פחות משבוע לאחר שהתראיין לאולפן ynet בנושא העדויות על התנהלות פוגענית כלפי נשים מצד השחקן והיוצר ארז דריגס, וביקר את הנשים אשר "קצת מוזילות את העניין הזה", בתחקיר שהתפרסם הבוקר (א') ב"הארץ" נחשפו עדויות כנגד השחקן שמיל בן ארי.
2 צפייה בגלריה
שמיל בן ארי
שמיל בן ארי
שמיל בן ארי
(צילום: דנה קופל)
במסגרת התחקיר הובאו עדויות של מספר נשים אשר שיחקו לצד בן ארי בהצגות לאורך השנים, ומאשימות אותו בהטרדה מינית. לפי התחקיר, חלקן היו נערות בנות 13-14 בעת שאירעו המקרים. לדבריה של אחת מהן, בהיותה בת 14 שיחקה לצד בן ארי בהצגה "פיטר פן", ובן ארי ניגש אליה מאחורי הקלעים ונישק את צווארה. "הייתי בשוק", סיפרה. שחקנית נוספת, שכילדה בת 13 שיחקה לצד בן ארי ב"פיטר פן", סיפרה כי באחת הנסיעות הביתה אחרי הצגה "התעוררתי מזה שהאצבע שלו בתוך הפה שלי".
בריאיון ל-ynet סיפר בן ארי, שכיכב ב"חזרות" - הסדרה שיצר דריגס עם נועה קולר - כי "MeToo זה דבר חשוב ומבורך ואני באמת אומר שאם מישהי הוטרדה מינית אז שתצא עם זה בריש גלי, אבל אני אומר שיש נשים, שחקניות או וואטאבר, שקצת מוזילות את העניין הזה. נאחזות בקנה רעוע בשתי דקות של תהילה, מחפשות בנרות את ה'אני מרגישה', איזשהו דבר שיכניס אותן לתודעה הציבורית, במקום להסתמך על הכישרון שלהן והעשייה שלהן".
"אתן לך מקרה אישי שלי", המשיך בן ארי לספר בריאיון, "מישהי, בחורה צעירה, שחקנית צעירה, ששיחקה איתי בהבימה, אני לא אזכיר את שמה ואת שם ההצגה. 12-13 שנים לאחר שההצגה ירדה, הייתי בהלם כי קראתי את הפוסט שהיא פרסמה, שקרים קשה לי לחזור עליהם וקשה לי להבין מאיפה הם מגיעים. תראה דוגמה, היא ידעה מה דעתי עליה אז כשחקנית, דעתי הייתה שמאוד-מאוד לא הערכתי אותה, אבל היא הבינה את זה, והיא כנראה מאוד-מאוד כעסה על זה ועדיין כועסת".
השחקנית עליה דיבר בן ארי, שפרסמה לפני מספר חודשים פוסט על הטרדה מינית שחוותה מידיו של השחקן במהלך הצגה בה שיחקו השניים יחד, התראיינה גם היא לתחקיר מבלי להיחשף בשמה, וסיפרה כי במהלך אחת ההצגות בן ארי הכניס ידיים מתחת לשמלתה. "הידיים שלו היו ממש על הגוף שלי, על העור, הוא לפת לי את הישבן, הצמיד אותי אליו בחוזקה".
2 צפייה בגלריה
שמיל בן ארי
שמיל בן ארי
שמיל בן ארי
(צילום: דנה קופל)
כאשר ביקשה להתעמת איתו, סיפרה כי "הוא חייך את החיוך שלו, יש לו מין חיוך שועלי, ואמר: 'אה, זה? רציתי פשוט לבדוק מה מידת הרטיבות'". לפי עדויות נוספות, המקרה היה מוכר וידוע, לאחר שהשחקנית התלוננה באופן רשמי בפני הממונה על ההטרדות המיניות בתיאטרון. על אף שנטען בתחקיר כי אודליה פרידמן, מנכ"לית תיאטרון הבימה דאז, קיבלה את התלונה לידיה והבטיחה כי תערוך בירור ותטפל במקרה - בתחקיר היא הכחישה כי הכירה את המקרה או שמעה עליו.
שמיל בן ארי והסוכנת שלו לא נענו לפניות "הארץ" להגיב לכתבה.
אודליה פרידמן, לשעבר מנכ"לית תיאטרון הבימה, מסרה בתגובה לתחקיר: "אין דבר חמור בעיני יותר מאשר אלימות והטרדות מיניות ובהתאם לכך פעלתי ואפעל כל חיי. מפנייתך עולה כי מדובר באירועים לפני עשר שנים. ככל שהיו פניות שהוגשו, הן טופלו על פי החוק ועל ידי הממונה על ההטרדות בתיאטרון. יש לפנות להנהלת התיאטרון הנוכחית לקבלת המידע".
מטעם תיאטרון הבימה נמסר: "הבימה התיאטרון הלאומי מנוהל כעת על ידי שני נאמנים שמונו על ידי נשיא ביהמ"ש המחוזי: עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב, שמינו לפני כשנה את נעם סמל כמנכ"ל הבימה. בימים אלה אישר ביהמ"ש המחוזי בתל אביב העברת הבימה לידי עיריית תל אביב יפו כתאגיד עירוני חדש. אין כיום בהנהלת הבימה אף גורם שהיה מעורב בהבימה בזמן הפרשייה המסופרת בכתבה".