בעיצומה של מגיפת הקורונה העולמית שהקפיאה את עולם הקולנוע, "טנט", סרטו החדש והמצופה של כריסטופר נולאן, כבר הספיק להכניס קרוב ל-150 מיליון דולר בעולם כולו. כזכור, הסרט היה אמור לצאת בחודש יולי אך נדחה מספר פעמים, עד שהוחלט לשנות את שיטת ההפצה שלו באופן הדרגתי. לפני כשבועיים הוא יצא בעשרות מדינות בהן בתי הקולנוע פתוחים, ובסוף השבוע האחרון הוא יצא לחלק מבתי הקולנוע בארצות הברית ובסין. אף שבתי הקולנוע עדיין סגורים בערים הגדולות בצפון אמריקה (אולמות הקולנוע בלוס אנג'לס ובניו יורק טרם נפתחו), הסרט רשם פתיחה יפה והכניס 146 מיליון דולר.
בימים כתיקונם הסכום היה נרשם כפלופ טוטאלי. הפקת הסרט עלתה קרוב ל-200 מיליון דולר (ללא תקציב הפרסום), וכדי להחזיר את העלויות שלו הוא יצטרך להרוויח לפחות 400 מיליון. עם זאת, באולפני האחים וורנר הביעו שביעות רצון מהנתונים. "אנחנו מאוד מרוצים", נכתב בהצהרה לתקשורת מטעמם עם הצגת הנתונים, והדגישו כי ההרצה של "טנט" היא "מרתון ולא ספרינט". "אין דרך להשוות את נתוני הפתיחה של הסרט בזמן מגיפה עולמית. אנחנו נמצאים בטריטוריה לא מוכרת, כך שכל השוואה לנתונים לפני עידן הקורונה לא רלוונטית".
1 צפייה בגלריה
מתוך Tenet
מתוך Tenet
מתוך Tenet
(מתוך הסרט)
התקווה של המפיקים היא שהסרט ימשיך לצאת באופן הדרגתי בעולם כולו ושהוא יגדיל את ההכנסות שלו לאורך התקופה הקרובה. יש לזכור שבשבועות הקרובים ל"טנט" אין באמת תחרות באולמות הקולנוע הפתוחים. הסרט הגדול הראשון שיוצא אחריו הוא "וונדר וומן: 1984", והוא צפוי לצאת רק בתחילת אוקטובר.
"טנט" הוא סרטו העשירי של נולאן, שידוע בהפקות גדולות ומושקעות שמיועדות למסך הגדול כמו "התחלה", סרטי "האביר האפל" ו"בין כוכבים". בסרט החדש מככבים ג'ון דיוויד וושינגטון ורוברט פטינסון שחוברים יחדיו כדי למנוע את מלחמת העולם השלישית בעזרת עיוות הזמן. נולאן כבר הצהיר בעבר כי מדובר בסרט השאפתני ביותר שלו וממה שניתן לראות מעבר לים - הביקורות לסרט ברובן טובות.
טרם ידוע מתי הוא יגיע לאולמות הקולנוע בישראל שעדיין סגורים בגלל החשש להפסדים כספיים, זאת למרות המתווה של משרד התרבות שמאשר את פתיחתם של אולמות התרבות.