משרד התובעת הכללית של ניו יורק הודיע אמש (ג') כי הנפגעות של הארווי ויינשטיין יפוצו בסכום של 19 מיליון דולר. "הארווי ויינשטיין וחברת ויינשטיין איכזבו את העובדות שלהם. אחרי כל ההטרדות, האיומים והאפליות, הקורבנות סוף-סוף זוכות לקצת צדק", כתבה לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית.
ההסכם נחתם בעקבות תביעה ייצוגית של מתלוננות רבות שהוגשה ב-2018 נגד המפיק והחברה שלו, בגין הפרות חמורות של זכויות האזרח, זכויות האדם ודיני התעסוקה.
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
לפי הסכם הפיצויים, הקורבנות יקבלו קרוב ל-19 מיליון דולר, והכספים יועברו לקרן ייעודית אליה יוכלו לפנות נשים שחוו סביבת עבודה עוינת, הטרדות מיניות ואפליה על בסיס מגדרי בזמן שעבדו בחברת ההפקה של ויינשטיין ו/או חוו התעללות מינית על ידיו, ולמשוך את הכספים שמגיעים להן.
בימים אלה, כידוע, ויינשטיין מרצה 23 שנות מאסר בכלא, אחרי שהורשע באונס ובתקיפה מינית של שתי נשים. במקביל, מתנהלת נגדו חקירה גם במשטרת לוס אנג'לס.
מלבד הסכם הפיצויים, העסקה תבטל גם את הסכמי הסודיות שנחתמו בין המתלוננות לוויינשטיין ואנשיו, וכעת הן יהיו חופשיות לחלוק את סיפורן עם הציבור הרחב ללא חשש מפעולות תגמול. העסקה טרם אושרה סופית ונדרש אישור של שופט מחוזי ושל בית המשפט לפשיטות רגל.
2 צפייה בגלריה
משפט הארווי ויינשטיין
משפט הארווי ויינשטיין
השחקנית רוז מקגאוון ומפגינות נוספות במשפט הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
בעוד שהתובעת הכללית מסרה כי "ההסכם מהווה ניצחון עבור כל אישה שחוותה הטרדה מינית, אפליה, הפחדה או איום על ידי המעסיק שלה", מצד עורכי דינן של כמה מקורבנותיו לכאורה של ויינשטיין מסרו כי הם אינם מסכימים עם הסדר הפשרה, ורואים בכך צעד לא הוגן, כיוון שהמפיק כלל לא מקבל אחריות על מעשיו.
"ההסדר המוצע הוא מכירה מוחלטת של הניצולות ואנחנו מופתעים שהתובעת הכללית מתפארת בהצעה שנכשלת בכל כך הרבה מישורים שונים", אמרו ל-CNN. "אנו נדהמים לחלוטין מכך שהתובעת הכללית רואה בהצעה הלא הוגנת והבלתי שיווניות הזו כניצחון, ובשמן של לקוחותינו אנחנו נתנגד לכך נמרצות בבית המשפט".