מנחה "הרווק" האמריקני הוותיק, כריס האריסון, הודיע הערב (שבת) על פרישה זמנית מהתוכנית ל"תקופה מסוימת", לאחר שעורר סערה כשהגן על מתמודדת שהואשמה בגזענות כלפי שחורים. כתוצאה מכך, הוא לא יופיע בפרק הספיישל שישודר לאחר פרק סיום העונה, שצולם מראש.
2 צפייה בגלריה
כריס האריסון
כריס האריסון
כריס האריסון
(AP)
הבשורה מגיעה בעקבות הטענות כי רייצ'ל קירקונל, פיינליסטית העונה הנוכחית (המשודרת בימים אלה בארצות הברית), בעלת עבר גזעני, בעקבות תמונות שלה מ-2018 שהוצפו מחדש ברשת, ובהן היא נראית מבלה במסיבת קולג' שעוצבה כמו המטעים בהם עבדו העבדים השחורים, ובהמשך גם הואשמה בעשיית לייק לתמונות של דגל הקונפדרציה ברשתות החברתיות.
האריסון הפך למוקד הסערה כשהתראיין לפני שבוע לתוכנית "אקסטרה", וניסה להגן על קירקונל. בין היתר, הוא טען כי העליהום שנעשה עליה הוא חלק מ"תרבות הביטול", ואינו הוגן כיוון שמדובר בתמונות ישנות. "התמונה הזאת צולמה ב-2018", ציינה בריאיון המנחה רייצ'ל לינדזי, שהשתתפה בעבר בתוכנית גם היא ושייכת בעצמה לקהילה האפרו-אמריקנית, "זה לא נראה טוב". "האם זה נראה טוב ב-2018? או שזה לא נראה טוב ב-2021? כי יש הבדל ענק", ענה לה. "זה לא נראה טוב אף פעם", השיבה לו, "אם הייתי הולכת בעצמי למסיבה הזאת, איזה דימוי אני הייתי מייצגת בה?".
הערב, כאמור, האריסון הודיע על עזיבתו את התוכנית בפוסט שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו, ובו ביקש גם להתנצל - בייחוד לאור העובדה שזו העונה הראשונה בה נבחר רווק אפרו-אמריקני להוביל אותה, מאט ג'יימס. "אין לפגוע בעונה ההיסטורית של 'הרווק', להאפיל עליה על ידי הטעויות שלי, או להפחית ממנה בשל המעשים שלי. לשם כך, התייעצתי עם האחים וורנר (האולפן האמון על הפקת התוכנית, נ"ב) ועם רשת ABC והחלטתי לעזוב למשך תקופה מסוימת ולא להצטרף לפרק הספיישל שאחרי הגמר", אמר. "אני מתחייב ללמוד מכך לעומק ובאופן יעיל יותר מאי פעם".
2 צפייה בגלריה
מאט ג'יימס, "הרווק"
מאט ג'יימס, "הרווק"
מאט ג'יימס, "הרווק"
(צילום: CRAIG SJODIN/ABC)
בהתנצלותו הוא הוסיף ואמר כי "על ידי תירוץ הגזענות ההיסטורית, הגנתי עליה. כיניתי את זה 'משטרת ה-Woke' (מודעות לחוסר צדק חברתי או גזעני, נ"ב) - דבר שאינו מקובל. אני מתבייש בכמה שהייתי לא מודע. טעיתי כל כך… לקהילה השחורה: אני כל כך מצטער. מילותיי היו פוגעניות. אני מקשיב לטענות ומתנצל בכנות על הבורות שלי ועל הכאב שגרמתי… אני רוצה להודות לאנשים מאותה קהילה שעימם ניהלתי שיחות מאירות בימים האחרונים, ואני מכיר תודה לכל מי שפנה אליי בניסיון לעזור לי במסע נגד גזענות".
קירקונל עצמה התנצלה גם היא ואמרה: "לא הבנתי כמה פוגעניים וגזעניים היו מעשיי, אך זה לא מתרץ אותם. הייתי בורה, אבל הבורות שלי הייתה גזענית".
בשלב זה, לא ברור כמה זמן תיארך ההפסקה של האריסון, ומי יתפוס את מקומו בפרק הספיישל המדובר.