כוכבת הפופ בריטיני ספירס שברה שתיקה של יותר מעשור בבית המשפט אמש (ה'), במהלך עדות דרמטית שבה אישרה את חששות המעריצים בשנים האחרונות: אביה, המשמש כאפוטרופוס החוקי שלה ב-13 השנים האחרונות שולט באופן מוחלט בחייה.
בעדות שדלפה לרשת ואורכה כ-20 דקות, ניתן לשמוע כיצד ספירס מנסה להחזיר את שליטתה על חייה. ספירס הקריאה את העדות שלה מדף שכתבה, ודיברה באומץ ובנחישות, ורק מדי פעם קולה נשבר.
"שיקרתי ואמרתי לעולם שאני מאושרת ובסדר", אמרה ספירס בעדות, "אני בטראומה, אני לא מאושרת, אני לא יכולה לישון ואני מדוכאת. אני בוכה כל יום". לדברי ספירס נכפו עליה הליכים רפואיים, והיא אולצה לצאת למסע הופעות בניגוד לרצונה. "עבדתי שבעה ימים בשבוע, לא היה לי כרטיס אשראי, מזומן או דרכון", אמרה, והשוותה את מצבה לסחר בנשים.
2 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(צילום: AP)
"זו המשאלה שלי והחלום שלי - שזה יסתיים", הקריאה ספירס מתוך מכתב שהכינה מראש. לדבריה, ב-2018 אולצה לצאת למסע הופעות, תחת איום בתביעה של צוות ההנהלה שלה כנגדה אם תסרב. כמו כן, לטענתה, ניתנה לה התרופה הפסיכיאטרית ליתיום - המשמשת בין היתר לטיפול בהפרעה דו קוטבית - בניגוד לרצונה. "זה סם חזק", פירטה, "אתה יכול להיפגע נפשית אם אתה נשאר על זה ליותר מחמישה חודשים. הרגשתי שאני שיכורה, אפילו לא יכולתי לנהל שיחה עם אמי או אבי. הם הקיפו אותי בשש אחיות שונות... אף אחד מהמשפחה שלי לא עשה דבר, ואבא שלי היה צריך לאשר כל דבר שרציתי". ספירס אף הצהירה כי ברצונה לתבוע את בני משפחתה על הדרך שבה נהגו בה.
"אני מאמינה שהאפוטרופוסות הזו מתעללת, אני מרגישה שאני לא יכולה לחיות חיים שלמים", המשיכה ספירס, אם לשני בנים, שון בן ה-15 וג'יידן בן ה-14 (מנישואיה לקווין פדרליין). בנוסף, סיפרה כי היא רוצה להתחתן עם בן זוגה, סם אסגרי. "אני רוצה להתחתן ושיהיה לי תינוק", אמרה, "נאמר לי שאני לא יכולה להתחתן או לעשות תינוק. יש לי התקן תוך רחמי אבל הצוות-לכאורה הזה לא מאפשר לי ללכת לרופא כדי להסיר אותו, בגלל שהם לא רוצים שיהיו לי עוד ילדים. האפוטרופוסות הזו יותר מזיקה לי ממועילה. מגיע לי שיהיו לי חיים".
2 צפייה בגלריה
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
(צילום: AP)