בעקבות דבריו של פרשן ערוץ הספורט, שלמה שרף, שבמהלך משחק שנערך אמש (שבת) שלח שחקן כדורגל ממוצא פנמי "לאכול בננות", מנכ"ל ערוץ הספורט שוחח עם שרף, הבהיר לו את חומרת הדברים והשעה אותו עד להודעה חדשה. שרף, בתגובה חריפה ל-ynet, מסר: "למה אני צריך להיות מושעה? התכוונתי לצבע העור של השחקן? אני גזען אני? אני מציע לכל מי שיצא מהחורים - שיחזרו לחורים. אני בן של ניצולי שואה", אמר שרף.
1 צפייה בגלריה
שלמה שרף
שלמה שרף
שלמה שרף
(צילום: אורן אהרוני)
המאמן הלאומי לשעבר הוסיף ותקף: "עשיתי עבור האתיופים יותר משרת הקליטה. לבוא ולצייר אותי גזען? אני מציע לכולכם לאכול בננות. מה הקשר של בננה לצבע העור של השחקן? פנמה אלופת העולם בייצור של בננות. עושים עליי עליהום, אתמול בלילה דיברתי עם לוזון ואמרתי שאם השחקן חושב שפגעתי אני מבקש סליחה. אולי שיתלו אותי בכיכר העיר?".
שרף, ששימש כאמור בתפקיד הפרשן במשחק של מכבי פתח תקווה נגד הפועל חיפה, זעם על ההחמצה של הכדורגלן הפנמי אבדיאל ארויו ואמר "שילך לאכול בננות".
קבוצתו של ארויו, מכבי פתח תקווה, העבירה מסר שלפיו היא מסרבת ששרף ישמש פרשן במשחקיה, כאשר גם שרי התרבות והקליטה, כמו גם השגרירה הפנמית, גינו את אמירתו של שרף, שאימן בעבר את נבחרת ישראל בכדורגל.