השחקנית והתסריטאית לואיזט גייס, שהוטרדה מינית על ידי המפיק הארווי ויינשטיין, עומדת לעלות בקרוב מחזמר חדש שכתבה יחד עם המחזאי הווארד קגן, בשם "הבחורה הנכונה" (The Right Girl). המחזמר מתבסס על חוויותיה בהוליווד והמפגש שלה עם ויינשטיין, שעל פי גייס הביא לקטיעת הקריירה הקולנועית שלה.
את שירי המחזמר, שיעלה ב-1 בנובמבר בתיאטרון במסצ'וסטס ויצולם ויוקרן לאחר מכן לקהל הרחב, כתבה המוזיקאית הוותיקה וזוכת הפרסים, דיאן וורן, יחד עם גייס וקגן. על הבימוי והכוריאוגרפיה חתומה זוכת פרס הטוני, סוזן סטרומן.
2 צפייה בגלריה
לואיזט גייס
לואיזט גייס
לואיזט גייס ומתלוננות נוספות נגד ויינשטיין
(צילום: AP)
עלילת "הבחורה הנכונה" מתמקדת בדמותה הפיקטיבית של אלינור סטארק, בכירה באולפן הוליוודי אגדי שמגלה כי אחד מהקולגות שלה הוא מטרידן סדרתי. באווירת מי טו, המחזמר מנסה להתמודד עם סוגיות של הסתרה וחשיפה, כפי שגייס מכירה על בשרה.
ב-2017 גייס יצאה באופן פומבי לתקשורת וסיפרה כי הארווי ויינשטיין אונן מולה בזמן פגישה בין השניים בפסטיבל סאנדנס ב-2008, שם ניסתה לשוחח עמו על שאיפותיה כתסריטאית עולה בהוליווד.
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
על פי יוצרי המחזמר, שעבדו עליו יותר משנתיים, העלילה אמנם פיקטיבית אך הסיפור, הדיאלוגים והשירים מבוססים כולם על תלונות אמיתיות של נפגעות תקיפה מינית בהוליווד.

עוד בנושא:

"ישבנו עם יותר מ-20 נפגעות של יותר מתריסר גברים שונים בתעשייה הזו", אומרת גייס על העבודה. "רק חלקים קטנים מהסיפורים שלהן יצאו לתקשורת בינתיים, ולכן רצינו להעלות אותם בצורת מחזמר כדי שיגיעו לקהל רחב יותר, ויעניקו לאותן קורבנות את הכוח לדבר".