השחקנית האמריקנית אליסון מאק, כוכבת הסדרה "סמולוויל", תרצה שלוש שנות מאסר בפועל - כך גזר היום (ד') בית המשפט בברוקלין, ניו יורק. בנוסף, נגזרו על מאק יותר מ-1,000 שעות עבודות שירות וקנס של 20 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
אליסון מאק
אליסון מאק
אליסון מאק
(צילום: AP)
באפריל 2018 נעצרה מאק אחרי שצפו שלל עדויות על מעורבותה בנקסיום - וספציפית, על מעורבותה בכת הנשים הסודית DOS שייסד מנהיגה של נקסיום, קית' רנייר, שבה נטלה מאק תפקיד משמעותי כמגייסת הנשים שצורפו, ושפחתו הראשית של רנייר.
המצטרפות לכת נדרשו לצרוב את ראשי התיבות של רנייר על איזור הערווה שלהן, ונסחטו באמצעות תמונות עירום שדרשו מהן רנייר ומאק. באוקטובר 2020, נדון רנייר ל-120 שנות מאסר על פשעיו, כולל סחר בנשים וסחר בקטינים למטרות מין.
2 צפייה בגלריה
אליסון מאק וקית' רנייר
אליסון מאק וקית' רנייר
אליסון מאק וקית' רנייר
(צילום מסך, יוטיוב)
מאק בת ה-38 התפרסמה בתפקיד קלואי סאליבן בסדרת גיבורי-העל "סמולוויל" ששודרה מ-2001 עד 2011. ב-2010 הצטרפה לארגון נקסיום של קית' רנייר, שפעל תחת איצטלה של "לעורר מודעות אנושית, לטפח ציוויליזציה אתית הומניסטית, ולחגוג את המשמעות של להיות אנושי", וטיפסה בשורותיו עד שהגיעה לפסגה. על פי חלק מהעדויות של חברי נקסיום, מאק הייתה השנייה בדרגתה בארגון אחרי רנייר עצמו.
ב-2019, שנה אחרי שנעצרה, הודתה מאק בחלק מהאישומים נגדה, כולל סחיטה באיומים. בתחילת השבוע, לפני שניתן גזר דינה, פנתה מאק לבית המשפט בבקשה שלא לגזור עליה מאסר בפועל. "ממעמקי לבי, אני מצטערת", מסרה מאק במכתב, "השלכתי את עצמי ללימודיו של קית' רנייר בכל מאודי. האמנתי בכל לבי שחונכותו מובילה אותי לגרסה טובה ונאורה יותר של עצמי. הקדשתי לו את נאמנותי, את משאביי, ולבסוף, את חיי. אלו הן הטעות והחרטה הגדולות של חיי".