רשת PBS, השידור הציבורי של ארצות הברית, החליטה לדחות את הקרנת הסרט התיעודי "עד סוף העולם" של הבמאית הישראלית מאיה זינשטיין. במקביל, נטען כי הסרט מציג עריכה מטעה של דברים שאמר נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ על אודות "עסקת המאה".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: AP)
"עד סוף העולם", ששודר בשנה שעברה בתאגיד השידור הציבורי כאן (ושנקרא באנגלית Til Kindgom Come), מתעד את פעילותה של קהילה אוונגליסטית מקנטאקי ואת יחסיה עם הארגון הפילנתרופי הישראלי הקרן לידידות. הסרט שובץ לשידור ב-PBS בסוף חודש מרץ, במסגרת התוכנית Independent Lens, אך לבסוף שידורו נדחה. באתר הרשמי של התוכנית נכתב כי הסרט נשלח ל"בדיקה עצמאית" נוספת. נציגי PBS אמרו לסוכנות הידיעות JTA כי הרשת "מתייחסת ברצינות רבה מאוד לנושא של יושרה בעריכה".
לפי סוכנות הידיעות, ייתכן כי ההחלטה התקבלה בעקבות תלונה שהוגשה ב-21 במרץ על ידי הארגון הפרו-ישראלי CAMERA ("הוועדה לדיוק בדיווח על המזרח התיכון באמריקה"). בארגון טוענים כי הסרט כולל עריכה בלתי מדויקת של דברים שאמר טראמפ בינואר 2020, במהלך מסיבת עיתונאים שבה פירט את עיקרי "עסקת המאה", ושבה נכח גם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.
2 צפייה בגלריה
כנסיית בינגהמטאון במידלסבורו, קנטאקי. מתוך הסרט "עד סוף העולם"
כנסיית בינגהמטאון במידלסבורו, קנטאקי. מתוך הסרט "עד סוף העולם"
מתוך הסרט "עד סוף העולם"
לכאורה, הציטוט בסרט מייחס לטראמפ אמירה לפיה "ארצות הברית תכיר בריבונות ישראלית בשטחים שלפי השקפתי מהווים חלק ממדינת ישראל, כולל הגדה המערבית, כפי שמתואר בתנ"ך". עם זאת, לפי CAMERA זהו ציטוט שגוי - ובפועל החלק העוסק בגדה המערבית נלקח מחלק אחר של הנאום וחובר לפתיחה באופן מטעה (באמצעות הוספת המילה "כולל"). רשת PBS טרם הודיעה כמה זמן תיארך הבדיקה.
טרם נמסרה תגובה ממאיה זינשטיין.