טקס פרסי הגראמי הוא באופן מסורתי מפגש פסגה של עולם הבידור האמריקני החוגג הישגים מוזיקליים, ומתבשם באווירה תרבותית. אולם לפנות בוקר (ב') האירוע הנוצץ בלוס אנג'לס, התקיים בצל הטרגדיה הבלתי נתפסת של מות הגיבור המקומי קובי בראיינט ובתו בת ה-13 בהתרסקות מסוק שעות ספורות לפני כן.
בראיינט מהכוכבים הגדולים של קבוצת ה-NBA הלוס אנג'לס לייקרס, זכה למחווה עצובה ומרגשת, וככל הנראה מאולתרת, בסטייפלס סנטר - אולמה הביתי של הקבוצה, שגם אירח את טקס פרסי הגראמי ה-62. עוד בטרם נפתח הטקס, מעריצים לבושים בבגדיו של בראיינט החלו להקיף את האולם לאות זיכרון והדגלים הורדו לחצי התורן. ג'ון מייסון ג'וניור, יושב ראש האקדמיה, ביקש להקדיש דקת דומייה לבראיינט ואמר: "מכיוון שאנחנו בביתו, אבקש מכם להצטרף אליי לדקת דומייה".
הזמרת ליזו, פתחה את הערב בהכרזה ש"הלילה הוא בשביל קובי", לפני שהמשיכה בביצוע מרגש לשירה Cuz I Love You. לאחר מכן מנחת הטקס אלישיה קיז התייחסה בדברי הפתיחה לאסון הנורא ולעצב הגדול שהיא וחבריה חשים נוכח אובדן הגיבור. "אנחנו פשוטו כמשמעו עומדים כאן שבורי לב בבית שקובי בראיינט בנה", אמרה לפני שהתחילה לשיר את It's So Hard to Say Goodbye to Yesterday בליווי חברי להקת בויז טו מן שהצטרפו אליה על הבמה.
5 צפייה בגלריה
גראמי
גראמי
גראמי 2020 לזכרו של קובי בראיינט
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
גראמי
גראמי
בילי אייליש - הזוכה הגדולה של הערב
(צילום: EPA)
לאחר הביצוע הודיעה קיז שהערב ימשיך כמתוכנן, למרות הכל. "נעשה מה שאנחנו כאן אמורים לעשות. אנחנו נביא את כולם ביחד ונוודא שכולנו חוגגים את האנרגיות החזקות ביותר, הדבר היחיד שיש לו את הכוח להביא אותנו ביחד וזה המוזיקה. זה הדבר שהכי עוזר להחלים בעולם".
שלושה אמנים צעירים גרפו את מירב המועמדויות השנה בהתאם לשליטתם הכמעט בלעדית בעולם הפופ השנה: ליזו שפרצה בגדול עם האלבום Cuz I Love You, הזמרת בת ה-18 בילי אייליש שגם היא הפציעה עם אלבום בכורה מהולל וליל נאס אקס שהשיר שלו Old Town Road שבר כל שיא אפשרי בדרך לפסגה.
5 צפייה בגלריה
גראמי
גראמי
ליזו - המאוכזבת הגדולה
(צילום: AP)
מבין השלושה אפשר בקלות להכתיר את אייליש כזוכה הגדולה של הערב. יחד עם אחיה פיניאס היא גרפה את הפרסים החשובים של הערב - שיר השנה וסינגל השנה על להיט הענק Bad Guy, אלבום השנה על When We All Fall Asleep, Where Do We Go, האמנית החדשה הטובה ביותר ובסך הכל 5 מתוך 6 המועמדויות שלה. אייליש הפכה רשמית לאמנית הראשונה מזה ארבעה עשורים שמצליחה לגרוף ארבעה מתוך הפרסים החשובים של הערב - האחרון שעשה זאת היה כריסטופר קרוס בשנת 1981. אייליש היא גם הצעירה ביותר אי פעם שזכתה בפרס על אלבום השנה - מי שעשתה זאת לפניה הייתה טיילור סוויפט בגיל 20.
ליזו שהייתה מועמדת ללא פחות מ-8 פרסים ואף פתחה את המופע כאמור, נשארה עם מספר קטן של פרסים, שלושה ליתר דיוק, כמו הופעת הפופ הטובה ביותר ואלבום האורבן. כך האקדמיה זכתה לבאז סביב מועמדויות לאישה שחורה שמסרבת לקבל על עצמה את גבולות המראה המקובלים, אבל לא הגישה לה את הפרסים הגדולים. בניגוד אליה ליל נאס אקס כן הצליח לגרוף פרס אחד חשוב - על הקליפ הטוב ביותר עם בילי ריי סיירוס, ועוד אחד פחות נחשב על הופעה.
מוזיקאי הרוק גארי קלארק ג'וניור לקח שלושה פרסים על אלבום הרוק המצוין שלו The Land, הכמיקל בראדרס ואנדרסון פאק לקחו כל אחד שני פרסים. ובין הזוכים היו גם ביונסה, מישל אובמה, הראפר ניפסי האסל שהלך לעולמו במרץ, כריס קורנל המנוח, דיוות הדיסקו גלוריה גיינור, זמרי הקאנטרי הוותיקים טניה טאקר ווילי נלסון, אלביס קוסטלו, להקת טול, וומפייר וויקנד ואחרים. בין מגישי הפרסים היו גם שרון ואוזי אוסבורן שרק בשבוע שעבר חשף כי הוא חולה במחלת הפרקינסון.
כבכל שנה, הטקס כלל שורה של הופעות מהאמנים הגדולים ביותר. אבל דווקא טיילור סוויפט, בלטה בהיעדרה והציתה שמועות על מדוע בחרה בסוף לא להופיע. הזוכה הגדולה של הערב, בילי אייליש הגישה בלדה עדינה על הפסנתר עם אחיה פיניאס לשיר When the Party’s Over. אריאנה גרנדה, עוד אחת שניתן להכניס לקטגוריית המאוכזבים של הערב, אחרי שלא הצליחה לקחת ולו פרס אחד על אלבומה האחרון והמדובר Thank U, Next - עלתה על הבמה בניגוד לשנה שעברה עם ביצוע ל-7Rings. וליל נאס אקס איחד כוחות לראשונה עם להקת הפופ הקוריאנית BTS. בפינת הנוסטלגיה המסורתית של הערב הייתה ההופעה של ארוסמית' עם ראן DMC - וכן מחווה למוזיקאי פרינס שעשו בגוון לאס וגאסי אשר, FKA טוויגס ושילה.
5 צפייה בגלריה
גראמי
גראמי
ארוסמית' וראן DMC
(צילום: GettyimagesIL)
5 צפייה בגלריה
גראמי
גראמי
ליל נאס אקס עם BTS
(צילום: GettyimagesIL)
הרבה עקיצות הכיל הטקס השנה שהתקיים בצל עזיבתה של דברה דוגן, מי שעמדה בראש הארגון ודיווחים על הטרדות מיניות. קיז, המנחה, התייחסה לעניין בעדינות ואמרה, "הגיע הזמן לחדש, אנחנו מסרבים לאנרגיות רעות". היא התייחסה גם לנושא הגיוון, עקב האכילס המסורתי של טקס פרסי הגראמי שמביא עליו ביקורת שנה אחר שנה והציעה להחליף את טראמפ בקארדי בי. גם המוזיקאי טיילר דה קריאייטור התייחס לנושא אחרי שזכה בפרס על אלבום הראפ הטוב ביותר ("איגור") ולא הרגיש בנוח עם הקטלוג שנבע לדעתו, מצבע עורו.