אחרי שערכה השוואה בין התנהלות ממשל טראמפ למעשי הנאצים וחוללה סערה, התנצלה אמש (ב') כתבת CNN כריסטיאן אמנפור על דבריה השנויים במחלוקת.
1 צפייה בגלריה
כריסטיאן אמנפור
כריסטיאן אמנפור
כריסטיאן אמנפור
(צילום מסך)
"ציינתי את ליל הבדולח, כפי שאני עושה לעתים - זהו האירוע שהחל את זוועות השואה", הכריזה מול המצלמות, "בנוסף, ציינתי את המתקפות של הנשיא טראמפ על ההיסטוריה, העובדות, הידע והאמת. לא הייתי צריכה להציב את המחשבות האלה זו לצד זו. היטלר ומעשי הרשע שלו ניצבים לבדם בהיסטוריה, כמובן. אני מתחרטת על הכאב שגרמו דבריי. הנקודה שרציתי להדגיש היא שהדמוקרטיה יכולה להיעלם, ושאנחנו צריכים תמיד להגן בקנאות על ערכינו הדמוקרטיים".
את התנצלותה פרסמה אמנפור, הכתבת הוותיקה והמוערכת של CNN, אחרי שלל גינויים, כולל ממשרד החוץ הישראלי והליגה נגד השמצה. הקונסוליה הישראלית שבאטלנטה, ג'ורג'יה, אף פנתה לרשת CNN ודרשה את התנצלותה.
שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שפנתה אף היא לרשת השידור האמריקאית בדרישה להתנצלות, צייצה בתגובה: "היכולת לבקש סליחה היא מעלה גדולה. בתחילת השבוע פניתי ל-CNN בקריאה למגישה אמנפור להתנצל על ההשוואה שעשתה בין ליל הבדולח לממשל טראמפ. הבוקר קיבלנו את התנצלותה. רשת CNN הראתה שהיא עומדת בצד הנכון של ההיסטוריה במאבק נגד השיח האנטישמי. נמשיך לשמור על כבוד זיכרון השואה בכל מקום בעולם".