום הראשון ב-HOT 100. הכי קרוב לפסגה הוא הגיע בשנת 1984 עם הלהיט Dancing In The Dark שאמנם נמכר ביותר ממיליון עותקים אבל לא הצליח לעקוף את דוראן דוראן, ואחר כך את When Doves Cry של פרינס בדרך למקום הראשון.

איימי וויינהאוס

קשה להאמין אבל לזמרת הבריטית המוערכת שמתה בגיל 27, לא היה אף להיט בצמרת מצעד השירים במולדתה. על אף שאלבומה השני, Back To Black, היה אחד האלבומים המצליחים ביותר בעולם בשנות האלפיים - אף שיר מתוכו לא הצליח אפילו להתקרב למקום הראשון בזמן אמת. הלהיט הכי גדול שלה היה שיתוף הפעולה עם מארק רונסון בחידוש לשיר Valerie, שהתמקם במקום השני, אחרי להקת הבנות Sugababes.

נירוונה

האלבום Nevermind היה סנסציה ענקית כשיצא לראשונה בשנת 1991. להקת הגראנג' המיתולוגית הפתיעה את ארצות הברית (וגם את עצמה) כשהאלבום העפיל למקום הראשון במצעד האלבומים והפיל משם את Dangerous של מייקל ג'קסון בסנוקרת. אבל הלהיט הכי גדול מהאלבום, Smells Like Teen Spirit, הצליח להגיע רק למקום השישי במצעד הכללי, וזה היה הכי קרוב שהם הגיעו לפסגה.

לד זפלין

היא אחת מהלהקות חשובות בהיסטוריה ויש שרואים בה את להקת הרוק הגדולה אי פעם, אבל למקום הראשון בבריטניה היא מעולם לא הצליחה להעפיל. אין לה אפילו שיר אחד בעשירייה הראשונה בממלכה שמעולם לא פרגנה לה יותר מדי. דווקא מעבר לים, בארצות הברית, היא הצליחה קצת יותר כשהשיר Whole Lotta Love הגיע למקום הרביעי בשנת 1970. אחד השירים האהובים של הלהקה, Stairway To Heaven, לא שוחרר כסינגל בזמן אמת והגיע רק למקום ה-37 בבריטניה כשקידם אוסף להיטים שהלהקה הוציאה ב-2007.

בקסטריט בויז

הם נחשבים ללהקת הבנים המצליחה ביותר בעולם עם מכירות של יותר מ-100 מיליון אלבומים והופעות סולד אאוט עד היום. אלא שההצלחה הכבירה של הלהקה לא באה לידי ביטוי במצעד האמריקני שבו היא הצליחה להעפיל רק למקום השני עם השיר (Quit Playing Games (With My Heart. שיר אחר, I Want it That Way, הושמע הכי הרבה פעמים ברדיו באותה התקופה אך שוחרר רשמית מאוחר יותר והגיע רק למקום השישי.

דפש מוד

להקת הסינת'-פופ הבריטית תמיד הייתה אהובה מאוד בישראל. אבל ההרכב' מחלוצי הניו-ווייב הצליח להשתחל רק שלוש פעמים לחמישייה הראשונה של המצעד בממלכה. הפעם הראשונה הייתה בשנת 1984 עם השיר People are People והאחרונה ב-2005 עם Precious. להיטם הגדול, Enjoy the Silence, הגיע רק למקום השישי כשיצא בשנת 1990.

רד הוט צ'ילי פפרס

כזכור, הצ'ילי פפרס היו אמורים לנחות בפארק הירקון ביולי וכרגע הופעתם עלולה להידחות לספטמבר בגלל הקורונה. היא פעילה מתחילת שנות ה-80 ושומרת על גרעין מעריצים קשה על אף שינויים מבניים. בדומה לברוס ספרינגסטין, כמה מהשירים שלה כן כבשו את מצעד הרוק האמריקני, אבל אף אחד מהם לא הצליח להפעיל לפסגה במצעד החשוב מכולם. הלהיט הגדול ביותר שלהם היה Under the Bridge, שהגיע רק למקום השני בשנת 1992 והפסיד את הבכורה ל-Jump של קריס קרוס.

ג'יימס בראון

הסנדק של הסול והFאנק הכניס למצעד הלהיטים האמריקני יותר מתשעים שירים במהלך הקריירה הארוכה שלו, אולם אף אחד מהם לא הגיע לפסגה. השיר שהיה הכי קרוב למקום הראשון הוא (I Got You (I Feel Good, שכבש את המקום השלישי בשנת 1965. בראון חזר לחמשת הגדולים רק 30 שנים אחר כך עם Living in America שהגיע למקום הרביעי. השיר, שזכור מהסרט "רוקי 4", הוא גם הלהיט היחיד שלו שנכנס לעשרת הגדולים בבריטניה.

רדיוהד

ישראל הייתה הראשונה לזהות את הפוטנציאל הגדול של הלהקה הבריטית עוד כשהייתה אלמונית, אי שם בשנות התשעים המוקדמות. במולדתם הם זכו להצלחה מסחרית וביקורתית גדולה אחרי אלבומם השני אבל הם מעולם לא כבשו את המקום הראשון ב-Top 40. במפתיע, השיר הכי מצליח שלהם במצעד הבריטי הוא דווקא אחת היצירות היותר מורכבות שלהם, Paranoid Android, שהגיע עד למקום השלישי. Creep, אגב, נעצר בשביעי.

ניקי מינאז'

הדיווה הגדולה של ההיפ-הופ האמריקני בשנים האחרונות הצליחה בכל תחום שנגעה בו – האלבומים שלה נמכרו היטב, היא שפטה ב"אמריקן איידול" וזמרות רבות ניסו לחקות את הסטייל שלה. מינאז' כבשה את מצעדי ההיפ הופ עם רבים מהשירים שהוציאה, אבל ב-HOT 100 היא הצליחה להגיע רק עד למקום השני עם השיר Anaconda.