טקס הבריטס התקיים אמש (ג') בלונדון וסיפק את אחד הטקסים המוזיקליים המהנים של השנה האחרונה. מי שהוכתר כמנצח של הערב הוא לואיס קפלדי, זמר-יוצר מסקוטלנד שזכה בפרס השיר הטוב ביותר על Someone You Loved ובפרס האמן הפורץ הטוב ביותר. זוכה משמעותי נוסף היה הראפר הבריטי דייב, שזכה בפרס האלבום הטוב ביותר על Psychodrama. סטורמזי זכה בפרס האמן הבריטי המצטיין, בעוד שהראפר האמריקני טיילר דה קריאייטור זכה בפרס האמן הבינלאומי. בנאום התודה שלו הודה לתרזה מיי, שאסרה עליו להיכנס למדינה לפני חמש שנים בגלל המילים של השירים שלו.
3 צפייה בגלריה
לואיס קפלדי
לואיס קפלדי
לואיס קפלדי זכה בבריטס
(צילום: AP)
כמו בעונת הפרסים בהוליווד, גם בטקס הבריטס מחו על העדר המועמדויות של נשים וחוסר השיוויון. כך למשל, 86 יוצרים היו מועמדים לפרס האמן הבריטי המצטיין, בעוד שבקטגוריה המקבילה התחרו 26 נשים בלבד. מי שבסופו של דבר זכתה בפרס האמנית הבריטית המצטיינת היא מייבל. את פרס האמנית הבינלאומית הטובה ביותר לקחה כצפוי בילי אייליש. אייליש בת ה-18 התקשתה לעצור את ההתרגשות ובמקום לונדון אמרה "ליזו". אחר כך הוסיפה: "לאחרונה הרגשתי שנואה, אבל כשעליתי לבמה וראיתי אתכם מחייכים, זה באמת גרם לי לרצות לבכות, ואני רוצה לבכות עכשיו".

אבל בסופו של דבר הפרסים הם חלק שולי בטקס, שהתהדר ברשימת הופעות מכובדות ומושקעות. אייליש עלתה לבמה עם המלחין האנס צימר וג'וני מאר. ביחד הם ביצעו לראשונה בלייב את שיר הנושא מהסרט "לא זמן למות" בסדרת ג'יימס בונד. הארי סטיילס סיפק את אחת ההופעות המרגשות בטקס עם השיר Falling, והציף את כל הבמה במים בביצוע אקוסטי ואינטימי. סטיילס הגיע לטקס עם סרט שחור על ידו לזכרה של האקסית שלו - קרוליין פלאק, מנחת "אי האהבה", שהתאבדה בסוף השבוע האחרון.

גם הראפר הבריטי דייב סיפק הופעה אינטימית ונוקבת שזכתה לתהודה גם מחוץ לטקס. בעודו יושב על פסנתר עליו הוקרן וידאו-ארט יפהפה, הוא ביצע את השיר המחאתי Black. לקראת סופו הוא קם וביצע קטע בסגנון פריסטייל בו הוא יוצא נגד ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ("האמת היא שראש הממשלה שלנו הוא גזען אמיתי"), תוהה היכן כספי השיקום לקורבנות השריפה הקטלנית בבניין גרנפל ויצא נגד הסיקור התקשורתי של מייגן מרקל וקייט מידלטון.

לואיס קפלדי - כאמור, הזוכה המרכזי של הערב - ביצע את הלהיט שלו Someone You Loved. גם ליזו עלתה לבמה וביצעה מחרוזת של ארבעה שירים. רוד סטיוארט חתם את הערב בשני ביצועים והוא העלה לבמה את רוני ווד (גיטריסט הרולינג סטונס) וקני ג'ונס.
3 צפייה בגלריה
ליזו
ליזו
ליזו בביצוע מחרוזת של ארבעה שירים
(צילום: AP)

3 צפייה בגלריה
רוד סטיוארט ורוני ווד
רוד סטיוארט ורוני ווד
רוד סטיוארט ורוני ווד בטקס הבריטס. מחזירים כבוד לענקים מהעבר
(צילום: AP)