רגע לפני עליית העונה הרביעית של "הכתר", הדרמה היוקרתית של נטפליקס העוסקת בקורות בית המלוכה הבריטי תחת שלטונה של המלכה אליזבת השנייה, תקפו חבריו של בנה הבכור, הנסיך צ'רלס, את האותנטיות של האירועים המתוארים בה - והאשימו את ענקית הסטרימינג ויוצרי הסדרה בחוסר רגישות משווע. "זה בידור לצרכים מסחריים שנעשה ללא יחס לאנשים האמיתיים שהיו מעורבים, ושחייהם נוצלו", מסר מקורב לבית המלוכה לעיתון הבריטי "הדיילי מייל". וגם מקורות אחרים לא הסתירו את זעמם.
3 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס הנסיכה דיאנה
הנסיך צ'רלס הנסיכה דיאנה
הנסיך צ'רלס הנסיכה דיאנה
(צילום: AP)
"מכיוון ש'הכתר' היא סדרה כה מושקעת ויקרה, וכל כך הרבה תשומת לב הוקדשה לפרטים ויזואליים בנוגע לאירועים היסטוריים, הצופים מאמינים כי מה שהם רואים אכן התרחש", רשפה סאלי בדל-סמית', מי שכתבה שלוש ביוגרפיות רבות מכר על בני משפחת המלוכה (המלכה אליזבת', הנסיך דיאנה והנסיך צ'רלס), אשר זכו לחותמת רשמית ואישור של הארמון. "בתחילת כל פרק צריכה להיות הצהרה לפיה זוהי יצירה בדיונית. כל דמיון לאנשים חיים או מתים הינו מקרי לחלוטין".
העונה הרביעית של "הכתר", אשר עלתה היום (א') לנטפליקס, היא כנראה המצופה ביותר מבין עונותיה. אומנם קודמותיה עסקו במתרחש בתוככי בית המלוכה ולא חסרו דרמה ואינטריגות, אולם הרביעית סוף סוף מגיעה אל התקופה השערורייתית והצהובה ביותר בהיסטוריה המודרנית של הכתר הבריטי - נישואיהם הסוערים של הנסיך צ'רלס (ג'וש אוקונור) והנסיכה דיאנה (אמה קורין). יוצר הסדרה פיטר מורגן כבר הואשם בעבר בבדיות ואי-דיוקים עם בואו לתאר את מה שהתרחש מאחורי הקלעים במהלך 67 שנות שלטונה של אליזבת (בגילומה של אוליביה קולמן). סצנות מעונות קודמות כמו זו המציגה את הנסיך פיליפ (טוביאס מנזיאס) מתעלם מאמו החולה, הנסיכה הקשישה אליס (ג'יין לפוטייר), או כאלו המתארות רומן שניהל כביכול עם בלרינה - הן שעוררו את חמתו של ארמון בקינגהאם, לפי הדיווחים.
בעונה החדשה, הסצנות המתארות את היחסים בין צ'רלס ודיאנה הן שמהוות את המוקד העיקרי לזעמם של המקורבים לבית המלוכה - וספציפית סצנות גרפיות המציגות את הפרעות האכילה שפיתחה דיאנה במהלך נישואיה הלא מאושרים (ואליהן מצורפת לפני הפרק אזהרת צפייה), וקו העלילה לפיו המשיך צ'רלס לנהל רומן מאחורי גבה של אשתו הטרייה עם אהובתו הנשואה, קמילה פרקר בולס (אמרלד פנל).
"במקרה הזה, נברו בדברים שהתרחשו בזמנים מאוד קשים לפני 25 או 30 שנה, מבלי מחשבה על הרגשות של איש מהמעורבים", זעם אחד מהמקורבים לנסיך צ'רלס באוזני ה"דיילי מייל", "זה לא בסדר וזה לא הוגן, בעיקר כשכל כך הרבה מהדברים המתוארים לא מייצגים את האמת". "הוא כמעט טראמפי בנוגע לעובדות האלטרנטיביות שלו", תקפה הביוגרפית בדל-סמית' את יוצר הסדרה מורגן, "זהו ייצוג מסולף, קיצוני ומביש... לצופים אסור ללכת שולל. זוהי גרסת 'דאונטון אבי' של משפחת המלוכה".
3 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר"
מתוך "הכתר"
צ'רלס ודיאנה ב"הכתר"
(באדיבות נטפליקס)
מקורב אחר תיאר את תחושותיו של בנם הבכור של צ'רלס ודיאנה, הנסיך וויליאם, באשר למתואר ב"הכתר". "הוא מאוד לא מרוצה, ומרגיש שהוריו נוצלו ושהם מוצגים באופן שקרי ופשטני כדי להרוויח כסף". אך גם מקומו של האח הצעיר יותר לבית ווינדזור, הנסיך הארי, לא נפקד מהדרמה הנוכחית. בספטמבר האחרון נחשפה עסקת הענק שנחתמה בין בני הזוג הארי ומייגן מרקל, אשר כזכור עזבו רשמית את בית המלוכה הבריטי, ובין נטפליקס. על פי העסקה, המוערכת ביותר ממאה מיליון דולר, אמורים בני הזוג להפיק שורה של תכנים עבור ענקית הסטרימינג. אלא שכעת, לאור הזעם על "הכתר" בהפקתה, שיתוף הפעולה של הארי ומייגן עם נטפליקס זוכה לביקורת ממשפחת המלוכה. "יש גבות שהורמו בנוגע לעובדה שהארי קיבל כסף מהחברה שאחראית לכל זה", מסר מקור ל"דיילי מייל", "אחרי הכל, מאיפה מגיעים הרבה מהרווחים של נטפליקס? מ'הכתר'".
3 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
מייגן מרקל
(צילום: Gettyimages)