אחרי שנים שתנועת "שחררו את בריטני" טוענת שבריטני ספירס כלואה בתנאי אפוטרופוסות מחפירים ושאביה שולט בכל אספקט בחייה, אתמול הזמרת שברה שתיקה לראשונה ואישרה הכול בעדות בבית המשפט, שבה ביקשה לקבל שליטה מחדש על חייה. מדובר בלא פחות מהיסטוריה בעולם התרבות - מה שנראה בהתחלה כמו תיאוריית מעריצים מופרעת ומופרכת, התברר להיות אמיתי. קצת כאילו שפול מקרטני יחשוף יום אחד שמקרטני האמיתי באמת מת בשנות השישים - ושהוא היה כפיל כל הזמן הזה.
אז האם המעריצים באמת הצליחו לעלות על הכול? ניסינו להשוות בין הרמזים והתיאוריות שתנועת "שחררו את בריטני" מנסה להציף בשנים האחרונות לבין העדות המטלטלת של ספירס בבית המשפט.

התיאוריה: בריטני נכנסה לאשפוז בניגוד לרצונה כעונש על ביטול הופעה - נכון

ב-2018 ספירס לקחה הפסקה מהופעות אחרי שאושפזה בכפייה במוסד פסיכיאטרי - ונאלצה לשקר לגבי הסיבה האמיתית להיעלמות שלה. באותה תקופה, היא תכננה סדרת מופעים גדולים ומתוקשרת בלאס וגאס. אבל כשהגיע יום ההשקה, המופע בוטל בפתאומיות. ברשתות החברתיות שלה היא טענה שהיא נאלצה לקחת הפסקה בעקבות מצבו הרפואי של אביה, אבל דיווחים באתר TMZ טענו שהיא נכנסה לאשפוז בכפייה. המעריצים טענו שזה נראה חשוד ושכל הנראה מדובר בעונש כפוי על כך שלא רצתה להופיע. זה התברר כנכון. ספירס סיפרה בעדותה שאכן נלקחה בכפייה למכון גמילה ואולצה ללכת לפגישות וטיפולים בניגוד לרצונה, כשאחד המטפלים, לטענתה, גם התעלל בה. היא טענה שכשלא שיתפה פעולה, אולצה להפסיק בבת אחת את התרופות הפסיכיאטריות הקבועות שלה ולעבור לליתיום, סם חזק שלא איפשר לה לתפקד כראוי וגרם לה לתחושת שיכרות כל הזמן. זה מאשר את העובדה שנאלצה לשקר כשטענה שהההופעות בוטלו בגלל מצבו הבריאותי של אביה. הן בוטלו כי לא רצתה להופיע - ונענשה על כך באמצעות אשפוז כפוי.
3 צפייה בגלריה
תמונה של בריטני ספירס
תמונה של בריטני ספירס
מתוך הסרט "לשחרר את בריטני"
(צילום: באדיבות יס)

התיאוריה: לבריטני אין שליטה על הרשתות החברתיות שלה - נכון

החל מ-2018, הרשתות החברתיות של ספירס לא נוהלו על ידה או שנוהלו עם השגחה קפדנית. באותה תקופה, המעריצים התחילו לשים לב למשהו משונה בפוסטים של בריטני ספירס ברשתות החברתיות. תמונות מאותו סשן התחילו לחזור על עצמן וצילומים משונים שלה רוקדת לבדה בחדר פורסמו והעלו ספקות לגבי מצבה הנפשי. בנוסף, אף תמונה שלה שעלתה לא הייתה תמונת סלפי - וכל התמונות נראות כאילו צולמו על ידי אדם אחר. המעריצים טענו שאין לה גישה לטלפון ושאדם חיצוני מנהל עבורה את החשבון, מאשר כל פוסט שעולה ומנסה ליצור מצג שווא שהכול בסדר אצלה כדי להסתיר את האשפוז הכפוי. זה לא אושר באופן וודאי, אבל מסתדר עם ציר הזמן שהציגה ספירס בעדות שלה. היא אכן אישרה שנלקחה לאשפוז בניגוד לרצונה ושלא הייתה לה גישה לכסף, אשראי או טלפון, מה שאומר שמישהו אחר ככל הנראה פרסם עבורה את הפוסטים התמוהים בזמן האשפוז הכפוי.
3 צפייה בגלריה
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
(צילום: AP)

התיאוריה: האפוטרופוסים של בריטני מנהלים את כל חייה - נכון

מעריצים רבים טענו שהאפוטרופוסות של אביה איפשרה לו לאלץ אותה להופיע בניגוד לרצונה, למנוע ממנה להתחתן או להביא ילדים לעולם, לקבוע עם מי היא יכולה להיפגש ועם מי לא ולשלוט בכסף שהיא מרוויחה. כל זכות חופשית כמו לצאת לקנות קפה, להשתמש בטלפון או לנהוג במכונית שלה, נשללו ממנה ונמצאים בשליטה הבלעדית של אביה. זה התברר כנכון. בעדותה בבית המשפט, ספירס פירטה כיצד אביה השתמש בשליטתו כדי להעניש אותה כשסירבה להופיע בלאס וגאס. היא אישרה שהותקן בגופה התקן שמונע ממנה להביא ילדים, שהיא לא יכולה להיפגש עם חבריה או לנסוע במכונית עם בן זוגה ללא אישור מאביה ושהמטפלים שלה מקבלים הוראות מאביה ומהמנהלים שלה כדי להעניש אותה כשהיא לא מצייתת להוראותיהם. היא גם ציינה שהיא מעוניינת לקבל גישה לכסף שהיא מרוויחה ושכרגע כל גישה אליו נשללה ממנה.
3 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(צילום: GettyImages)

התיאוריה: בריטני שתלה רמזים ברשתות החברתיות וקראה לעזרה - לא אומת

המעריצים טוענים שכשהתבקשה בתגובות לעשות כל מיני פעולות, כמו למצמץ פעמיים או ללבוש חולצה צהובה, היא נענתה לבקשות ובכך אישרה שהיא במצוקה. אולם אין תשובה וודאית במקרה הזה אם מדובר בסיפור אמיתי. ספירס לא ציינה בעדותה אם ניסתה באופן אקטיבי לאותת לעזרה ואם ה"רמזים" האלו היו צירופי מקרים או מכוונים. להיפך, היא טענה שעד עכשיו נמנעה מלדבר על מצבה ואף קיבלה איומים אם תחשוף את האנשים שאחראים על כך.

התיאוריה: בריטיני עוקבת אחרי 116 אנשים באינסטגרם, היפוך של 911 - לא אומת

אחת התיאוריות טענה שספירס עוקבת אחר 116 אנשים, רמז למצוקה שלה כי כשמסתכלים הפוך זה יוצא 911, מספר הטלפון של מוקדי החירום בארה"ב. לא ברור אם הדבר השתנה בכוונה או במקרה, אבל כעת ספירס עוקבת באינסטגרם אחרי 117 אנשים - כך שהתיאוריה הזו הפסיקה להיות רלוונטית. עם זאת, יש סיכוי שאם הדבר באמת היה מכוון, האדם שקיבל גישה לאינסטגרם שלה החליט לשנות את זה אחרי שהמעריצים הצביעו על כך.