20 שנים לפרס ספיר לספרות: מפעל הפיס הכריז היום (ב') על המועמדים ברשימה הקצרה לפרס ספיר לשנת 2020. חמשת המועמדים הסופיים הם סמי ברדוגו על ספרו "חמור" (הוצאת הספרייה החדשה), יוסף בר יוסף על ספרו "אבא, בן, סבתא דינה" (הוצאת הספרייה החדשה), רועי חן על ספרו "נשמות" (הוצאת כתר) גיא עד על ספרה "ויקי ויקטוריה" (הוצאת אסיה) ויעקב צ' מאיר על ספרו "נחמיה" (הוצאת ידיעות ספרים).
1 צפייה בגלריה
גיא עד, יוסף בר יוסף
גיא עד, יוסף בר יוסף
גיא עד ויוסף בר יוסף
(צילום: יח"צ)
חמשת המועמדים ברשימה הקצרה יקבלו מענק של 40 אלף שקלים והזוכה בפרס יזכה במענק בגובה 150 אלף שקלים. בנוסף, הספר הזוכה יתורגם וייצא לאור בערבית ובשפה זרה נוספת על פי בחירת המחבר.
אביגדור יצחקי, יושב ראש מפעל הפיס מסר: "בשנה כל כך מאתגרת שחווה עולם התרבות הישראלי, חשוב יותר מתמיד להמשיך ולהוביל בגאון את המוסד החשוב הזה שכל מטרתו להכיר ולהוקיר את הספרות העברית כאבן יסוד בתרבות הישראלית ולהעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחבר".
פרס ספיר נוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית וזוהי השנה ה-20 שבה הוא מחולק. הזוכה יוכרז ב-28.2 במשדר מיוחד בערוץ קשת. בשנה שעברה זכתה בפרס אילנה ברנשטיין על ספרה "מחר ניסע ללונה פארק" ובשנה שלפני כן זכה בפרס אתגר קרת על ספרו "תקלה בקצה הגלקסיה".